Gå til innhold

Klage inn/varsle om brudd på taushetsplikt i barnehage. Hva skal jeg skrive?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En ansatt i en barnehage legger ut i det vide og det brede om navn og alder på barn og foreldre, hvilke familier som er under barnevernet og hvorfor, og peker ut foreldre og barn på gata.(med navn altså)

Han setter barna i time out som straff i mange minutter fordi de ikke spiser pent, og har blitt avbrutt av andre ansatte pga dette, men da mente han at barnet burde sitte lenger i time out. Han har også fått tilsnakk pga hyppig mobilbruk, selv når han er alene med barna.

 

Jeg har selv gjentatte ganger bedt han forholde seg til taushetsplikten, men det nytter ikke.

 

Nå har samme person brukt fysisk straff mot mitt barn, og jeg har fjernet han ut av livet mitt for godt.

Men jeg vil klage han inn/varsle leder i barnehagen, for han er virkelig ikke skikket til den jobben han har som assistent i en barnehage hvor han har ansvar for andres barn når han oppfører seg som han gjør.

 

Han prioriterer vekk sine egne barn også, for å gjøre som han selv vil, og det har resultert i at barna ikke ville snakke med han en lang periode.

 

Mannen har ikke evne til å sette seg inn i andre menneskers følelser, og kan derfor ikke møte de slik de trenger i de sårbare barneårene.

 

Skal jeg skrive i detaljer med navn og hele pakka, eller skal jeg ikke det? Det er jo sensitive opplysninger som gjerne ikke bør havne i feil hender... Helst vil jeg varsle foreldrene, så de kan anmelde han alle sammen!

 



Anonymous poster hash: 7a6b3...a5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må du gå til styrer og SU i bhg med, det kan ikke fortsette han er ikke skikket til og jobbe med barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde varslet FAU-leder og barnehageledelse.

 

Anonymous poster hash: c3440...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk avstraffelse? Da anmelder du.

 

Ta det opp med styrer og seksjonsleder/leder til styrer.

 

Anonymous poster hash: 1fca9...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner jeg ut hvem som er leder i FAU og SU? Jeg har skrevet en mail som jeg ikke har sendt ennå. Er sånn i tvil på hvor detaljert jeg skal være i mailen....

 

HI



Anonymous poster hash: 7a6b3...a5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vil gjerne gjøre oppmerksom på at en ansatt i deres barnehage, XXX, gjentatte ganger har brutt sin taushetsplikt i mitt nærvær, og at jeg nå føler tiden er inne for å offisielt sende inn en klage. Jeg opplever hans uttalelser som særdeles upassende og absolutt ikke professjonelt. Blandt annet har jeg overhørt sensitive opplysninger om barn som er tilknyttet barnevernstjenesten, og reagerer sterkt på at en ansatt kan tillate seg å snakke fritt om det til andre foreldre.

Jeg vil også gjerne gjøre oppmerksom på, at samme ansatt, har valgt å bruke noen straffemetoder, som kolliderer med både lovgiving og barnehagens verdier.

Jeg stoler på at du som leder, tar denne klagen seriøst, og tar de nødvendige foranstaltninger hurtigst mulig.

Jeg er åpen for å ta saken videre, da jeg som mor, er ytterst bekymret for nevnte ansatt og hans tilknytning til barnehagen.

 

Mvh

XXX"

 

Anonymous poster hash: 6601f...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvordan finner jeg ut hvem som er leder i FAU og SU? Jeg har skrevet en mail som jeg ikke har sendt ennå. Er sånn i tvil på hvor detaljert jeg skal være i mailen....

 

HI

 

Anonymous poster hash: 7a6b3...a5d

Du må kontakte bhg. Mulig noen har det på nettsidene, men tviler..

 

 

Anonymous poster hash: 1fca9...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk avstraffelse? Da anmelder du.

 

Ta det opp med styrer og seksjonsleder/leder til styrer.

 

Anonymous poster hash: 1fca9...9c8

Ja, jeg skrev om det her inne forrige dagen.

Barnet mitt lekte politi og tyv og skulle fange hendene hans med liksom-håndjern. Men det ville han ikke, og etter han sa nei noen ganger og barnet ikke ga seg, tok han tak i armene på barnet, spente vekk barnets ben med sin egen fot og la barnet i bakken. Han har tidligere også truet med å sette igjen barnet alene på en parkeringsplass fordi barnet tok i håndtaket før bilen ble låst opp. Jeg har kastet han på hue og ræva ut, og han er ikke velkommen lenger.

Bør jeg politianmelde det? Blir det tatt på alvor da? Syns de henlegger alt mulig i hytt og gevær jeg...

Men kanskje det hjelper å anmelde for både dette og brudd på taushetsplikten?

 

hi

 

Anonymous poster hash: 7a6b3...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette din eks eller en ansatt i barnehagen ditt barn går i?

 

Anonymous poster hash: abc78...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vil gjerne gjøre oppmerksom på at en ansatt i deres barnehage, XXX, gjentatte ganger har brutt sin taushetsplikt i mitt nærvær, og at jeg nå føler tiden er inne for å offisielt sende inn en klage. Jeg opplever hans uttalelser som særdeles upassende og absolutt ikke professjonelt. Blandt annet har jeg overhørt sensitive opplysninger om barn som er tilknyttet barnevernstjenesten, og reagerer sterkt på at en ansatt kan tillate seg å snakke fritt om det til andre foreldre.

