Gå til innhold

Snart_2?, Mary had a little lamb og Drømmen sin skravletråd


Drømmen *Prinsesse23.01.2007*

Anbefalte innlegg

Hei igjen,

ja da kan vi bare legge jakten på symptomene på hylla da Drømmen... For ingen symptomer vil jo ikke si at man ikke er gravid allikevel...

 

Testet du på IKM dagen du?

 

Så dere forresten i mors liv på tv2 i går? Hadde sett det på National G. før men klarte ikke å holde meg helt unna i går allikevel.. Er SÅ verpesjuk. Men samtidig merker jeg at jeg har gitt opp litt... Nå har jo syklusen min blitt helt klusset til. Fikk TR 2 dager før jeg skulle og uun ble 2 dager lengre enn hun pleier. Og i dag sank tempen min veldig og jeg har EL - lignende smerter. MEN; EL - skal jeg jo ikke ha før fredag eller lørdag... Skikkelig frustrerende det her.

 

Nyt den lille spiren din Drømmen - sommervær og gravid - høres jo helt fantastisk ut!

 

Hvordan går det med deg snart_2? Er du ved godt mot? Hvor er du i syklusen nå?

 

Vi snakkes,

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jenter!

På plass igjen. Lite bimming i helga. Er hjemme med poden som er forkjølet i dag. Akkurat nå er han dypt konsentrert med lego, så da benytter jeg sjansen :)

Joda..tanta sa takk for seg i dag, så da går jeg med friskt mot inn i neste pp. Ble så oppløftet av at du er gravid, Drømmen. Var fint lite optimistisk en periode, men nå er jeg klar igjen. Her skal man vel ikke gi opp!!!! Har bestilt el-tester denne mnd. I likhet med Mary så er tanta mi også ute og kjøre. Har gått fra en dønn stabil 28 dagers syklus til full forvirring. 30? 31? Aaaaner ikke. Så selv om jeg synes el-testing er lite romantisk, må jeg bare være sikker på å treffe riktig tidspunkt denne gangen. Mannen er heldigvis like ivrig.

Regner med at jeg har el mot helga en gang...time will show.

 

Oops...3-åringens tålmodighet er nok oppbrukt, så nå må mamman trø til. Snakkes!

 

Klæm fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei på dere begge to!

 

Nei akkurat det med symptomer må dere ikke stole på for her er det ingen overhode. Rare greier! Men, nå er det jo veldig tidlig enda så de kan nok komme etterhvert ville jeg tro.

Får håpe det her med svangerskap er arvelig fra mams for da kan det være jeg vil slippe unna det verste. :o)

 

Nå tar vi bare en dag av gangen, og er overlykkelig for hver dag som går og alt kjennes bra. Vil så inderlig gjerne at dette skal gå fint.

Men må jo si vi lever litt på nåler mom dagen.

 

Dere må bare jobbe på den mnd her altzå, for jeg venter jo på dere!! Fort dere! :o) HEIA HEIA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg må inn og dytte litt på oss jeg jenter, så vi ikke forsvinner helt i alle de andre innleggene her. :o)

 

Hadde dere en fin 17. mai? Her regnet det så det plasket nesten hele dagen, men fikk da kost oss litt allikevel.

 

Hvordan går det med dere nå?? Trenger oppdatering igjen jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vel overstått 17.mai! Her hadde vi strålende sol og en nydelig dag.

 

Meeeen...Vi har klart å bli syke hele gjengen. Poden er på bedringens vei, så i går lekte han doktor mens mamman og pappan lå på sofaen. Han lyttet med leke-stetoskopet sitt og ga oss liksom-medisin. Veldig flink :)

 

Jeg venter på el. Fikk tester i posten i går og før jeg fikk sukk for meg hadde sønnen min pakket opp pakken. Han så bildet av en baby på forsiden og spurte "Mamma, kan vi lage baby med denne?" Tji-hi.hva svarer man da? Jeg sa at den kunne jo kanskje hjelpe oss litt. "Kom så baker vi baby! Vi bare klapper litt på den så blir den så fiiin og liiiten" sier han. Så gikk han bort til lekekjøkkenet sitt for å bake baby til oss. Han er virkelig til å spise opp. Er det rart jeg har lyst på en til?

