Gå til innhold

Er det noen som er gode på sykepengeregler?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er arbeidsledig og lurer på om jeg kan sykemelde meg? Nå kommer sommersesongen og tenker at det kommer kanskje endel jobbtilbud, og ettersom formen er dårlig tenkte jeg å snakke med legen om sykemelding.

 

Men er det noen som vet om jeg taper penger på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

d beste er vel å få seg jobb som er bedre betalt enn arbledtrygd, og så sykemelde seg om man er fortsatt dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha ler meg i hjel:-)

 

Ja selvfølgelig, er nok veeeldig attraktiv på arbeidsmarkedet nå. Har 5 års høyere utd og etter 80 søknader har jeg fortsatt ikke fått napp, men NÅ skulle jeg fått det til, rund som ei kule og det formelig knirker når jeg går:-)

 

Dette svangerskapet var ikke planlagt, så da blir det på denne måten. Men, er det ikke noen som vet om jeg har krav på sykepenger, da? Og om det blir mindre utbetalinger da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at du må søke om å få overført permisjonen til deg. På fødselsskjemaet du sender til trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff litt av en innstilling..

Du bør vel gjøre et forsøk hvis du får tilbud om jobb....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!!Spesielt til deg som faktisk svarte på spm;-)

 

Skjønner at du (anonym) reagerer på innstillingen, så klart om jeg får et relevant tilbud takker jeg jo ikke nei:-)

 

Men formen må styre det hele og den er ikke soe særlig, dessuten tror jeg at de eventuelle tilbudene som kommer vil være av veldig kort varighet, maks ei uke (har ikke erfaring med å ha fått NOE tilbud, men ser for meg at det kan oppstå litt kriser nå om sommeren). Da jeg ikke har barnehageplass før til høsten, måtte jeg ansette en fremmed dagmamma for den korte tiden. Og så er det selvfølgelig flere ting som spiller inn.

 

Jeg stilte bare et spm uten å komme med "livshistorien" min, det forbeholder jeg meg egentlig retten til...Så får vel folk dømme som de vil:-) Lett å gjøre hvis man aldri har vært i "mine sko".

 

Hilsen Hovedinnlegger

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli sykemeldt fra å søke på jobb. Trygdeetaten tar over utbetalingene til Aetat. Får en tilbud om en jobb der feks kontrakten varer ut svangerskapet, så er jo det det beste. inntil nylig jobbet jeg 50% og var 50 % jobbsøker. Da jeg ble dårlig ble jeg også sykemeldt fra å søke jobb. Tapte derfor ingen inntekt. Noe annet ville være diskriminerende.

 

Uansett, skulle jeg nå komme over en annonse o.l og kvalifisere meg best til den ut fra ansinnitet/ utdannelse osv, kan de ikke nekte meg stillingen pga grav men lyse ut stillingen som vikariat inntil jeg er ferdig med permisjon. Dette ved fast stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...