Gå til innhold

Føskolelærere/studenter


Sommerfugl24

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vurderer nå å søke skoleplass som førskolelærer til neste år...jeg har jo da fått min lille bebis...

Men lurer på om det er noen her med erfaring rundt førskolelærer studie? evt noen som jobber som det? kunne dere delt litt erfaringer, tips osv?

F eks er det vanskelig å komme inn på det, er det populært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er førskolelærer...

 

studiet er lett og kan fint kombineres med baby. Vet mange som gjorde dette....

 

er glad jeg har utdannelsen, men når det gjelder jobb så er jeg ikke så fornøyd. Dårlig betalt, lite ressurser i barnehagene, svært lite penger til videre kursing etc. siden det er så mange førskolelærere som ønsker bedre jobber så er det vanskelig å få konsulent jobber og styrerjobber selv om du har flere års videreutdannelse.

 

å få jobb som førskolelærer (i Oslo) er nesten for lett....de kaster jobber etter deg,,,så det er bare velge å vrake.

 

lykke til med valget ditt....

jeg ville valgt almennlærer skulle jeg valgt på nytt.....men det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej

jeg er førskolelærer også!

Jeg stortrivdes på studiet, syns det var kjempeinteressant.

 

Jeg stortrives også i jobben min som ped.leder i en flott toavdelingsbarnehage, og kjenner meg ikke så veldig igjen i Fertila sin beskrivelse av jobbsituasjonen. Jeg føler at jeg får gitt mye av mine sterke sider, og at jeg jobber i et givende miljø med stort rom for videreutvikling.

Tror det er veldig avhengig av hvilken kommune du velger å jobbe i...jeg hadde selv aldri valgt oslo - selv om man "kaster" jobber etter en - der jeg jobber var det stor konkurranse om jobbene- dette igjen resulterer i høyt nivå blant de ansatte, og som igjen gir et stimulerende og utviklende arbeidsmiljø- man kan si det sånn at vi "løfter" hverandre..