Gå til innhold

Hmm - hun hørte ikke hjertelyden


Firekids

Anbefalte innlegg

 

Jeg var på første kontroll i dag. Alt så bra ut sa legen, men hun klarte ikke å høre fosterlyden.Livmoren var tydelig vokst, normal gravid - utflod etc. Hun mente at dette skjedde av og til og at livmoren sikkert lå foran barnet.

 

Jeg er i uke 11.

 

Flere som har opplevd dette?

Litt småbekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var på min første kontroll i uke 15 (hos JM) så sa hun at det ikke var rutine hos dem å sjekke etter fosterlyd så tidlig, fordi de ofte ikke kunne finne den så (fordi fosteret ligger fortsatt langt nede i bekkenet) og de ville ikke skape mer uro hos mammaen :-) Det var mest vanlig etter uke 16 fikk jeg beskjed om den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke være bekymret!

 

Da jeg var til legen da jeg var 13+6, ville han ikke høre etter hjertelyden, han sa det var som å kaste dart på 10 meters avstand.

 

Det kunne vare han kunne finne den, men sa jeg kom bare til å bli stressa dersom han ikke hørte noe. Så, det er altså for tidlig enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor hører fosterlyden tidligst i uke 13, noen ganger slutten av uke 12. Legen bruker samme apparat som jordmor, så legen din var vel litt optimist .

 

Jeg har en dyktig og erfaren jordmor som lyttet på meg tidlig i uke 13 og sa at det er i det tidligste laget og at hvis hun ikke hørte noe, betydde det ikke at noe var galt, men at det var for tidlig.

 

Jeg var ellers til legen i uke 10 fordi alle svangerskapssymptomene mine forsvant og jeg var så urolig. Legen tok en Gu og konstanterte at livmoren hadde størrelsen som var forventet, så jeg var 10 uker på veg.

 

Du skal vel til jordmor om ca 2 uker? Da kan du be henne lytte på deg og du vil nok høre en herlig lyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke høre hjertelyden før jeg var i uke 19, legen klarte det ikke, så JM måtte prøve. Å sjekke hjertelyden i uke 11 var fryktelig tidlig, og skaper som oftest bare bekymringer! Ta det med ro, du får sikkert høre den på neste kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...