 

Ha en fin dag, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Thihihii... LOL, ja de har jammen mange fine kommentarer de små. "Mamma, kan vi lage baby med denne" *Leroglerogler*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He-he...han mente også at Pappa ikke trengte å hjelpe til. "Bare æ og du, Mamma. Æ kainn jo ha beibin i magen min æ". Skikkelig hjelpsom liten kar, altså :) Ingen tvil om at han er klar for søsken i alle fall. Alle han kjenner har fått småsøsken i løpet av det siste året, så han synes nok at det er hans tur snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dytte, dytt*

 

Hatt en fin helg, jenter?

 

Jeg venter fremdeles på el. Trodde den skulle komme i helgen, men neida. Heldigvis slipper mannen å dra på planlagt jobbreise i dag og i morgen. Var redd for at vi skulle misse el pga av dette, men nå er han på plass og parat :) Skikkelig uromantisk med timet sex, men med litt humor så kan det bli ganske gøy også.

 

Hvordan går det med deg Drømmen? Fremdeles symptomfri? Kom til å tenke på at da jeg var gravid hadde jeg ingen symptomer før i begynnelsen av uke 6. Da kom kvalmen, og den håper jeg virkelig at du slipper!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei begge to,

 

her kommer livstegn fra meg. Har holdt meg litt unna i det siste for åprøve å tenke på noe annet... Ble litt deppa da sykulsen min begynte å klusse og ikke ninst fordi jeg brått var i 8. pp. Jeg skulle jo bli gravid med en gang...

 

Men nå er jeg altså her i 8. pp. Har vært syk igjen... forkjølet, feber, vondt i hodet og supertett. Men nå fant legen ut at jeg er allergisk. Så jeg har fått spray og tabletter så kanskje jeg klarer å holde meg frisk en stund.

 

Jeg har akkurat passert EL. Tror den var for 2 dager siden... Som sagt har syklusen min klusset litt nå siste mnd. Men jeg temper og hadde stigning for 2 dag på rad i dag. Så om det fremdeles er stigning i morgen så hadde jeg EL da jeg trodde. Men alt dette regner min gode venn FertilityFriend ut for meg... Vi har gjort leksen vår ihvertfall... Så nå er det bare det pinefulle ventingen igjen... IKM 2. juni. Denne gangen nevnte jeg ikke pp, EL, eller noe til mannen min. Bare sørget for at vi koste oss på de rette dagene ;-) Slik at ikke han følte at vi hadde timeplansexs ihvertfall... Kan jo være han lurte på hvorfor jeg var så gira så mange dager på rad men...

 

Når har du IKM da snart_2? Har du tempet eller tatt EL tester denne gangen? (siden du vet at ikke El har vært mener jeg...)

 

Håper du bare koser deg Drømmen - du er superheldig, og jeg gleder meg sånn til å følge etter en gang... Alt vel så langt? Ingen morgenkvalme?

 

Ha en strålende dag,

klem fra M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei på dere begge to!

 

Her hadde vi planer om å rømme ut på vannet i helga, men med det været som ble her så var det bare å hive seg over malekosten og jobbe på. :o)

 

Allergi er noe dritt altzå, jeg slipper unna selv, men mannen er ille, så ser hvor lite greit det kan være når det står på som verst.

 

Dere ligger ganske nære hverandre i syklus da, sikkert EL på deg nå Snart_2 å så kommer dere sprettende inn til 1.tri om 14 dager begge to.

