Gå til innhold

Nattevakter


Anonyyym123

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan er det å gå som nattevakt når man er gravid? Er i uke 12 og går litt nattevakter, føler det går greit for min egen del, foruten at døgnrytmen blir jo så klart helt på trynet og det hender det blir aaalt for lite søvn før/etter vakt.

Men tenker mere på fosteret om det tar noen skade av det. Noen som jobber eller har jobbet natt under svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i samme situasjon som deg å lurer litt på det samme. Er 12+6 og for min del går det greit på natt, merker jeg er noe trøttere på nattevakt nå en tidligere men har noen forståelsesfulle kollegaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.. flere ganger jeg har vært såå nære på å sovne, å det er ikke særlig bra da jeg er alene på vakt. Nå har jeg fått spm om å gå inn i et vikariat på natt, ca 35%. Men usikker om jeg skal takke ja.. kan godt leve med litt mangel på søvn jeg altså, men tenker mere på fosteret.. skal til legen i uken her, så skal rådføre meg med henne også. Hvor stor stilling har du da? Evt hvor mye jobber du natt? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får som regel lov til i lukke øynene i 20-30 minutter om det er veldig rolig og om jeg sliter veldig med å holde meg våken. Men forstår at det kan bli vanskelig om du er alene på vakt. Jeg jobber 80% det vil si ca 3-4 netter i uken. Ofte har jeg fri noen dager mellom hver vakt av og til en hel uke fri, det hjelper godt. Når jeg tenker på alternativet (jobbe dagvakter og aftenvakter 5 dager i uken) så kjenner jeg det blir for mye for meg, dagen min blir ødelagt om jeg står opp kl 0630, så da fortsetter jeg heller med nattarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 50% nattevakt og er ikke gravid akkuratt nå, er prøver. 

Men da jeg var gravid i 2015 så slapp jeg å gå nattskift i det hele tatt.

Nattskift er en helsefare for alle, også friske mennesker.

Er farlig for fosteret å gå nattevakt, ifølge bedriften jeg jobber i sin helsetjeneste. Ingen i Statoil jobber nattskift som gravid. 

 

Dette bør dere sjekke opp.. 



Anonymous poster hash: fcd4c...7a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...