Gå til innhold

Er så dritt lei "spor av"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

"kan inneholde spor av". Jeg er bare lei av å være allergisk. Sist jeg spiste "kan inneholde spor av", inneholdt det tydeligvis spor av, og jeg ble dårlig så holder meg unna. Det er så dritt. Jeg kan aldri spise ute, noe sted. Er syk annenhver uke fordi jeg har fått i meg noe. Selv om jeg lager maten selv. Siste jeg ikke tåler er basilikum.. Eller laurbærblad, litt usikker. Må eliminere.

 

Og ingen kan gjøre noe. Her har du en sprøyte! Ta den hvis du holder på å dø. Frem til da må du leve i matsølibat, omtrent.



Anonymous poster hash: 55b0b...d46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff. Jeg har full sympati, det er noe drit. Hva er du allergisk mot?

 

 

Så kjipt. Hva er du allergisk mot?

 

Anonymous poster hash: db931...c94

Takk for sympati! :) 

Var nok det jeg fisket etter :P Får lite forståelse fra øvrig familie...

Er allergisk mot så utrolig mye, og så kommer kryssallergien i tillegg. Jeg har nesten alle kryssallergiene man kan ha, så kan ikke spise frukt og bær! Overhodet.Tåler ingen nøtter, ikke spor av nøtter, heller ikke nøttestøv. Lukter jeg på en sjokolade med nøtter får jeg skjelvinger.

 

Tåler heller ikke koffein, så kan ikke spise sjokolade (bu-hu! Tørrlagt sjokoholiker). Kan derfor ikke drikke kaffe, te eller cola. Tåler ikke soya, tåler dog noe soyalecitin (men det kommer an på, må være svært liten dose! Gjendekjeks tåler jeg ikke f.eks), tåler ikke egg så alt med egg utgår. Tåler ikke gress, bjørk, burot (tilnærmet alt som blomstrer..), og er det mye blomster på Rema 1000 begynner jeg å nyse :P Så har ikke blomster hjemme (inne!). Er allergisk mot hunder, men de spiser jeg heldigvis ikke. Skalldyr må jeg også holde meg unna. Legen påstod at jeg ikke tåler selleri, men det spiser jeg faktisk.. for merker ingenting.. Mandler kan jeg ikke spise. Ikke agurk/vannmelon heller.

 

Alt jeg kan spise blir så syntetisk i smaken. Bortsett fra grønnsaker; der tåler jeg heldigvis det meste! Tåler alt av kjøtt og fisk :) Så jeg har en fullverdig, dog kjedelig, kost. Er sjeleglad for at jeg tåler hvetemel og kumelk i det minste! Baker endel selv, men noen ganger (på farta) hadde det vært så mye lettere å bare ta seg en pølse på narvesen. Sist jeg gjorde det (er vel 3-4 mnd siden), ble jeg syk, så det tør jeg ikke. 

 

Jeg er en sutreunge, andre sulter i verden liksom, men for meg er det et reelt problem. Særlig i familieselskaper der ingen tenker på meg, og jeg med småbarn og lite nattesøvn orker ikke å bake kake og lage mat til meg selv :P Så da sulter jeg heller i selskaper. Det er kjipt. Gruer meg til alle invitasjoner. Det er kjempevanskelig for folk å holde styr på hva jeg ikke tåler, det skjønner jeg. Til og med foreldrene mine får det ikke med seg. 

 

Anonymous poster hash: 9296a...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for sympati! :)

Var nok det jeg fisket etter :P Får lite forståelse fra øvrig familie...

Er allergisk mot så utrolig mye, og så kommer kryssallergien i tillegg. Jeg har nesten alle kryssallergiene man kan ha, så kan ikke spise frukt og bær! Overhodet.Tåler ingen nøtter, ikke spor av nøtter, heller ikke nøttestøv. Lukter jeg på en sjokolade med nøtter får jeg skjelvinger.

 

Tåler heller ikke koffein, så kan ikke spise sjokolade (bu-hu! Tørrlagt sjokoholiker). Kan derfor ikke drikke kaffe, te eller cola. Tåler ikke soya, tåler dog noe soyalecitin (men det kommer an på, må være svært liten dose! Gjendekjeks tåler jeg ikke f.eks), tåler ikke egg så alt med egg utgår. Tåler ikke gress, bjørk, burot (tilnærmet alt som blomstrer..), og er det mye blomster på Rema 1000 begynner jeg å nyse :P Så har ikke blomster hjemme (inne!). Er allergisk mot hunder, men de spiser jeg heldigvis ikke. Skalldyr må jeg også holde meg unna. Legen påstod at jeg ikke tåler selleri, men det spiser jeg faktisk.. for merker ingenting.. Mandler kan jeg ikke spise. Ikke agurk/vannmelon heller.

 

Alt jeg kan spise blir så syntetisk i smaken. Bortsett fra grønnsaker; der tåler jeg heldigvis det meste! Tåler alt av kjøtt og fisk :) Så jeg har en fullverdig, dog kjedelig, kost. Er sjeleglad for at jeg tåler hvetemel og kumelk i det minste! Baker endel selv, men noen ganger (på farta) hadde det vært så mye lettere å bare ta seg en pølse på narvesen. Sist jeg gjorde det (er vel 3-4 mnd siden), ble jeg syk, så det tør jeg ikke.

 

Jeg er en sutreunge, andre sulter i verden liksom, men for meg er det et reelt problem. Særlig i familieselskaper der ingen tenker på meg, og jeg med småbarn og lite nattesøvn orker ikke å bake kake og lage mat til meg selv :P Så da sulter jeg heller i selskaper. Det er kjipt. Gruer meg til alle invitasjoner. Det er kjempevanskelig for folk å holde styr på hva jeg ikke tåler, det skjønner jeg. Til og med foreldrene mine får det ikke med seg.

 

Anonymous poster hash: 9296a...59e

Hvis du sender meg en pm skal du få et godt tips, jeg har bare ikke lyst til å være gjenkjennelig på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, føler med deg. Jeg har en søster som er allergisk mot "alt" og har vært det siden hun begynte med fast føde.

Hun er veldig allergisk mot:

*gluten

*hvete

*soya

*havre

*melk

*egg

*nøtter og mandler

*erter og bønner

*all frukt (til og med agurk)

*pelsdyr

*pollen

*støv og midd

*veps

 

Hun har i tillegg kontakteksem mot det meste så hun må bruke hansker i det daglige.

Selv om hun ikke er vant til noe annet, er det slitsomt for henne. Spesielt de senere år hvor mange ikke tar allergier på alvor pga alle som selvdiagnostiserer, og tror hun overdriver...

 

Anonymous poster hash: 27b9b...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...