Gå til innhold

barnehage ansatte!!!!!


buggi med 2 jenter

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 18+4 uker på vei og jobber i barnehage. Jeg merker at arbeidet begynner å slite på meg. Mye løft og mye opp og ned sitting vist dere skjønner hva jeg mener. Fra klokken tolv halv et har jeg så vondt i ryggen og ikke minst rumpa. Når jeg kommer hjem fra jobb er jeg kjempe sliten i kroppen og klarer ikke engang å gå tur med hunden vår. Lurer på hvordan andre som jobber i barnehage takler det. Er det andre som sliter som meg? Noen som er sykemeldte? 50 % sykemeldt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg sliter også, jobber på 0-3 årsavd.. er like langt som deg på vei, og skal til legen på onsdag. føler jeg "må" ha sykemeld, ikke fullt, men delvis. er så sliten og utmattet etter 2 dager på jobb på rad, at kroppen streiker med div plager som kvalme, oppkast og sterk hodepine. og ligger langstrakt på sofaen etter jobb. så jeg klarer aldri en hel uke uten en dag el to el tre hjemme pga div plager. håper jeg blir 40-50 % sykemeldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

skjønner godt hva du mener, men jeg klarer meg heldigvis godt fortsatt, er 21 uker på vei.. men jeg er mye mer sliten når jeg kommer hjem fra jobb nå enn før,ellers fin i formen.. hjelper å komme meg ut å gå 1 times tur hver dag, det gjør godt!.. håper du klarer deg på jobb, blir jo lenge å gå hjemme etter fødsel også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt 7uker nå, men det er pga svangerskapskvalme........kunne rett og slett ikke være på jobb, kunne ikke være aleine med barna....

 

Var ikke noe kvalm i forrige svangerskap, men da fikk jeg bekkenløsning i 6-7mnd, det var nesten ikke til å holde ut. Men da var jeg student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 28 og driver familiebarnehage hjemme. Jeg har 6 barn i alderen 1 1/2 - 4 år. Jeg er i fukk jobb ennå.... Veldig forskjellig fra person til person det der da.

Har vel en fordel av at jeg har barn på 2 og 3 år selv også, så kroppen min er vel godt vant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber også i barnehage og er 100% sykmeldt pga. bekkenløsning, jobber til vanlig i en avdeling for barn mellom 3-5 år men det ble for hardt. Ryggen som begynnte å bråke først med meg da, og så kom den stygge BL også. er nå i uke 23....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er riktig nok bare student, men har akkuratt hatt praksis i 4 uker. Er 23 uker på vei nå, og kjente jeg ble fort sliten, spesiellt av å løfte på de små. Et tips jeg fikk var å la barna gjøre mye selv, de elsker jo å klare selv. Hjalp mye når jeg la tilrette for at de selv kunne klatre ut av stolene, klatre opp på stellebordet, klatre ut av vogna, hoppe ned fra benken osv. Ble nesten ikke løfting på meg i det hele tatt etter det :) Jeg tror ansatte i barnehagen løfter mer på barna enn man ofte strengt talt må.

 

I tillegg fortalte jeg de største barna at det bodde et lite menneske inni magen og at jeg ikke alltid kunne være med hit og dit, og være med på voldsomme leker. Følte meg litt lat, men barna var kjempeflinke til å forstå og kom ofte til meg for å vise meg ting, istedet for å rope på meg over uteområdet. Ta hensyn til deg selv, så kan ofte også arbeidsplassen legges litt til rette for at man ikke blir fullstendig utslitt tror jeg.

 

Bare noen tanker fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg jobber 80% i barnehage med barn 1-2 år!!

Jeg har bekkenløsning, men jeg løfter ikke noe særlig lenger...

De jeg jobber sammen med tar løftinga, så går det veldig bra:-)

Jeg sitter mens jeg skifter bleie på ungene, og når jeg kler på de...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ble sykmeldt når jeg var 9uker på vei. Slet med stress-hodepine....

Jobber 100% i naturbarnehage med de minste fra 1-3 år! Vi er 4 voksne og 17 barn!!

Veldig stressende, det blir mange tunge turer og slitsomme løft! har vert 50% sykmeldt nå i snart 2 mnd. Er i min 22 uke nå.

Føler 50% stilling er det som fungerer best for meg nå, noen dager virker det som om det er i meste laget også men det er godt å komme seg litt ut!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jobber deltid i bhg. Er 15+2 uker på vei. Har slitt med isjass smerter pga bekkenet. Jordmoren min anbefalte spotec sandaler. Sa at alle gravide som går eller står mye burde bruke de. De er kjempe gode. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg jobber i barnehage på småbarnsavdeling. Jeg merker at det kan være veldig slitsomt til tider. I begynnelsen av svangerskapet ( fra uke 6-12) var jeg sykemeldt pga sterk kvalme, etter det begynte jeg å jobbe 50 %. Jeg begynte igjen i 100 % i midten av mars. Nå er jeg 26 uker på vei og merker at det kan være litt tungt for ryggen med løftene.

