Gå til innhold

Hvordan deler dere sykt-barn-dager med mannen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det hver sin dag, den det passer best for, eller hva?

 

Dette er spørsmål til de der begge foreldrene jobber fullt og bor sammen.

 

Anonymous poster hash: fd23e...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stort sett annen hver dag, men hvis en av oss har et viktig møte e.l er vi fleksible. Det går opp i opp uansett

 

Anonymous poster hash: 66574...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den det passer best for. Han har noen ganger kurs, møte eller jobb langt vekk, da må jeg vre hjemme. Jobber turnus, så de gangene jeg jobber kvelden er jeg hjemme på dagen uansett, og vi slipper sykt barn den dagen. Noen dager kan ikke jeg ta fri, og han må være hjemme.

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 7bf2b...632
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den det passer best for (eller som realiteten er, den det er minst dårlig).

 

Mannen har mulighet til å ha med ungene på jobb enkelte dager om ungene ikke er skikkelig syke (slik som de karantenedagene), så han får ofte de dagene. Mens jeg får dagene hvor ungene er skikkelig syke.

 

Anonymous poster hash: d7d72...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig fleksibel jobb, så det har aldri vært noe problem å få kabalen til å gå opp. Mannen tar de dagene som passer han, hvis ikke stiller jeg gledelig opp. Heldigvis er ungene våres sjeldent syke :)

 

Anonymous poster hash: 033cb...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den det passer best for. Jeg drar før alle våkner om morgenen så han tar alt som dukker uventet opp. Lege/tannlege tar stort sett han. Oppringinger midt på dagen tar stort sett jeg. Bruker å bli ca likt fordelt. Heldigvis lite syke barn.

 

Anonymous poster hash: 8174d...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den det passer best for, stort sett annenhver dag hvis det ikke er noe spesielt. Jevner seg ut i løpet av året uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber nærmest skole og BHG så jeg drar fra jobben ved behov. (Mannen jobber 1 time unna og jeg 5 min.)

Mannens jobb gjør det vanskelig å ta det helt på sparket mens min jobb er mer fleksibel slik. Han tar gjerne dag nr 2 osv.

 

Anonymous poster hash: e7bee...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50-50 såfremt ingen jobber aften eller har vakt, mer sårbart på aften/vakter.

 

Anonymous poster hash: 73ceb...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er mannen kronisk syk og litt bevegelseshemmet, så jeg tar alt av omgangssyke. Litt vanskelig for ham å ordne opp hvis de spyr utover gulvet. Han tar lettere sykdom. Vi prøver å få det noenlunde jevnt fordelt, men nå etter jul har det vært mye omgangssyke.



Anonymous poster hash: de0b5...cbc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar første dag dersom de våkner opp syke, ettersom mannen reiser før vi andre våkner.

Ellers den det passer best for, avhengig av arbeidsdagen.

Innimellom deler vi dagene i to, slik at en reiser grytidlig og er hjemme tidlig, og den andre jobber utover ettermiddagen.

 

 

Anonymous poster hash: 06300...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kronisk syk og allerede hjemme, så her er det jeg som tar barna når de er syke.

 

Anonymous poster hash: f6f3b...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler det som det passer best fra gang til gang. Sist gang passet det best at jeg var hjemme pga samboer skulle ha to studenter hos seg. Gangen før passet det best at samboer var hjemme pga jeg hadde nettopp vært syk selv og vært en del borte fra jobben. Vi prøver vel å ta det litt annenhver gang, men ser også litt på vakter, møter, kurs etc slik at vi gjør det mest fornuftige valget der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tar alle, han ingen :(

 

Anonymous poster hash: cd64a...9c3

Du har vell bare dine 10 eller 15 dager så bruker du de opp må han trå til.

 

Men hvorfor tar han ingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar halve dagen hver siden begge har kontorjobb med fleksibel arbeidstid.

 

Han jobber 06-12 og jeg jobber 12-18

 

Anonymous poster hash: fdc52...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvstendig næringsdrivende så har ikke betalte sykt-barn dager. Derfor tar mannen alle.

 

Anonymous poster hash: 1fd28...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...