Gå til innhold

Stor smertefull, blødene, utvendig, hemoride... hjelp!!! Litt ekkelt innlegg..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Auuuuuuuuu... jeg kan ikke sitter, ligge, gå eller noe. Har såååååå vondt!!! I går begynte min lille utvekst å blø, og etter det er det nesten uutholdelig. Hva gjør jeg? Jeg klarer ikke "dytte" den inn slik alle sier jeg skal gjøre.. Jeg er i uke 38 og har skikkelig nedpress hele tiden. Må stå å tisse nå for det gjør for vondt å sitte. Noen som har noen gode tips for smertelindring. Har forsøkt salve fra apotektet. Hjelper ikke!

 

Auuu vil ikke mer...

 

hilsen en som ligger på sofaen m pute under magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg. Her er noen råd som kanskje kan hjelpe.

 

Isbiter- kjøler ned så det er mindre vondt, stopper blødning, de trekker seg sammen og gjør at du kan få de inn igjen.

Sitt på badering eller lignende.

Smør deg med vaselin eller annen tykk vann avisend krem/salve så kan du tisse uten at det svir.

Apoteksalven (sheriprokt eller no) hjelper best før du blør.

 

Lykke til. Hjelper det ikke ta kontakt med lege eller jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til legen. Gubben hadde en, og heldigvis fikk jeg han til legen. Helt utrolig egentlig at mange synes det er så flaut... Kan være det har gått betennelse, det er jo en åreknute eller blodpropp. Legen skar et snitt i den mannen min hadde, og han fikk medisin på resept. Ble MYE bedre veldig fort. Ikke plag deg selv, kom deg til lege!!! Det er faktisk 1 av 3 nordmenn som har det - er mer vanlig enn man tror....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nettopp en stor blødende en. DRITVONDT!!!!! Var vondt i ca tre dager, nå er den vekk (nesten i hvertfall og gjør overhode ikke vondt).

Jeg smørte på aloeveragel mange ganger om dagen. Jeg tok litt på når jeg skulle på do (for det er vondt det med sånn en sak), og etter jeg hadde vært på do skylte/vasket jeg meg litt og smørte meg på nytt. Funket som bare søren på meg. Er i hverfall et forsøk nå som det er påske og ikke så lett å komme til fastlege.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips og råd. Jeg har bestillt legetime... rett over Påske. Har skrevet om dette på Skravlesiden også, og fått masse tips og råd. Min sprakk i går!!! Det lettet trykket betraktelig, så jeg er helt enig i at man bør gå til legen, et snitt ville hjulpet. Smører og smører, og er faktisk ikke "flau" lenger. Har snakket med mannen min om dette nå, vært på apoteket og snakket med "dere", og fått masse hjelp! tusen takk!

 

God Påske!!!

 

Ikke anonym lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAMAMELIS SALVE!!!!!!!! FÅR DEN PÅ HELSEKOST OG APOTEK KAN BESTILLE.. TRYGT FOR GRAVIDE. FUNKER BRA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...