 

Syns jeg er veldig symptomfri jeg... Kan nesten ikke skjønne at jeg faktisk er gravid. Går med engstelse hver eneste dag for at noe skal gå galt da, og har hatt en del ganske harde vondter i magen, men krysser fingrene her altzå. Spire klor deg fast. (Som om den ikke har hørt det nå)

Eneste jeg merker er at jeg til tider er veeeeldig trøtt helt sånn plutselig. Apetitten er blitt veldig bra, er egentlig en småspier av meg, så mannen ler så han griner når jeg hiver i meg det ene etter det andre. Åsså må jeg spise frokost hvis jeg ikke gjør det SÅ blir jeg kvalm, spiser jeg frokost holder den seg borte. Foreløpig rikitgnok. Men her er ethvert symptom ønsket hjertelig velkomment, klager ikke i det hele tatt.

 

Dagene går forferdelig sakte da, har jo 3 gravide veninner som alle mener tiden flyyyr, men syns det går utrolig sakte, er 5+4 i dag og det er jo nesten ingenting. Men nå har vi tatt oss fri til fredag så en langhelg på vannet så er det nesten gått en uke til.

 

Ellers så skal jeg til legen neste torsdag, så da får jeg gi beskjed om at jeg ikke trenger timen jeg fikk for utredning i midten av juni. (Det var ganske kjappt syns jeg forresten) Kanskje det går an å gjøre den om til en time med tidlig UL istede....? Når jeg først har fått den mener jeg. Hvis alt har gått bra da riktignok. *HåpeHåpe*

 

Nei, får vel komme meg hjem vel, eller ihvertfall til huset så vi kan få pusset opp litt til. Gleder meg til dere kommer etter om 14 dager jenter!!

 

Krysser fingrer og ben for dere!

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært så supergøy om det kunne klaffet for oss alle samtidig :)

 

Jepp, denne mnd er det el-tester. Etter litt kluss i syklusen i det siste, synes jeg det er greit å vite når riktig tidspunkt er. Kan ikke bli mer stresset enn jeg har vært det siste året uansett. Og den som sier "hvis du ikke tenker på det, så skjer det sikkert" Ja, den får seg en rett høyre altså!!!! Puh...godt å få det ut. Har ikke prøvd temping ennå. Kan du si litt mer om hvordan det funker, Mary? Hadde egentlig tenkt å prøve det denne mnd, men klarer ikke helt å få strukturert meg til å begynne.

 

Håper du har holdt av plasser på første rad inne på 1.tri, Drømmen. Snart kommer vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei,

en helg på vannet hørtes utrolig deilig ut. Det er liksom ikke "vanlig" for folk som bor midt i oslo... Hadde helt glemt den følelsen - men når du skrev det så kom alle de deilige minnene tilbake. Har bodd 15 år i Fr. stad og der var jo det helt vanlig... Da må dere kose dere masse Drømmen. Tror ikke du trenger å bekymre deg for at det ikke skal gå bra med tanke på ingen symptomer. Jeg kjenner ihvertfall flere som har mistet og de har alle hatt masse symptomer/plager fra første stund...

 

Jeg har jo veldig mye rart for meg - og nå har jeg fått for meg at jeg kmmer til å bli gravid i juli/august.... På en måte hadde jo det vært helt supert, for det er jo ikke lenge til. Men jeg vil bli gravid NÅ... Så bare hold av de to setene du så får vi se om vi ikke møtes på 1. rad om 14 dager..

 

Forresten Drømmen, her skal du få en link av meg hvor du kan få gratis babyting. Søsteren min har hentet pakken sin (har termin om 2 10 uker...)hun var superfornøyd og sa det var mye fint :-)

 

 

http://images.emmhost.com/BABYPAKKE/babypakke.asp?id=eOf6j0m0EZMeeex&PARTNER=ALLIANCE

 

 

Når det gjelder temping så skal du få emn link av meg her Snart_2? :

 

 

http://www.pernille.info/basaltemp.htm

Veldig enkelt. bare å ta tempen hver dag. Jeg temper hver dag kl. 07.30. Har et termometer med minne så klokke ringer, jeg temper, så legger jeg meg til å sove igjen. Når jeg står opp taster jeg in resultatet på fertility Friend. Tempen stiger etter EL. Så når man vet at man hr hatt EL, ja da er det for sent å mekke baby...

