Gå til innhold

Var/Skal pappaen bli med på fødselen?


Mamma28MedSpire

Anbefalte innlegg

Sikkert litt tidlig for noen å tenke på dette allerede, men jeg lurer litt på hva dere har gjort eller skal gjøre?

Min sambo sier han vil bli med på fødselen...

Men her om dagen kom "kompisen" hans (ikke så god venn) bort til meg og sa: "La dette være mellom meg og deg, men du bør ikke la ------- få bli med på fødselen. Jeg var med dama og mistet totalt sexlysten etterpå, og forholdet tok også slutt".

 

Jeg ble litt nervøs... jeg har jo gledet meg til at vi begge skal ta del i dette. Men er redd han vil få helt spasmer liksom. Hva om han ikke takler det:-/

En ting vet jeg helt sikkert, og det har jeg sagt til han...at han skal sitte helt oppe ved hodet mitt, og ikke "se-rett-inn".

 

Er det noen som har hatt med pappa på fødselen? og hvordan gikk dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, han skal være med! Tror han vil takle det bra jeg :-) Han var med på en fødsel for 14 år siden! Så det er en stund! Han syntes da det var en fin opplevelse :-) Det var ikke med meg, så vi får se :-) Håper det vil gå like fint denne gangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD for en ting av kompisen å si ! Sorry meg men om han lar dette ødelegge for forholdet sitt betyr ikke det at andre gjør det ! Tror nok dette gjelder de færreste ! Ta med samboeren din, dessuten synes jeg ikke du kan stenge han ute dersom han ønsker det ! For en ting å si til deg, så kalrt du skal ha den støtten sammen med deg !

 

Om forholdet deres ikke varte, hadde det nok ikke vart uansett !

 

huff synes det er fælt at noen sier slikt jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa skal være med her også. Ingen tegn på at dette var problematisk for han sist og det er nå 10 år siden. Pappan trenger jo ikke nødvendigvis å sitte å " se " inn, men være der for deg der du trenger han og holde deg i hånden.

Det er jo naturlig at barna kommer ut der de kommer så i dette tilfellet tror jeg det er kompisen som har et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada, det skal han. Han har vært med på de to forrige også. Grein som en unge begge gangene, syntes det var helt topp..

Jeg har sagt at han kan være hjemme å ta seg av ungene mens jeg føder denne gang, men det kommer ikke på tale sier han:))

 

Tror nok mannen din takler det veldig fint. Det skal nok mer til enn som så for å drepe sexlysten til et mannfolk tenker jeg.. Pinglete mannfolk han derre kameraten synes nå jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja asså... han kompisen er en skikkelig dritt-fyr!

Det virker som han prøver å gjøre alt for at ikke meg og sambo skal ha det bra. Bare fordi han sliter med å få seg dame selv...heldigvis klarer han ikke dette da. Og sambo har ikke hatt kontakt med han på et halvt år pga dette....men de har begynnt å ha mer kontakt nå igjen. huff!

Klarer ikke han...og syns det var utrolig dårlig gjort av han å si noe sånt!

Klart sambo blir med hvis han ønsker det! Og jeg håper han blir med, for vil ikke være alene der... er redd han vil sette disse tingene i hodet til sambo :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min andre halvdel kunne da bare våge seg å ikke være med!

Han skal da ikke gjøre anet enn å være der omtrent så.. men han hadde blitt dødelig fornærmet hadde han ikke fått være der så;)

 

Leste om et rituale som er vanlig å gjøre i enkelte afrikanske stammer. Når kvinnen skal føde, knyttes en hyssing rundt penis og testikler til mannen, og når kvinnen da har smerter kan hun dra i denne hyssingen. Det er for at mannen skal forstå smertene av en fødsel visstnok. Tviler for at det innføres i Norge selv om mange vordende mødre sikkert hadde vært for det i øyeblikket;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal være med men har sagt at viss han blir dårlig vil han sitte på gangen. Jeg har ikke tenkt å tvinge ham til noe, men vil gjerne ha ham med så lenge som mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han skal hversågod får være med å støtte meg ja!

