Gå til innhold

Strikkeoppskrift - babysokker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Noen som kan hjelpe meg med en kjempe lett strikkeoppskrift på babysokker??Har ikke strikket siden jeg gikk på skolen (altså noen år siden......!!!) Men har så lyst til å prøve å lage noe til babyen.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nettopp strikka bittesmå tovede babytøfler,kjempe søt og enkle å strikke, her er oppskrifta;

Østlandsgarn på pinne nummer 6.( enten på en liten rundpinne eller på 2 pinner)

- legg opp 30 masker og strikk framog tilbake 20 riller

- Fell så av med 10 masker på hver side så du sitter igjen med 10 masker,som skal bli sålen. Strikk 7 riller

- Ta opp8 masker nederst på skaftet,strikk disse sammen med sålemaskene. Og strikk 5 riller fram og tilbake

- Fell på hver omgang fra retten: strikk 5 masker så 2 sammen,ut omgangen. Deretter 1 omgang uten felling. Videre 4 masker,2 sammen. 1 omgang uten felling.3 m, 2 m sammen. 1 omg uten felling. 2 m, 2 m sammen for så å strikke 2 og 2 masker sammen ut omgangen.

- Tre en tråd igjennom de resterende maskene. Sy sammen tøffelen under foten og opp i skaftet

-Toves i vaskemaskinen på 50 grader sammen med en handduk eller to.

 

Har komponert denne oppskrifta selv, da de bare hadde den i str 1 år. Håper du forstår den. Jeg tredde en sløyfe rundt skafte etter toving for å få den til å sitte bedre på den lille foten. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...