Gå til innhold

Molait er du her ?


Gjest

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne videreinformere deg om Ultralydsaken hehe ! Si ifra om du er her så kan jeg skrive med deg, har blitt en del nå ! hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi hi ! Ja altså - da har jeg mailet frem og tilbake med klinikken og selve forbrukerrådet ! Jeg har altså den fulle rett på min side ! Det startet med at jeg sendte en mail til klinikken hvor jeg skrev:

 

Hei,

 

Vi bestilte for en tid tilbake 3D ultralyd time hos dere og har time kl ?,

? juni. Da vi ringte fikk vi vite at tjenesten koster 650 kr. Hører nå rykter om at det er prisøkning fom. 01.06.06 til 750,- kroner.

 

Det jeg nå vil ha bekreftet er at vi som bestilte timen på et tidspunkt hvor prisøkningen ikke var et faktum, fortsatt vil få avtalt pris.

 

Mvh ...................

 

Til svar fikk jeg:

 

Hei ! Vi har sett oss nødt til å øke prisen til 750,- fra 01.06.06 pga økte kostnader. Prisen er fortsatt vesentlig billigere enn andre steder. Ønsker du ikke undersøkelsen til den nye prisen ,kan den avbestilles.

Mvh ......... , spes. med. rad/dagl. leder

 

På denne tilbakemeldingen svarte jeg følgende:

 

Kan jeg spørre på hvilket tidspunkt dere hadde tenkt å informere meg som kunde om dette ?

 

Nøtterøy svarte da:

 

Hei ! Informasjon om til enhver tid gjeldende priser er slått opp lett synlig i venteværelset og i undersøkelsesrommene. Årsaken til at du ikke ble informert om prisøkningen da du bestilte, var at det ikke da var endelig bestemt. Pas. som ha bestilt i løpet av de siste uker er blitt informert om prisøkningen.

Mvh .........

 

I mellomtiden har jeg undersøkt med Forbrukerrådet og funnet ut hvilke rettigheter jeg har ! Jeg har iallefall fått sort på hvitt at jeg har rett. Dette er svaret jeg har mottatt sist av Forbrukerrådet etter de også fikk se mailene jeg nettopp limte inn her over (de har altså fått sett hele saken):

 

Det er prisen som oppgis på avtaletidspunktet som er gjeldende. For de som bestiller ved oppmøte på klinikken, vil de priser som er opplyst ved oppslag regnes som avtalt. Ved telefonbestilling er opplyst pris over telefon avtalt.

 

Det kan være generelle vilkår for klinikken på deres hjemmesider. Dersom du er blitt henvist til disse hjemmesidene, eller har funnet frem til klinikken via internett, vil du være bundet av disse generelle vilkårene.

 

Det finnes desverre ingen utenomrettslig klagenemnd på helsetjenester enda. Dersom du ikke får gjennonmslag for ditt krav etter å ha vist til avtalen, kan du enten holde tilbake kr 100,- av betalingen etter undersøkelsen, eller kreve kr 100,- tilbakebetalt ved brev i etterkant av undersøkelsen.

 

Med vennlig hilsen ............

 

 

Har valgt å ikke lime inn noen navn i dette innlegget, da jeg ikke vil lage oppstyr rundt det. Uansett - nå har jeg send denne mailen til klinikken:

 

Hei igjen,

 

Jeg har nå vært i dialog med Forbrukerrådet og de opplyser meg om at det er prisen som oppgis på avtaletidspunktet som er gjeldende. For de som bestiller ved oppmøte på klinikken, vil de priser som er opplyst ved oppslag regnes som avtalt. Ved telefonbestilling er opplyst pris over telefon avtalt.

 

Hvilket betyr at dere ikke kan kreve den nye prisen av meg, da jeg bestilte timen før prisøkningen tok sted og heller ikke ble opplyst om noen andre vilkår.

 

Jeg mener med dette ikke å være vanskelig, men jeg synes at rett skal være rett og føler at det blir feil at jeg skal bli opplyst via venninner og at dere siden krever en ny pris. Jeg vil unødig lage konflikt og håper dere kan se saken fra min side også.

 

Jeg har desverre ikke så god råd, og valgte deres klinikk pga. prisen. Jeg bor i Oslo og reiser derfor et stykke for å holde kostnadene ved ultralyden så lave som mulig.

 

Dette gjelder jo ikke bare meg, men også andre som har bestilt time via tlf før og ikke ble opplyst via samtalen.

 

Håper at dere med dette holder dere til den første avtalen som ble gjort via telefon. Dersom dere ønsker å få bekreftet opplysningene jeg har mottatt fra Forbrukerrådet, emailer jeg de gjerne.

 

Mvh .......

 

Nå venter jeg på svar fra klinikken, sendte denne mailen nettopp, så kan jo hende det tar litt tid ! Jeg valgte å skrive det med at jeg ikke har så god råd, så de ikke blir dritsure på meg hehe ! Egentlig bør jeg jo ikke være nødt til å begrunne hvorfor jeg krever den prisen som ble opplyst, men, men ! Vil jo ikke lage konflikt med de heller !

 

Hva synes du så langt ? Noe som var upassende i det jeg skrev ? Huff er veldig spent på hva som skjer jeg ! Skal iallefall sørge for å informere alle bimmere som står i samme posisjon som meg ! Og om de nekter å gi meg gammel pris...ja da skal jeg avlyse timen blankt !

