Gå til innhold

Jeg setter opp panel i stua .Lørdag 17,30 banket naboen i veggen for å demonstrere mens jeg holdt på.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om dette?Jeg ble så forbannet kjente jeg .Han dunker hardt i veggen for at jeg skal gi meg.Holdt på ti minutter etter han hadde banka men så ga jeg meg.Hadde holdt på ca 30 min.Jeg synes det var så smålig å banke i veggen.Legger ikke akkurat opp til noe godt nabo forhold.Hvordan hadde dere vært mot naboen etter det?



Anonymous poster hash: ca2cb...98f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naboen hadde kanskje endelig en rolig lørdagskveld med god middag og kanskje en film på TVen sammen med sin familie. Du har all rett til å pusse opp på det tidspunktet, men det var gjerne ikke den beste timingen på døgnet for å sikre et godt naboforhold...

Kunne du ikke gjort det tidligere på dagen? Eventuelt snakket med naboen FØR du begynte med den veggen som vender mot han/henne? Kommunikasjon er nok nøkkelen til at slike oppussingprosjekt ikke skal skape konflikter mellom naboer...

Endret av Mrs.HvorErNøkleneMine?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt irritert om det var meg han banket til. Hadde ikke gitt meg med å jobbe. Ikke la han stoppe deg.

Folk som ikke tåler vanlig lyd/støy innenfor vanlig tidsrom har ingenting å gjøre vegg i vegg med andre folk . De lager kvalme, og prøver å skylde det på de som ikke gjør noe gale.

Ser flere av de her på forumet i slike tråder som dette også, så ikke forvent så mye støtte her inne hi ;)

 

Anonymous poster hash: 1bac2...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde banket på og forklart at jeg bare hadde litt igjen før jeg var ferdig. Ganske irriterende med banking fra naboen hvis du har selskap eller liknende.

 

Anonymous poster hash: fd88c...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva tenker dere om dette?Jeg ble så forbannet kjente jeg .Han dunker hardt i veggen for at jeg skal gi meg.Holdt på ti minutter etter han hadde banka men så ga jeg meg.Hadde holdt på ca 30 min.Jeg synes det var så smålig å banke i veggen.Legger ikke akkurat opp til noe godt nabo forhold.Hvordan hadde dere vært mot naboen etter det?

 

Anonymous poster hash: ca2cb...98f

 

 

For å demonstrere? De banket vel for å si fra at det passet ekstra dårlig akkurat da. Husk at en del har nattejobb eller spedbarn som vekker dem mye, og er avhengig av å kunne planlegge når de skal sove. Har du satt opp nabovarsel for når du tenker å bråke?

 

 

Anonymous poster hash: ade72...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde banket på og forklart at jeg bare hadde litt igjen før jeg var ferdig. Ganske irriterende med banking fra naboen hvis du har selskap eller liknende.

 

Anonymous poster hash: fd88c...e48

Men da kunne jo heller naboen banket på hos hi og spurt om hun kunne la være fordi de hadde selskap

 

Anonymous poster hash: 96cd3...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

For å demonstrere? De banket vel for å si fra at det passet ekstra dårlig akkurat da. Husk at en del har nattejobb eller spedbarn som vekker dem mye, og er avhengig av å kunne planlegge når de skal sove. Har du satt opp nabovarsel for når du tenker å bråke?

 

 

Anonymous poster hash: ade72...dff

Herre Gud. Det er jo ikke nødvendig å gjøre det. Naboen skal ikke kunne avgjøre når andre kan pusse opp. De som pusser opp må jo selvfølgelig gjøre det når de selv har tid og anledning .

 

Anonymous poster hash: 1bac2...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men da kunne jo heller naboen banket på hos hi og spurt om hun kunne la være fordi de hadde selskap

 

Anonymous poster hash: 96cd3...387

Ja, det kunne de, men selv om de var litt uhøflige trengte jo ikke jeg være det.

 

Anonymous poster hash: fd88c...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hvilket tidspunkt det er snakk om (på dag-og kveldstid), så er det irriterende med bråk. Greit at det var teit av naboen å demonstrere på denne måten, men det hadde også vært fint om du sa ifra på forhånd. Hvorfor ikke gå bort og si "du, vi pusser opp om dagen og de og de dagene, de og de klokkeslettene, så blir det litt bråk". Det hadde jeg satt pris på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne de, men selv om de var litt uhøflige trengte jo ikke jeg være det.

 

Anonymous poster hash: fd88c...e48

Har jeg sagt noe om at du skulle vært det da?

 

Anonymous poster hash: 96cd3...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva tenker dere om dette?Jeg ble så forbannet kjente jeg .Han dunker hardt i veggen for at jeg skal gi meg.Holdt på ti minutter etter han hadde banka men så ga jeg meg.Hadde holdt på ca 30 min.Jeg synes det var så smålig å banke i veggen.Legger ikke akkurat opp til noe godt nabo forhold.Hvordan hadde dere vært mot naboen etter det?

 

Anonymous poster hash: ca2cb...98f

Skjønner han GODT!

Naboene våre har pusset opp i årevis, og fordi de er noen gjerrige jævler (som du) så gjør de det ikke i arbeidstiden med hjelp av profesjonelle. I stedet forpester de vår fritid med bråket sitt.

 

Vis litt respekt! Folk rundt deg har en lang arbeidsuke bak deg, og vil nyte helga i fred og ro. Du er hensynsløs! Lei inn snekkere og få det unna på dagtid.

