Gå til innhold

Skal prøve meg på jobb igjen i natt....


msbu

Anbefalte innlegg

Heisan

 

Har vært sykmeldt pga kvalme i en mnd, og har levd et rolig liv både under sykmeldingsperioden og i ukene før (også da pga kvalme og dårlig form). Sofaen har vært god å ha, og mange dager sover jeg bort flere timer pr dag.

 

Trente jevnlig før jeg ble kvalm, men har ikke våget meg på trening en lang periode nå. Prøvde meg på en STRAM OPP-time for snart 2 uker siden. Ble kvalm, svimmel og helt utslitt. Huff for et nederlag. Da jeg kom hjem, måtte jeg ty til sofaen igjen, og sov bort det meste av formiddagen...

 

Nå er jeg ikke lenger konstant kvalm, og føler ikke jeg har grunn til å være sykmeldt lenger. Jeg blir imidlertid fortsatt kvalm av å åpne kjøleskapsdøren, så det er en gru å lage matpakke til barna på morgenen. I tillegg er jeg fortsatt veldig sårbar for lukter. Det skal lite til før jeg brekker meg...

 

Uansett skal jeg prøve meg på jobb i kveld. Jeg jobber nattvakt på et sykehjem, og har eneansvaret for 20 eldre. Jeg er alene på jobb og vakta er på over 10 timer. Jeg må si jeg er spent på hvordan dette vil bli. Greier jeg å håndtere urin/avføring/evt. oppkast uten selv å måtte kaste opp? Kommer jeg til å bli fullstendig utmattet etter tunge tak og løft? Greier jeg å smøre frokost til 20 stk, uten å bli kvalm? Jeg er usikker på om jeg nå gjør det rette. Jeg er ikke noen god pleier når jeg selv har problemer med å fungere. I mine forrige svangerskap har jeg også vært kvalm, men har ikke hatt store problemer med å fungere på jobb, ettersom jeg har hatt andre pleiere å dele arbeidsoppgavene med. Det er verre å gå på jobb når man ikke er i slag når man er helt alene...

 

(Huff jeg høres vel veldig negativ ut, men er vel egentlig mest usikker. Det er godt å kunne lufte følelsene sin her, i et forum, der mange kanskje kjenner seg igjen. Hjemme føler jeg at jeg bare klager eller maser hvis jeg skal lufte tankene, for det er ikke så lett for en mann å sette seg inni hvordan det er å være kvalm. Dessuten har jeg jo selv valgt å bli gravid, så jeg synes ikke jeg skal klage...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...