Gå til innhold

Bekkenløsning???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Til dere som har bekkenløsning? hvordan merket dere dette? Har de siste dagene vært plaget med vondt i nedre del av ryggen, og litt nedover mot rumpebenet!? Har ikke lyst til å ha bekkenløsning, når formen er så bra ellers?!?! har en sjef, som aldri kommer til å tollerere at jeg evt blir borte..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan tyde på bekkenløsning. Hør med legen/jm. Hva sjefen tolererer og ikke tolererer skal du IKKE bry deg med. Det er din kropp og ditt liv og det må han bare godta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med forrige innlegg. Sjefen skal du ikke bry deg om. En seriøs sjef vil prøve å tilrettelegge arbeidshverdagen for deg, slik at du kan fungere i jobb så lenge som mulig. Det er da noe som heter inkluderende arbeidsliv, og aktiv sykmelding. I mitt første svangerskap hadde jeg en topp sjef som virkelig tok hensyn. Jeg er sykepleier og jeg ble fritatt for tunge arbeidsoppgaver, slik at jeg skulle slippe å bli sykmeldt. Hun syntes min kompetanse og erfaring var gull verdt, og var villig til å betale for ekstra innleie istedet for å risikere at jeg ikke greide å gå på jobb. På denne måten sikret hun seg at der var en sykepleier til stede på jobb på mine vakter gjennom hele sommeren, som jo er en sårbar tid i forhold til å få dekket opp med fagfolk. Hadde jeg blitt sykmeldt, ville avdelingen og sykehjemmet forøvrig i verste fall blitt bemannet med bare ufaglærte.

 

Det kan være bekkenløsning, det du beskriver, men det kan også være låsning i ryggen eller andre ryggplager som gjør seg mer gjeldende i svangerskapet. Jeg har hatt bekkenløsning i begge svangerskap, men smertene mine har sittet mer over symfysen (skambeinet) og inni "skinka" en plass, i et bein der. Det er individuelt for person til person hvilke ledd som blir hardest rammet. Det er ikke noe særlig med ryggplager/bekkenplager, men alle får ikke invalidiserende smerter, heldigvis. Mange går bare rundt med smerter som ikke er verre enn at man fungerer med dem. Håper dette vil gjelde deg også. Jeg for min del har fungert i dagligliv og jobb med de smertene jeg har hatt. Tunge løft har ikke påvirket smertene mine, men det er visse bevegelser jeg har måttet unngå.

 

Håper ikke du blir for hardt plaget. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres kjent ut, beklager å måtte si det! Jeg har hatt bekkenløsning siden uke 19(uke28 nå). Det har hverken blitt bedre eller værre, men spør legen din om å få rekvivisjon til fysioterapaut. Jeg er 50% sykemeldt, tror det holder både smertene og utviklinga i sjakk. Ta hensyn til deg selv her!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...