Jeg fikset ikke de EL testene helt. Prøvde det men var ikke så flink til å tyde de... hehe... Jeg mente nemlig selv at jeg hadde EL når testen var ganske sterk. Men det har man jo ikke for den må være sterkere enn teststreken. Så tolket jeg i veg... Brukte fire, fem tester hver pp for å ikke gå glipp av EL - og det ble dyrt...

 

Her har jeg klippet ut litt tekst for deg:

 

"Etter eggløsningen forandrer eggposen seg til å bli Det gule legemet, og det produserer progesteron. Dette hormonet får basaltempen til å øke med 0,2-0,5°. Denne stigningen kommer hos de aller fleste dagen etter eggløsningen. Man kan derfor finne ut med nokså stor nøyaktighet NÅR eggløsningen kom, ved å måle basaltempen hver morgen.

Dessverre vises det ikke på tempkurven før ETTER at eggløsningen er overstått, så tempmåling er nyttig kun til å bekrefte at eggløsningen er overstått og finne ut når den kom.

 

Den er også nyttig til å finne ut om lutealfasen er lang nok til at egget rekker å feste seg, og å finne ut når man kan forvente mens."

 

Lykke til med El testene. Klaffer det ikke denne gangen kan du jo vurdere temping. (Må nemlig tempe hver dag hele syklusen - de dagene TR er på besøk, så nå er det uansett for senmt for deg å begynne.

 

Vi snakkes, spennende dager fremover...

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for nyttige tips, Mary! Tror kanskje jeg vil kombinere temping med el-tester neste mnd. (optimisten meg...sikker på at det blir flere prøvemnd nå) I og med at el-testen slår ut før egget slippes og temperaturen stiger etterpå. Da må man vel være sikret å treffe riktig.

 

Ellers er det ikke mye nytt her i gården. Hele familien begynner å bli friske igjen, og det er jo bra. På jobbfronten er det bare å stå på i dag, for det kan hende at det blir streik fra i morgen. Dersom Staten og LO Stat ikke bli enige innen kl. 24 blir det streik fra i morgen tidlig. Håper det løser seg. Har liksom ikke tid til å være borte fra jobb nå!

 

Kos dere med langhelg. Blir gjerne med på den båtturen, Drømmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig? Nå er jeg skikkelig oppgitt. El-testen slo endelig ut i dag. Men hvor er mannen? Joda, på jobb på den andre sida av fjorden og kommer ikke hjem før i morgen. Han var villig til å droppe jobbingen i morgen og komme hjem i kveld (jepp, vi er like desperate), men pga fergestreiken må han bli der! Så nå er vel første sjans til å hoppe i høyet i morgen kveld.....kan vel prøve å snike oss bort på formiddagen, men det er jo ikke så lett med en 3-åring i huset. At det går an!!!!! Medmindre svømmerne fra i går kveld fremdeles holder koken må vi vel belage oss på at det kanskje ikke klaffer denne mnd. heller. Aaaaarrrrgghh!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅåååå NEI... Det er SÅ typisk... Kjenner meg i gjen i den der. Men det er jo stor sannsynlighet at svømmerne hans lever fremdeles da - så *tvi* *tvi* - vi får satse på det. For i morgen kveld er har vel egget takket for seg...

 

Om vi begge hadde blitt gravid denne pp så haadde vi jo nesten fått termin på likt :-)

 

Lykke til,

 

M

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he..gjett hvem som kastet seg over mannen da han kom hjem i 11-tida i dag. Takket være Kaptein Sabeltann på dvd fikk vi lurt oss unna en liten stund. Får håpe det holder, men tror ikke jeg skal ha altfor store forhåpninger denne mnd. Men tenk hvor gøy det hadde vært hvis vi kunne ruslet etter Drømmen inn til 1. tri. *Sukk*. Flere av mine venninner som bekynte å prøve samtidig som meg har enten fått baby eller er høygravide. Det tar litt på selvtilliten, selv om jeg prøver hardt å glede meg på deres vegne. Sitter der med en vond klump i magen likevel. Ja,ja...nå er det bare å gå inn i nok en venteperiode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur nede på side 5 og hentet tråden vår. Hatt en solfylt og deilig helg i trøndelagen. Vært masse ute og fikset og snekret. Mye som burde vært gjort inne også, men har ikke samvittighet til å være inne når det for en gangs skyld er finvær.