Han trenger ikke å se på der nede om han ikke vil, bare han er der og holder meg i hånda. et barn er noe man er to om. Og han vil sikkert angre mer på at han ikke var med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet krampe i beina stod pappan og holdt meg rundt kneet. (glad for det, for ellers hadde jeg ikke klart å presse fra) Han kikka både her og der han. Jeg ba ham sjekke et par ting for meg og..hehe jeg så da ikke noe over den gigakulen på magen. La meg si det sånn, han har ikke vært vodt å be om sengekos de siste 8 åra for det;)

 

Synes du skal la ham få velge litt selv hva han er komfortabel med. (ja og hva du er komf. med da) Dersom det ikke plager deg og han vil se barnet komme ut..hvorfor ikke?

 

Min synes hele greia var ganske fasinerende. Kikka ned og opp og fortalte meg...hehe. (ikke at jeg hadde stor interesse av hva som skjedde på det tidspunktet. Samma f*n bare denna ungen kom ut nååå!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frantic

Slike "kompiser" har vi ett ord for - svekling!!!!!

 

Det har faktisk aldri vært noe tema for oss om min mann skulle være med på fødslene - det har liksom vært en selvfølge, og han har gledet seg til dette han også. Nå har han vært med på begge fødslene forut, og skal også være med på den tredje. Som han sier; det er ikke så gøy å se den du er glad i har det vondt, og han føler seg litt hjelpeløs når jeg må gjøre all jobben - men han ville ikke vært foruten opplevelsen han heller. Og som jeg sier; det er faktisk nok at han er der og holder meg i hånda, det er bidrag mer enn nok :-) Min mann har lagt kalde kluter på panna og massert ryggen - kjempegod hjelp. Han har heller ikke stått og sett "rett inn" underveis, men gått ned når jordmora sier hodet er ute og om han vil se.....

 

Tror de fleste menn har et reelt bilde på hva en fødsel er, og ikke som "sveklingen" du nevnte......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal pappaen være med på fødselen!

Utrolig tåpelig om det skal påvirke hvordan mannen ser på deg i ettertid. Høres veldig overfladisk, og nesten litt barnslig ut. Er man ikke to som bestemmer seg for å få barn sammen, og er det ikke sånn at svangerskapet er en prosess som er naturlig, og utenfor kvinnens kontroll. Det er feigt av mannen da å skulle mislike noe ved kvinnens kropp, det må da være mangel på forståelse og kjærlighet i utgangspunktet mener jeg.

Er det en ny flørt, hvor kun fysisk attraksjon spiller en rolle, ja, da kan man kanskje la mannen slippe unna fødselen, er vel ikke det mest pirrende for en mann kanskje.. Men, de fleste får jo barn i litt stødigere forhold enn som så!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, pappaen skal være med på fødselen her:-)

Han har lyst selv til å være med...

Jeg skal ikke tvinge han til noe, så han blir med på det han orker selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen skal helt klart være med----Han derre kompisen var nok med på fødselen på feil premisser kanskje..Var det for å se musa på dama eller for å ønske et kjært barn velkommen til verden at han var der??? Hvis det var for å ta dama si i nærmere øysyn var det helt klart feil tidspunkt... Ikke derfor man er med på en fødsel, er det vel??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa'n var med på fødselen for 16mnd siden. Helt ærlig syns han det var svært tøft da det var en noe traumatisk fødsel, men han ville ikke vært det foruten. Som han sier så er det jo for jævlig å se den man elsker ha smerter uten å kunne gjøre så forferdelig mye, men tro du meg, han var totalt uunværlig. Fødselen har vi snakket oss ferdig med og det er ikke snakk om at han ikke skal være med på neste. Det er noe vi ser på som en selvfølge. Skulle ting bli for tøft underveis kan han jo bare ta seg en liten tur ut, og dessuten. En mann har INGENTING nede i underlivet til en fødende kvinne å gjøre, så sant han ikke er spesielt interresert.

 

Håper du får med deg pappa'n og at kompisen holder kjeft og holder seg unna ei stund. Tydelig han er sjalu.....

