Gå til innhold

Var/Skal pappaen bli med på fødselen?


Mamma28MedSpire

Anbefalte innlegg

Pappan var med på fødselen sist. Det ble en traumatisk vanskelig fødsel som jeg ikke hadde klart hvis han ikke var der. Vi snakket masse om det og fikk et bedre forhold av dette. Og ja, vi har fortsatt et aktivt sexliv, han ble ikke "skremt" :) det er jo en fin opplevelse å dele med den personene en elsker mest her i verden å se barnet sitt komme til verden. Jeg føler at mannfolka får en nyvunnet respekt for kvinnen i sitt liv også, når de ser hva hun går gjennom for å få barnet til verden samt at de ved å være der og hjelpe til, får en del i det selv. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes gutta skal få velge selv! Under veene bør han være der å gi støtte og hjelp, men da barnet skal presses ut kan jo mannen bare gå ut på gangen så lenge hvis han ikke ønsker å være til stedet. Det er jo ikke mye han får gjort i den fasen likevel. Synes kameraten bare var ærlig og ga et nyttig råd jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen var med på fødselen, og skal nok være med på neste og! Fødselen min endte til slutt med keisersnitt, og da var han med inn og holdt meg i hånden. Tror ikke han finn noen traumer av det... Holdt seg oppe ved hodet mitt hele veien.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVFØLGELIG skal pappan være med! Noe annet er helt uaktuelt. De pappaene som ikke er med går glipp av noe helt vesentlig, både i forhold til barnet og i forholdet til mammaen. Hvis faren ikke takler det, så er han ikke verdt forholdet (med mindre det kan forklares med alvorlige psykiske problemer ift. blod/smerte eller lignende)!! Et forhold har med mer å gjøre enn sex, hvis ikke han tåler en fødsel og ikke klarer et sexliv etterpå er det hans problem, og han er ikke verdt anstrengelsen. Mener jeg!

 

(se også samme debatt på oktoberklubben....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt at han holder seg oppe ved hode ditt, vet om fler menn som syntes det har i periode satt en brems på lysten. Min eks syntes det var litt rart en stund etter, for han ble litt nysgjerrig å tittet

 

Men å ikke ha han med på fødselen hadde vært uaktuelt for meg, men hold han i hånden og be han konse om deg. Og ikke se alt som skjer der nede.

 

Men npen er jo oppriktig interessert i å se, og vil nok hevde at det spiller ingen rolle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke hør på denne "kompisen". Samboeren din er voksen nok til å vite hva han går til. Jeg tror denne fyren bare er ute etter å så litt splid, for sånt sier man ikke.

De fleste menn nærmer seg sjeldent "der nede" under fødselen, med mindre de føler at de kan takle det. Samboeren min vil være med, men jeg vil ikke at han skal se ned. Han har sett fødsler på tv (blant annet "i mors liv"), og han syntes ikke det var så ille som han trodde det skulle være.

 

Prat med samboeren din, det er det viktigste du kan gjøre, hvertfall nå i en periode som du er så sårbar. Fortell hva kompisen sa, og hør med ham. De fleste menn ønsker å være til stede når barna blir født.

 

Eksen min var med på fødselen til datteren min, og han syntes "det var morsommere enn å være på tivoli". Litt usikker på om vi var i samme rom men...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...