Jeg vil også gjerne gjøre oppmerksom på, at samme ansatt, har valgt å bruke noen straffemetoder, som kolliderer med både lovgiving og barnehagens verdier.

Jeg stoler på at du som leder, tar denne klagen seriøst, og tar de nødvendige foranstaltninger hurtigst mulig.

Jeg er åpen for å ta saken videre, da jeg som mor, er ytterst bekymret for nevnte ansatt og hans tilknytning til barnehagen.

 

Mvh

XXX"

 

Anonymous poster hash: 6601f...27a

Dette var fint skrevet syns jeg. Jeg har ikke barn i den barnehagen selv, så litt må jeg skrive om på dette.

hi

 

Anonymous poster hash: 7a6b3...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette din eks eller en ansatt i barnehagen ditt barn går i?

 

Anonymous poster hash: abc78...002

Han er min eks, og jobber i en annen barnehage enn mitt barn går i.

 

hi

 

Anonymous poster hash: 7a6b3...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, jeg skrev om det her inne forrige dagen.

Barnet mitt lekte politi og tyv og skulle fange hendene hans med liksom-håndjern. Men det ville han ikke, og etter han sa nei noen ganger og barnet ikke ga seg, tok han tak i armene på barnet, spente vekk barnets ben med sin egen fot og la barnet i bakken. Han har tidligere også truet med å sette igjen barnet alene på en parkeringsplass fordi barnet tok i håndtaket før bilen ble låst opp. Jeg har kastet han på hue og ræva ut, og han er ikke velkommen lenger.

Bør jeg politianmelde det? Blir det tatt på alvor da? Syns de henlegger alt mulig i hytt og gevær jeg...

Men kanskje det hjelper å anmelde for både dette og brudd på taushetsplikten?

 

hi

 

Anonymous poster hash: 7a6b3...a5d

Dette skal du varsle i detalj. Altså ikke detaljert hva han har sagt, men mitt sånn som du skriver her.

 

Hva me er du kastet ham ut?? Og kjører ham med barnet ditt i bil?

 

Anonymous poster hash: e1305...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal du varsle i detalj. Altså ikke detaljert hva han har sagt, men litt sånn som du skriver her.

 

Hva mener du kastet ham ut?? Og kjører han med barnet ditt i bil?

 

Anonymous poster hash: e1305...d99

Skrivefeil overalt her. Måtte bare rette meg selv litt 😬

 

Anonymous poster hash: e1305...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrivefeil overalt her. Måtte bare rette meg selv litt

 

Anonymous poster hash: e1305...d99

Han var kjæresten min, og vi satt på i hans bil. Det han gjorde mot mitt barn var siste dråpen i begeret for min del hva angår noe videre forhold med han, så ja jeg har kastet han ut fra min leilighet og mitt liv. Ingen får røre barna mine slik.

 

Anonymous poster hash: 7a6b3...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg sende kopi til barnehagekontoret i kommunen samtidig?



Anonymous poster hash: 7a6b3...a5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til styrer og forklar saken. Regner med at styrer vil ta denne saken alvorlig og kan dermed veilede deg videre på hva du bør gjøre og hva evt bgh vil gjøre med saken.

Dra gjerne frem eksempler der du vet navn på foreldre og barn som er under bv, sånn at leder virkelig skjønner at vedkommende har brutt sin taushetsplikt, dessuten blir det også vanskelig å bortforklare for din eks når du har konkrete eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til styrer og forklar saken. Regner med at styrer vil ta denne saken alvorlig og kan dermed veilede deg videre på hva du bør gjøre og hva evt bgh vil gjøre med saken.

Dra gjerne frem eksempler der du vet navn på foreldre og barn som er under bv, sånn at leder virkelig skjønner at vedkommende har brutt sin taushetsplikt, dessuten blir det også vanskelig å bortforklare for din eks når du har konkrete eksempler.

Jeg vet ikke om jeg klarer å snakke på tlf, for jeg er så sint at jeg tror ikke jeg kommer til å klare å holde meg saklig. Men jeg har skrevet ganske detaljert, uten å skrive navnene. Jeg har skrevet at jeg har navnene da, slik at leder evt kan kontakte meg om det er nødvendig. Holder det tror du? Bør jeg sende kopi til kommunen også, eller kun til leder? Hun har jo også taushetsplikt, så jeg aner jo ikke om/hva hun velger å gjøre videre. Blir det lagt lokk på internt, er det jo greit at kommunen vet om dette også vel?

 

Anonymous poster hash: 7a6b3...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet ikke om jeg klarer å snakke på tlf, for jeg er så sint at jeg tror ikke jeg kommer til å klare å holde meg saklig. Men jeg har skrevet ganske detaljert, uten å skrive navnene. Jeg har skrevet at jeg har navnene da, slik at leder evt kan kontakte meg om det er nødvendig. Holder det tror du? Bør jeg sende kopi til kommunen også, eller kun til leder? Hun har jo også taushetsplikt, så jeg aner jo ikke om/hva hun velger å gjøre videre. Blir det lagt lokk på internt, er det jo greit at kommunen vet om dette også vel?

 

Anonymous poster hash: 7a6b3...a5d

Send til kommunen og!

 

Og anmeld. Blir han dømt, får han ikke jobbe i bhg mer.

 

 

Anonymous poster hash: 1fca9...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varsle styrer, kommunen og barnevernet om dette. Han er uskikket.

 

Anonymous poster hash: 828da...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg hadde også tatt kontakt med foreldrene, de har rett til å vite.

 

Anonymous poster hash: 828da...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...