 

Jeg vet ikke enda hvordan det blir utover, det kommer an på formen, men har i det siste slitt med hodepine og kvalme, slik at jeg kjenner jeg trenger mye mer hvile og vurderer å sykemelde meg igjen, ikke det at jeg vil være borte fra jobb, men det er jo ikke lett å passe på barn (å være alene med de) når alt jeg vil er å sette meg ned eller kaste opp...

 

Hvis du har veldig mye vondt i ryggen og er sliten så hadde jeg sykmeldt meg 50 % kanskje hvis jeg var deg. Man skal jo ikke gå og ha det vondt hele tiden og slite seg helt ut heller. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også innmari vondt i runpa/føttene sånn fra tolv-tiden og utover dagen..Har også bare lyst å sitte i ro og sove, eller så ligger jeg inne ved toalettet og brekker meg..:

Har kanskje ikke så mye i barnehagen å gjøre om dagen, men har hørt sjefen og andre kollegaer snakke nedsettende om andre kvinner som har vært gravide og blitt sykmeldt tidlig..

bør ikke høre på dem, men det er ikke lett..

I det siste har jeg vært en del inne på formiddagen og sånn og ordnet dokumentasjonsmapper til de eldste barna som skal slutte nå..Jeg er av den typen som ALLTID er føst ute, og er ute hele tiden sammen med barna- mens andre kanskje slunterer unna litt. I det siste har jeg fått sinnsykt mye pes, og merka dårlig steming og tisking og hvisking blant et par av de litt eldre assistentene.. De syns jeg sluntrer unna og lurer meg unna arbeidet, bare fordi jeg gjør andre arbeidsoppgaver en stund nå enn dem...Blir frustrert jeg..Og sint..

NOen dager tenker jeg at det hadde vært en lettelse med sykemelding..Men biter tenna sammen og går på jobb:

Stakkars hunden min får heller ikke tur, pga vondt i rumpa og beina på kveld/ettermiddag....

 

*hjertesukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du MammaUlv

Stakkars deg som har slike kollegaer og ikke minst en slik sjef... Jeg føler med deg- det er jo tross alt ikke den letteste arbeidsplassen å ha når man ikke er i form. Hvor langt er du på vei da?

 

Jeg hadde prøvd å bare blåse i det...men det er jo ikke lett. Jeg har nettopp selv fått en urinveisinfeksjon og har vondt og er sliten, men så er det dilemmaet: hvis jeg sykemelder meg så går det ut over de andre på avdelingen og jeg får kjempedårlig sammvittighet...Føler også at folk irriterer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke i barnehage, men skolen med søte små 1. klassinger. Jeg sliter med mye av det samme som deg. Fikk bekkenløsning tidlig og nå jobber jeg 50 %, det fungerer mye bedre. Da har jeg litt overskudd når jeg kommer hjem også. Og det trengs, for der har jeg en aktiv 2 åring.

Snakk med legen din og fortell hvordan du føler det, det er store sjangser for at du bør jobbe noe mindre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går over i min 12. uke mandag ( men i følge siden her gjorde jeg det i går..heh..men det stemmer jo ikke heeelt..velvel..)

 

Er ikke alltid like lett å forholde seg til irritasjonen blant kollegaene - men det er de "eldre" som er værst...Vet ikke hva som gjør det..De har bare en evne til å få meg til å føle meg så liiiiten og råtten...Må bare si at jeg har veldig forståelsesfulle mennesker også rundt meg på jobbe da - for å yte dem litt rettferdighet..

 

Men det er virkelig en ubehagelig følelse å kjenne på..Syns det er litt uprofft av en sjef å si : "hva er ho sykmeldt for nå igjen for da, graviditet er en tilstand, ikke en sykdom, ho er bare arbeidssky og lat" ....Dette presterte ho å si om mammaen til et av barna i barnehagen vår da mora ble sykmeldt pga bekkenløsning...

Fikk hakeslepp og mumla ut noe om at "ho har vel blitt veldig sliten og hatt vondt da, det er jo viktig å ta vare på seg selv.."

 

I fjor så gikk ho og sa HELE tiden til en anna som var gravid : ja..du blir jo i jobben helt frem til permisjonen du. Det går kjempefint. Bare å bite tenna sammen.

 

Vet ho som var gravid var veeeldig sliten, men følte ho ikke "fikk lov " til å vise det...

 

Er vel bare viktig å stå på at man i første rekker tenker på seg selv, ingne som gir oss medalje for å tyne oss eller komme på jobb når det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...