Gå til innhold

Hva er kommlemiddag?


Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar

Anbefalte innlegg

Skal vist få start på fødselen! Har en venninne som har gått over ett par dager nå, og lurer egentlig på hva det er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er komper, raspeball f eks... raspa poteter som rulles til små boller kokes og man kan ha f eks kjøtt inni de... man kan ha duppe og sukker ved siden av, bacon, kokt kålrabi... mange måter å gjøre det på med tilbehør...

 

Jeg syns det er kjempegodt :) men bruker kun sukker og smør på de jeg da... Sjekk ut noen oppskriftssiden så finner du de nok ;) vanlig her på vestlandet i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komla må(etter min smak å dømme) serveres med salt bacon men være laget av mel og potetstappepose...seriøst det beste jeg får...

de må ikke være bløte de er bedre jo seigere de er syns jeg....

har ikke hørt noe om at detet skal sette fødselen igang...jeg spiser komla minst engang i uka så jeg tviler egentlig...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komler er det er noe av det beste!! Med salt kjøtt og ertestuing og kålerabistappe... Vi har det også til pinnekjøtt fordi jeg var så glad i det da jeg var liten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I trøndelag er det mest vanlig å si klubb. Vi bruker klubb og duppe, med sirup og sprøstekt bacon til:-) Nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komle er veldig godt, men ville ikke spiste det rett før fødsel. En blir oppblåst og litt hard og tung i magen etterpå. Ikke et ideelt utgangspunkt for en fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...