Gå til innhold

Hvor mange her eier huset sitt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg nedbetalte for tre år siden. Har ikke lån i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: 24938...19f

Ok :) 7 stk

 

Anonymous poster hash: cbfd4...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier ikke leiligheten, nei.

Har 1,5 mill i lån, boligen er verd ca 3 mill. Har to store arver som venter oss, føler ikke nedbetaling av lån er noe å stresse med.

 

Anonymous poster hash: 3eecb...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eide huset mitt til for 4 måneder siden. Nå er det belånt fordi vi bygger nytt hus. Når det nye huset står ferdig vil vi ha lån på ca. 5,5 mill. Huset er taksert til ca. 11,5 mill.

 

Anonymous poster hash: 8aa79...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

 

Jeg er i 30-årene og kjenner ingen som er gjeldsfri - av de som faktisk er så heldig å ha kjøpt seg leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

 

Jeg er i 30-årene og kjenner ingen som er gjeldsfri - av de som faktisk er så heldig å ha kjøpt seg leilighet.

Vi er 30 og gjeldsfri. Men kjenner ingen andre på samme alder som er det.

 

 

Anonymous poster hash: ad171...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og 30 år, eier 50% av huset mitt og har en halv mill på bok(full bsu og buffer)

 

Anonymous poster hash: 98607...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier dette huset som har en takst på 3,3, MEN holder på å bygge et nytt hus til 5,5 mil uten at vi skal selge dette så vi blir nok gjeldsslaver i laaang tid fremover. Er vel ikke vanlig at unge mennesker er helt gjeldsfrie? Her har vi vært heldige med arv + god fortjeneste ved salg av leilighet.

 

Anonymous poster hash: 81370...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva det vil si å eie?

At banken har sikret et pengekrav med pant i boligen, har ikke innflytelse på eiendomsretten til huset.

 

Det er fjernt å høre at banken "eier" huset, fordi om den har pant.

 

Anonymous poster hash: 8d891...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva det vil si å eie?

At banken har sikret et pengekrav med pant i boligen, har ikke innflytelse på eiendomsretten til huset.

 

Det er fjernt å høre at banken "eier" huset, fordi om den har pant.

 

Anonymous poster hash: 8d891...96a

Det var akkurat det jeg tenkte mens jeg leste svarene her 😂 Alle som har kjøpt eier jo husene sine, hvis de ikke har kjøpt andelsleilighet (som oss).

 

 

Anonymous poster hash: f4c77...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 1 mill igjen på lånet, men over 1 mill på bok.Hos oss lønner det seg å ha gjeld 😆og ikke nedbetale

 

Anonymous poster hash: 1b289...804

Bare et tips: Med mindre du skal bruke den millionen på bok til noe spesielt de neste par årene, bør du tenke på å spare på en annen måte. Penger på bok taper du på med dagens renter.

 

 

 

Anonymous poster hash: 3ebd6...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat det jeg tenkte mens jeg leste svarene her 😂 Alle som har kjøpt eier jo husene sine, hvis de ikke har kjøpt andelsleilighet (som oss).

 

 

Anonymous poster hash: f4c77...7fd

Det var jo ikke noe vanskelig spørsmål å svare på. Med lån på huset , og noe skjer økonomisk , og en ikke betaler det lånet , så står jo banken klar til å selge det for å få pengene sine. Det gjør de ikke om en ikke har lån på huset og ikke har pant på det liksom .

 

Anonymous poster hash: ad171...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke noe vanskelig spørsmål å svare på. Med lån på huset , og noe skjer økonomisk , og en ikke betaler det lånet , så står jo banken klar til å selge det for å få pengene sine. Det gjør de ikke om en ikke har lån på huset og ikke har pant på det liksom .

 

Anonymous poster hash: ad171...2f0

Og om du ikke betaler renvoasjonsgebyret ditt eller de kommunale avgiftene dine så står kreditor med legalpant på første prioritet 😳

Dette uten at verken kommunen eller renovasjonsselskapet ikke eier huset ditt.

 

Eiendomsrett er en sum av funksjoner, positiv og negativ råderett både faktisk og juridisk.

Pant er en særskilt rett til dekning av et pengekrav.

 

De som ikke har boliglån har jo et utmerket dekningsobjekt for alle kreditorer om de misligholder hvilken som helst betalingsforpliktelse. Om noe skjer og de ikke betaler regningene sine. Vipps så selger Telenor huset!

 

Anonymous poster hash: 8d891...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...