 

Lykke til til dere begge;-D(eh, alle 3)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, jeg tviler sterkt på at pappen til jenta mi skal være med.. Nå er vi jo ikke sammen lengre heller, så føler at det blir litt rart! Har ikke hatt noe særlig kontakt de siste tre mnd heller..

Han sa at han ville være med, men.. Jeg ville følt meg litt "låst", på en måte! Vi har ikke den nærheten og for mye har skjedd mellom oss.. Så vi får sjå egentlig, er fortsatt en god stund igjen hehe! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, pappan skal være med på fødselen. Det største i livet hans, vil han ikke gå glipp av. Men han kommer nok til å holde seg ved hodet mitt, og ikke se det som skjer der nede... Men tror han hadde blitt fryktelig skuffet om jeg hadde ønsket å ha med noen andre. Men dette er jo opp til hver enkelt det. Jeg ønsker ingen andre enn han der;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, pappa'en skal være med her også..

Null tvang--han sa det selv at han har veldig lyst til å være med og det skal han få lov til...ellers er det første gang for oss begge, så vi gleder oss veldig...

Jeg setter pris på at han vil være med, og mest tenker jeg på all støtten jeg vil få...som andre sier; bare det at han er der under fødselen og holder hånda vil nok hjelpe mye:-))

Tror ikke du skal tenke på denne kompisen til din samober i det hele tatt...han sliter sikkert med et eller annet..så dumt av han å si det han sa til dere!!

 

Ønsker dere lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her skal ikke mannen i huset være inne på fødestuen! Han har ikke vært det med de tre foregående, og det er vi veldig fornøyde med begge to. Det er ikke alle som takler dette like bra, og jeg synes man selv skal komme frem til hva man synes er best uten å høre på hva alle andre synes.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for oss var det en selvfølge at pappaen var med første gang, og det skal han også nå denne andre.. han satt ikke mellom bena mine, det er det jo ingen vits i. (han er dessuten lege, så han har sett det før). han satt ved hodet mitt, og han "hjalp" meg å presse når den tid kom.

 

jeg kunne aldri tenkt meg å ikke ha han med, og er veldig glad for at han ser det som helt naturlig. snakk med typen din du, og ta han med til jordmor og snakk om dette om han er usikker. det er helt idiotisk av den kompisen hans og si slike ting, for det er vel heller sjelden at mannen stikker nasen nedi der alt "gørr" er:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var med forrige gang og skal være med denne gangen også. Jeg synes de burde få være med så lenge de ønsker det siden det er jo deres barn også. Men man skal samtidig respektere de som ikke ønsker og synes det kanskje er litt ekkelt.

 

Mitt råd: La han bestemme det selv om det er virkelig noe han ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har pappan vært med på begge fødslene og skal bli med på den tredje.

Han har ikke fått noe skrekk i det hele tatt. Det kan være lurt å la vær at han kikker rett "hemmat" når det værste står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal også pappan være med. Han ønsker det selv, og det er ingen tvang. Han sier han vil være der for meg, og han ønsker selv å være med når barnet hans blir født.

 

Han truer litt med at han skal filme der nede, men jeg vet at det er bare tullet på han:) Sier det bare for å terge meg. Han skal nok fint få holde seg ved hodet mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss er det fullstendig UAKTUELT at pappa ikke skulle vært med på fødselen. Jeg trenger hans støtte, og fødselen er virkelig en helt unik opplevelse og erfaring for oss som par. Han har vært med en gang før, grudde seg, men syns i ettertid at det var helt fantastisk.

 

Og vi har fortsatt sex, det er jo åpenbart siden vi venter en ny baby. Dersom alle menn som ble med på fødselen skulle miste sexlysten, ville det vel vært flere enebarn her i landet. Det virker som de fleste jentene i forumet her er ganske samstemte på dette området. Jeg er sikker på at de fleste mennene som venter barn er voksne nok til å ta egne beslutninger mht om de skal være med på fødselen eller ikke, uavhengig av flåsete kommentarer fra dårlige venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...