Hvordan går det med dere, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin med slitsom helg - våknet mer utmattet i dag enn jag var på fredag etter en uke med jobb.... Har passet nevøen vår på 2 år i helgen - fra fredag til i går tidlig. Da vi overleverte han var det bare å dra rett i barneselskap til en nevø på andre siden... Litt uvant når man ikke har barn vet du ;-)

 

Ellers nyter jeg det fine været og venter og venter og venter på IKM dagen.... Har sluttet å tolke symptomer - og er dessverre mer pessimistisk enn noensinne. 5 dager til IKM og det føles som om tanta er rett rundt hjørnet...

 

Har en del symptomer denne gangen, men etter nedturen forrige pp tar jeg alle som tidlig pms...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei på dere jenter!! :o)

 

Jøsses føles som om jeg har vært borte en hel evighet her gitt.

Tok oss langhelg fra onsdag vi, så har vært ute i båten hele helga. Været har ikke vært allverden, men vi har fått slappet av og kost oss likevel. Litt grilling og utepils i Kragerø har det blitt også. (Ikke på meg men på resten av gjengen :P)

 

Spennende med ikm i vente, ikke stol på symptomer/ikke symptomer her er det et eneste kaos av tilstedeværende ikke tilstedeværende så håpet må ikke forsvinne av den grunn. :o)

 

Venter i spenning med dere nå jenter!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jiippiii!!

 

Jeg ringte akkurat spesialisten jeg hadde fått time hos til utredning og sa ifra at vi ikke ville trenge den allikevel. Åsså dristet jeg meg til å spørre om det var mulig å endre den til en tidlig uøtralyd istede og det var ikke noe problem i det hele tatt. :o)

 

Så den 20. juni kl. 09.00 skal vi på tidlig ultralyd for å se om det er liv i spiren.

 

Måtte bare dele litt her... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Drømmen!! Du har masse å glede deg til. Da jeg var gravid hadde jeg en blødning i uke 10 og fikk komme til ultralyd. Da så vi alt helt tydelig. En fantastisk krabat som vinket til oss. Får tårer i øynene bare av å tenke på det. Fikk med et bilde også. Du er vel ca. i uke 9 når du skal på ultralyd? Da tror jeg nok du kan få noen koselige glimt av fosteret ja. Og så ble det hele mye mer virkelig for Pappan også. Han gråt faktisk...

 

Dagens oppdatering fra meg: Menssmerter. Jepp. Som vanlig 1 uke før tida, så setter tanta seg i korsryggen min og lager trøbbel. Kan jo lulle meg inn i en forestilling om at dette er såkalte festesmerter, men jeg har i grunnen sluttet å tro på julenissen. Nå er jeg veldig negativ her, emn det er så irriterende å få slike forvarsel så tidlig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ikke heng med hode nå Snart_2!! Jeg gikk jo og trodde mensen skulle komme hvert øyeblikk i mange dager, og jeg har alltid hatt forholdsvis sterke menssmerter. Ikke gi opp enda!! HEIA HEIA!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*smiiiil* Den trengte jeg, Drømmen. Jepp. Her er det ikke tid til deppa tanker og sure miner. Spire klamre deg fast, så skal du få være med på en fantastisk tur de neste 9 mnd. ;) IKM blir jo ca. på mandag, men jeg tror nok jeg tar en test på søndag, for vi skal ut med noen venner på kvelden, og da er det greit å vite om man bør drikke Munkholm eller ikke.

 

Er så spent på om armbåndet ditt virker, Mary! Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, her er det ikke snakk om at dere får lov til å gi opp når det ikke er nødvendig. Nå kommer spirene til å sitte for dere også det er jeg helt sikker på. Dermed BASTA! :o)

 

Er spent på Mary jeg også. Håper du gir lyd fra deg snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...