 

Anonymous poster hash: 52ba8...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg er ingen gjerrig jævel.Første gang jeg noen gang har banket i veggen derfor synes jeg det var utrolig dårlig gjort.Jeg er alltid stille å rolig og de er et par i 60 årene.

 



Anonymous poster hash: ca2cb...98f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du ta jobben på søndagen istedenfor.

Klager de da får du si at du prøvde å gjøre det innenfor lovlig tid dagen før....

 

Anonymous poster hash: 1b744...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes man kan vise litt mer hensyn lørdag og søndag jeg.

Ja du har lov å gjøre det. Hvis det var slik at jeg måtte gjøre det ville jeg sagt i fra til naboer på forhånd.

På lørdag vil vi sette opp panel mello kl da og da. Beklager på forhånd det støyet det medfører.

Folk er utrolig hyggelige om man får et varsel.

Uansett barnslig av naboen. Han kunne ringt på og spurt hvor lenge dere skulle holde på, og gitt en forklaring på hvorfor det var til sjenanse.

 

 

Anonymous poster hash: 5a087...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en enebolig, men skal vi gjøre jobb ute som kan forstyrre naboen så sier vi i fra og de sier i fra til oss.

 

I sommer skulle naboen drenere rundt huset, med svær gravemaskin rundt veggene. De sa i fra til os og vi skulle ha barnebursdag ute til et bestemt klokkeslett. Da avtalte vi at de skulle prøve å gjøre seg ferdig på den siden av just mot oss først, så kunne de holde på på andre siden når vi hadde selvskap.

 

Kommunikasjon er gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra kl 18 på lørdag til mandags morgen skal det etter lovverket være stilt. Så her hadde du HI retten på din side.

 

Men, god kommunikasjon begrenser en masse konflikter 😊

 

Anonymous poster hash: b6f04...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen hadde kanskje endelig en rolig lørdagskveld med god middag og kanskje en film på TVen sammen med sin familie. Du har all rett til å pusse opp på det tidspunktet, men det var gjerne ikke den beste timingen på døgnet for å sikre et godt naboforhold...

Kunne du ikke gjort det tidligere på dagen? Eventuelt snakket med naboen FØR du begynte med den veggen som vender mot han/henne? Kommunikasjon er nok nøkkelen til at slike oppussingprosjekt ikke skal skape konflikter mellom naboer...

Lørdagskveld på tirsdag... Jo, jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagskveld på tirsdag... Jo, jo..

Les overskriften du 😊

 

 

Anonymous poster hash: b6f04...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagskveld på tirsdag... Jo, jo..

Les overskriften du 😊

 

 

Anonymous poster hash: b6f04...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre Gud. Det er jo ikke nødvendig å gjøre det. Naboen skal ikke kunne avgjøre når andre kan pusse opp. De som pusser opp må jo selvfølgelig gjøre det når de selv har tid og anledning .

 

Anonymous poster hash: 1bac2...fcf

 

Det er feil. Omtrent alle borettslag og sameier har forskrifter om at sjenerende støy i forbindelse med oppussing eller annet må foregå innenfor bestemte tidsrom og/ eller varsles med nabovarsel, og siden naboen banket i veggen antar jeg at HI har naboer vegg i vegg.

 

Mange borettslag har dessuten så stor gjennomtrekk av beboere at det uten regulering vil være kronisk boring, banking og oppussing som høres godt. Ei jeg kjenner har opplevd at leiligheten vegg i vegg har hatt fire eiere på seks år, og de har ALLE pusset opp for å lage ny planløsning og få interiøret i sin egen stil...

 

 

 

Anonymous poster hash: ade72...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er feil. Omtrent alle borettslag og sameier har forskrifter om at sjenerende støy i forbindelse med oppussing eller annet må foregå innenfor bestemte tidsrom og/ eller varsles med nabovarsel, og siden naboen banket i veggen antar jeg at HI har naboer vegg i vegg.

 

Mange borettslag har dessuten så stor gjennomtrekk av beboere at det uten regulering vil være kronisk boring, banking og oppussing som høres godt. Ei jeg kjenner har opplevd at leiligheten vegg i vegg har hatt fire eiere på seks år, og de har ALLE pusset opp for å lage ny planløsning og få interiøret i sin egen stil...

 

 

 

Anonymous poster hash: ade72...dff

Hva er feil? Å pusse opp kl 17.30? Tviler på det er regler hoe hi som sier det altså .

 

Anonymous poster hash: 1bac2...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene i borettslaget er ro fra 22.00 -07.00  .Hun som bodde her før .Bodde her i 15 år uten å løfte så mye som en hammer.Jeg har ikke gjort noe med leiligheten.Men vet ikke hvordan jeg skal være hvis jeg treffer de-.Synes de virker sære.



Anonymous poster hash: ca2cb...98f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syns det er greit at du banker i veggen men blir fornermet når naboen gjør det samme.

Så fornermet at du må legge det ut på nett.

 

De kan banke like mye i veggen som deg din bråkmaker.



Anonymous poster hash: 2d294...bfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel lørdagskvelden litt "hellig" for mange, selv om du sikkert etter loven har liv til å bråke da. Sikkert det som irriterte naboen. Hadde vel prøvd å dempe bråket når det nærmer seg kveld lørdag.

Ellers har både du og naboen litt å gå på når det gjelder kommunikasjon. Naboen hadde nok blitt mer velvillig innstilt hvis du hadde kommet med et vink på forhånd.

Men irritert banking i veggen er heller ikke måten å gjøre det på. Går jo an å ringe på og henstille i en vennlig tone om du kunne dempet deg litt, da de sitter og har gjester eller hva det nå er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...