 

Hehe mye styr for prinsippet, men kan jo ikke gi meg nå !

 

Klem klem =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ble litt langt det der, men jeg kom på en ting til, om de synes JEG krangler er de jo faktisk ikke noe bedre selv....de gir seg jo ikke akkurat de heller ! Nei huff blir spennende å se hvordan dette utvikler seg ! Føler meg for å være helt ærlig litt teit som lager dette "oppstyret" hehe, men så trøster jeg meg med at de lager like mye oppstyr tilbake for 100kr ! For for klinikken er det virkelig 100 kroner !

 

Jeg bør vel kanskje informere andre bimmere om hva det blir til når saken er "ferdig". Hva synes du ?

 

Synes ikke andre skal betale mer enn de har krav på om de så ønsker da ! Er nok noen som holder meg for gal for dette haha !!! Jaja, da får de bare gjøre det, gravid og hormonell jeg :P (lol)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å ikke lime inn navn og tid.

 

Du har og formulert deg fint. Du har rett i at det med dårlig råd ikke trengte å være med, da dette ikke vedrører saken. (har du dårlig råd gjør den jo det, men ikke det som var sakens kjerne liksom)

 

Ser alikevel fordelen i at du tok det med. Du skal jo tross alt dit på undersøkelse og det er jo mest ok å gjøre et sted folk ikke er sure og irriterte på deg..hihi.

 

Og økte kostnader?? Lurer på hva som har blitt dyrere egentlig. HAr de kjøpt nytt utstyr da eller? Og vet du, det ER billigere der, men så har han ikke fargprinter heller (han sa at det var så dyrt og da ville det kostet mer for både printern og bildene blir dyrere) Av det jeg har sett så er bildene klarere på Majorstua. Er det 4D på Majorstua forresten? Altså med det mener jeg 3D i film liksom? Så det på hjemmesiden til MS. På Nøtterøy er det bevegleser i 2D og stillbilder i 3D på dvd'n.

 

Ja det er billigere der, men hallo, så sett får man jo bedre resultater på MS. Og synes det var frekt av dem og poengtere at prisen er vesentlig billigere.

 

1.Frekt

2. Dårligere utstyr

3. Ikke så sentralt. (hadde de holdt til i Oslo S kunne de og tatt mer!!)

 

Dette sagt var de veldig koselige der, og jeg var førnøyd med det jeg fikk med hjem (egentlig ikke, men det var morkaka mi sin feil og ikke legens..hehe)

 

Rart de ikke bare bøyde seg i støvet med en gang. Det kan da ikke være mange pasienter/kunder det er snakk om uansett??!! De har ikke råd til å få på seg dårlig rykte. Tror dette med 3D kommer til å ta av etterhvert. Flere privatklinikker vil nok se fortjenesten i dette og vi vil da få større konkurranse og prisene vil synke.

 

Merker caseløsning og eksamener dukker opp her nå..hehe. Så mye jeg ahr drivi med lignende i flere år. Synes det er litt gøy og jeg da. STÅ PÅ!!

 

Venter spent på fortsettelsen:))

 

(dette ble vel litt langt og rotete, men sitter å skriver ettersom tanker dukker opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe sant...jeg har selv studert markedsrett og synes faktisk at det er interessant med alle rettighetene vi faktisk har og ikke benytter oss av !

 

 

Når de ikke velger å bøye seg med det samme, slik du også sier, blir jeg irritert og får ENDA mere lyst å "ta dem" haha ! Høres jo ut som jeg mener å virkelig ta de, men mener at jeg ikke har lyst å la det gå hus forbi iallefall ! Nei blir spennende dette ! Skal holde deg oppdatert i denne tråden jeg, når jeg får svar skal du få høre !!!

 

Jeg kommer til å informere de andre bimmerne om dette...det kan jeg love deg ! Og om jeg får den prisen jeg i utgangspunktet ble oppgitt, håper jeg at andre i samme posisjon som meg krever det samme ! Så klinikken skjønner at det ikke er lurt å prøve å "lure" forbrukere. Det er bare dumt ! ! !

 

Ser ut som at MS klinikken får seg en kunde mer nå ja...men jeg må bare komme til bunns i denne saken !

 

Godt å høre at du ikke synes jeg er helt crazy som styrer med dette hehe !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

crazy er du vel ikke. Unødvendig å bruke tid på dette? Ja. Teit å pese så mye for 100,-? Ja. Måtte bry oss andre bimmere med dette? Ja. Synes jeg saken er like festlig som deg? Ja ;)

 

Sikkert mange som synes dette er noe stort tull, for det vedrører jo ikke så mange uansett, og snart må alle betale 750,- Men hadde alle tenkt sånn alltid hadde vi ikke hatt mange av de rettighetene/fordelene vi har i dag.

 

Som sagt så var jeg veldig førnøyd der jeg altså. Det eneste de sliter litt med er image kanskje? hehehe.

 

Ja du får klippelime inn noe svar fra dem. Blir spennende å se:)

 

Markedsrett er egentlig utrolig spennende. Har selv bare 2 vektall i det faget, men alle fagene sklir jo litt i hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syntes det var utrolig spennende !!!!

 

Man tuller ikke med hormonelle, gravide damer haha :P

 

Neida, men blir spennende å se ! Skal holde deg oppdatert ! Ha en fin dag så lenge :)

 

klem og kos !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...