Gå til innhold

Mye spark=Hyperaktivitet?


2 Hærligheter!

Anbefalte innlegg

Hørte fra en bekjent at di som kjenner spark tidlig og mye spark under graviditeten,muligens får hyperaktive barn?

Jeg har kjent spark siden uke 16 og kjenner mye,også nå i uke 21..

Synes det hørtes litt rart ut jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe - håper virkelig ikke det!

Jeg kjente spark tidlig, og i magen er det en som trener til karate eller fotball eller noe sånt hele dagene... Er helt sprelsk (såpass at jeg etter to ultralyder fortsatt ikke har noe bilde av h*n pga at h*n var så innmari urolig). Er snart 22 fullgåtte uker.

Blir nok en hyperaktiv unge her da ja;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du har hørt riktig... Jeg kjente også spark tidlig (uke 15-16, er førstegangs) og kjenner sparking og aktivitet flere ganger for dagen fortsatt (nå 18 uker). Trenger ikke å legge meg om kvelden for å kjenne noe. Merker det når jeg sitter i bilen, sitter foran dataen og egentlig veldig mange ganger i løpet av dagen! Syns det er gøy jeg da! Det blir liksom litt mer virkelig at det er en baby inni der da. Håper bare ikke det er et tegn på hyperaktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at rolige barn i magen, blir rolige barn utenfor, men hyperaktiv har jeg ikke hørt,aktive kan de kanskje bli..

Min lillegutt er veldig rolig,kjenner et par bedaglige spark om dagen.Så da kan vi jo snakke sammen igjen når barna våre er født, å se om dette stemmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det finnes noen forskning som kan bevise det. Mannen min og jeg var begge veldig aktive barn i magen, men veldig rolige og absolutt ikke hyperaktive i barndommen (og ikke nå heller, da :) ).

Søsknene våre var rolige i magen, men mer aktive etterpå.

Sønnen min turna og turna, og er rolig og langt ifra hyperaktiv.

Dette motbeviser vel ikke akkurat din påstand, men jeg tror det er liten sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg må smile litt over denne påstanden…. :-)

 

Jeg kan i alle fall ikke finne noen form for forskning på dette. At det er en link mellom mange spark fra foster og hyperaktivitet er nok gjerne et produkt av folks frie fantasi.

 

Det man vet fra forskning er at hyperaktivitet er mer vanlig hos barn av røykende mødre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at det finnes noe forskning på dette. Tror ikke det trenger å ha noen sammenheng.

 

Selv har jeg opplevd 2 svangerskap/fødsler fra før. Nr 1 var rolig i magen, og rolig og bedagelig også etterpå. Det er han forsåvidt ennå, i en alder av snart 9 år.

 

Nr 2 var mye mer aktiv, spesielt på kveldene, og hun virket noe hissig av seg. Da hun ble født, sov hun natta gjennom fra første stund. Hun sov hele dagen, men våknet på kvelden. Da var hun SULTEN, og kombinert med en litt hissig personlighet, holdt hun oss i ånde utover kveldene. Hun spiste konstant fra 19-24, men sov da nesten fram til neste kveld igjen. Prinsessa var de første årene mye mer aktiv enn sin bror, hun var raskere i utvikling, og klatret mer. Hun ville virkelig opp og fram her i verden. Nå er hun 6 år gammel, og er vel egentlig blitt en rolig og bedagelig unge, hun også, sammenlignet med andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er førstegangs så har ikke noen barn å sammenligne med men syns lille gutt er veldig aktiv i magen gjennom hele dagen...og syns d er veldig koslig...men andre har kommentert d når jeg sier at min baby er veldig aktiv...dem sier jeg kommer til å få en baby med adhd fordi min lillebror har d...huff vet hvor slitsomt d er og håper virkelig ikke jeg får en med adhd...jeg trenger jo ikke ha arva d genet fra min mor...d er hun min bror har arvet d av...dem har vært på sånn utredning og funnet d ut..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...