Gå til innhold

Kan jeg be legen sjekke om jeg er insulinresistens?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fått påvist (for noen år siden) pcos av min private gynekolog. Jeg vil gjerne vite om jeg er insulinresistent, da jeg sliter med vekten. Er det bare å bestille time hos legen for dette, er det noe han kan gjøre liksom?

 

Anonymous poster hash: 87769...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen blodprøve som viser insulinresistens, men man kan få en ide om du er det ved å se på diverse blodprøver, vekten din og ikke minst formen din. Er du overvektig med eplefasong, altså kroppen lagrer fettet rundt mage, så er du antagelig insulinresistent. Det er ingenting å gjøre med det annet enn å spise riktig. 

 

http://nhi.no/seminarer/type-2-diabetes/pasientinformasjoner/insulinresistens-11033.html?page=3



Anonymous poster hash: cc4de...8ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke noe han kan gjøre med det, men jeg har bestilt time hos kostholdveileder og vil vite dette før jeg skal dit

 

Anonymous poster hash: 87769...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke noe han kan gjøre med det, men jeg har bestilt time hos kostholdveileder og vil vite dette før jeg skal dit

 

Anonymous poster hash: 87769...421

Om du har pcos og er rundest på midten vil kostholdveilederen legge opp et kosthold som om du var insulinresistent, det er som sagt ingen blodprøve som kan vise om du er det eller ikke...

 

Anonymous poster hash: cc4de...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om du har pcos og er rundest på midten vil kostholdveilederen legge opp et kosthold som om du var insulinresistent, det er som sagt ingen blodprøve som kan vise om du er det eller ikke...

 

Anonymous poster hash: cc4de...8ce

Jeg har vel en timeglassfigur med en del fett rundt magen og sidene.

 

Anonymous poster hash: 87769...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...