Gå til innhold

Noen som har dilla på noe sunt? Lyst til å smitte meg?


Murmeline

Anbefalte innlegg

En av mine favoritter er melonyoghurt med musli/knuste knekkebrød og linfrø:), gjerne med oppdelt eple, banan og kiwi oppi også. Nam nam..

Nå begynner jeg å bli litt lei av dette, så trenger ny inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har dilla på frukt! spes. Nektariner og honningmelon, epler og bananer er så kjedelig liksom.

Lag deg fruktsalat innimellom.

 

Eller så er jeg glad i 4 korn med rosiner og masse syltetøy på (selvom det er lett syltetøy, så blir det kanskje ikke så sundt, men korn uten syltetøy er så tørt)

 

Jeg som var kjempeglad i sjokolade før, sysn ikke det er noe godt lenger, bra baby! Passer på mammaen sin :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, min baby er ikke så fornuftig. Den har lyst på masse sjokolade hele tiden. Det har jo ikke noe med meg å gjøre, hehe... Flere tips anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kjøp frossen bær i frysedisken (jeg kjøper skogsbær), ha litt i en skål med brunt sukker på, ha i mikroen et minutt og rør rundt, da er den litt lunken.

Ha på valgfri yoghurt(naturell er også godt til dette), en skje flytende honning, litt mandler eller andre nøtter, gjerne solsikkefrø.

MMMM.....dette synes jeg er kjempegodt!!!

 

Har ellers fått dilla på fersken, druer, saftige pærer og ellers saftig frukt/bær...synes også epler er kjedelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men min har derimot veldig lyst på haribo vingummi da, er ikke så sundt det heller.

 

Hva med "sunne" vafler?

Lag vafler med fruktsukker istedenfor vanlig sukker, og bytt ut hvetemelet med sammalt hvete, det blir litt grove vafler, men er veldig godt. Og så kan du event. ha litt havregryn. De er veldig gode med brunost på. (husk uten smør i røra og lett melk, eller ekstra lett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "dilla" på frukt. Spesielt druer, de er helt nydelige for tiden. Ananas også forresten.....

Jeg spiser også mye skogsbæryohurt for tiden, vel å merke med knust statos oppi,, hehe.. ikke fult så sunt det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!

jeg har også fått dilla på frukt, lager ofte fruktsalat.. ellers spiser jeg vannmelon, nektariner, bananer, druer og pærer, er jo bare så sinnsykt godt:-) gleder meg veldig til jordbær sesongen begynner, ingenting er så godt som norske jordbær.. ja, må ikke glemme sukkererter heller, nam nam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i frukt, men har visst egentlig mest lyst på godis i kveld gitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått dilla på å lage slush/smoothie av frosne bær! Frosne jordbær f.eks.blanda med fersk ananas (som er søtt) og moser alt med stavmikseren! Kjempegodt!

Av og til søter jeg med litt saft også, men liker de best litt syrlige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaviar og majones med knust laks.....dette på forskjellig brødskive..

ikke helt sunt, men sunnere enn sjokolade som er den andre favoritten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ananas, jordbær, stangselleri og yoghurt er trofaste favoritter nå for tiden. Dessuten thaimat (suppe og salat) og pizza (med tynn bunn og uten for mye på). Det som er dumt er at jeg, som er så veldig glad i fisk til vanlig, har mistet lysten på fisk, særlig fet fisk, og særlig laks (blæ blæ). Til alt hell er sildekaker fortsatt det beste jeg vet, så da har vi det ofte. Har helt mistet lysten på sjokolade og andre ting med mye fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jeg har fått dilla på frukt og grønnsaker....Favoritten er VANNMELON!!!Kan spise masse masse av det om dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, mocca - octobermamma... kan vi spise laks, da????? Er veldig glad i det selv, men har holdt meg unnå, fordi jeg trodde vi ikke skulle spise det!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt hekta på jordbær og blomkålsuppe, nam,nam....

Prøv bare å spise suppen så må dere spise jordbær til dessert, helt nydelig. Ivertfall for min del:)

 

Fra gammelt av sies det at dersom du er hekta på frukt spesielt:Appelsin, annanas og meloner sjules det en liten jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaaaaaaaam, jordbærsmoothie :)

 

4 dl frosne jordbær

MASSE isbiter

juicen fra en boks ananas (ananasen gafler jeg i meg mens jeg kokkelerer)

litt sitronsaft

 

ønsker jeg den litt mer "fyldig" pleier jeg ha i en jordbæryoughurt :)

 

nam nam nam !

 

Lager meg havregrøt med eplebiter/jordbær og masse kanel når jeg har god tid til frokost, kjeeeeeeeeeempegodt... og er mett lenge ;)

 

Men... sjokolade-is frister masse det også..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opera Mints er vel ganske sunt eller??

 

Gul BonAqua går det ca 3 liter av om dagen...

Jordbær

Havregryn med rosiner og melk

MrFreeze-stor pakke kjøpt på Obs!, liker ikke de brune og blå..

 

Men mest av alt og i hele verden: hjemmebakt brød, skikkelig grovt, med makrell i tomat!!!

 

Usj, intet gourmet-spisekart akkurat. Gleder meg til jeg får selvdisiplin nok til å spise ordentlig igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, desverre! Bare usunt her i gården! Kan bli med ett eple av og til, men det er det eneste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare lyst på junk-food. pizza, å hamburgera å sånt skrap.. bor heldigvis laaangt fra sånne plassa man får tak i sånt, men har jo så lyst fordet..

drømmer om kinamat, å spiser utrolig mye sterkt krydra mat. spiste mye av det før, men nå er det enda mer.. bruker tre poser tacopulver i kjøttdeigen.... jalepeño - velkommen til meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingsalat! Med pasta, ost og masse grønnsaker - særlig ananas! Det fikk jeg lyst på nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druer har vært en stor favoritt i dette svangerskapet, spiser de hver eneste dag. Ellers er jo en skikkelig modnet ananas og mango heller ikke å forakte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...