Gå til innhold

var på kontroll i dag.....


er det muuulig

Anbefalte innlegg

er 17uker på vei...men legen kunne ikke høre noen hjertelyd....synes det var litt rart...da jeg var gravid med jenta mi kunne vi høre den fra ca uke 16-17....*bekymret*

 

ellers trodde de at jeg kansje driver å utvikler svangerskapdiabetes....gudene vet hva det kommer av...og trodde jeg kansje hadde urtinveisinfeksjon...ikke at jeg kan merke noe av det da.....:-(

 

hadde tatt av meg 3kg siden sist jeg var på kontroll.....og det var kjempemerkelig...men er bekymret for det også....livmoren min var under gjenomsnitt på kurven...og da jeg gikk med jenta mi var den laaangt over gjennomsnitt......

 

huff så mye jeg fikk å bekymre meg for nå!!!!

 

*gråte-litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.Håper alt er bra med deg og den lille.Bare lurer på om du ikke skal til ultralyd nå for å sjekke at alt er bra??Det synes jeg du burde få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du burde få en ul for å sjekke at alt er iorden. Alt er helt sikker helt fint, men alltid greit å få det bekrefta.

 

Er du sikker på at du er 17 uker på vei? Kan jo være det er årsaken til at livmoren var under gjenomsnittet og grunnen til at legen ikke kunne finne hjertelyden..

 

Uansett er nok alt helt iorden. Lenge til du skal på neste kontroll slik du slipper å bære så bekymra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Du skal jo høre hjertelyden når du er 17 uker. Jordmor fant den hos meg idag og jeg er "bare" i uke 14..

hør om du kan få ul

det er ikke moro å gå å uroe seg heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut etter første dag i siste mens så er jeg 17 uker ja....skal tilbake til legen om 4uker.....har fått time til ultralyd den 2.juni.....men den timen fikk jeg for en uke siden....

synes liksom legen min var så "likegyldig"......han hadde satt av ekstra tid til i dag for å gjøre unna GU men gjorde ikke det allikevel....han nevne det ikke...og jeg som har psyka meg opp til det i 2uker nå...:-( blir jeg gående å tenke på det helt til neste gang....har alltid vert kjempefornøyd med han tidligere.....men han klarte liksom å gi en kommentar som jeg ikke likte så godt....

for to år siden gikk jeg i frivillig oppfølging for vektkontroll...ville gå ned i vekt på en sunn måte....han veit at jeg ikke synes det er noe særlig å ha for mange kilo....men dette klarte jeg jo såklart ikke å følge i lengden...ble helt fanatisk på allt jeg spiste...trena som en tulling++++ tok av meg 20 kg på 2,5 mnd....(ikke normalt)

jeg begynte sakte men sikkert å skli ut av dette...litt med vilje for det var litt ekkelt...merka selv at jeg var fanatisk og gubben ble bekymra....

men nå når jeg var hos legen i dag og han skulle sjekke hvor langt livmora mi var kommet opp så sa han....."skal vi se om vi finner livmora her nå da".....han sa det liksom ikke på en opplysende måte...men mer liksom "skal tro om jeg kan kjenne den i fettet" (han sa ikke det men kunne like gjerne gjort det for måten han vikelig sa det på)

og det syntes jeg var veeeldig ekkelt....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til så kan det være vanskli å finne hjertelyd mtp barnets beliggenhet++ Kjenner du spark? Skal du snart på ul? Ring legen og si du er bekymret, kanskje han kan hjelpe deg og berolige deg.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjente faktisk spark i går...:-) men det var bare litt.....skal snart på ul....han nevnte ingenting om hvorfor vi ikke hørte hjertelyden....han sjekka sist også for 4uker siden...kunne ikke høre noe da heller.....

men fant kortet fra jeg var gravid med jenta mi at jeg hørte hjertelyden i uke 17 da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært alvorlig hadde legen sendt deg rett på ul, det er jeg sikker på. Og siden du også kjente spark senest igår så er det helt sikkert bra med barnet. Men jeg vet hvordan det er å gå å være bekymret... Helt forferdelig....

Ta en telefon du, det hadde jeg gjort!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...