Gå til innhold

Mars 2017


mei3

Anbefalte innlegg

Her har nå spotting stoppet helt opp og jeg går og lurer på om mens kommer eller ikke til uka.

 

Imidlertid fikk jeg altså stress uten like i går. Ringte sinnsykt mange apotek for å få tak i Puregon som jeg evt skal bruke fra dag 2....kort protokoll.

 

Der er det problemer hos leverandør og de får det ikke inn før i uke 9....noe som blir for sent for meg...

 

Etter 2 timer med ringing hit og dit til ulike apotek kjeder ringte jeg Fertilitetssenteret. Fikk lov til å bytte til Gonal-F som har samme virkestoffer....

 

Høy puls altså....så for meg at forsøk måtte utsettes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper først og fremst at mens ikke kommer....men samtidig håper jeg den kommer forsinket dersom den først skal komme.

 

Første gang på kort protokoll og fått beskjed om kontroll på dag fire....usikker på om det er dag fire i min syklus eller på dag fire med sprøyter...som da blir dag syklus dag fem....noen som vet? Er på fertilitetssenteret I Oslo

 

Det er jo vinterferie og vi drar på torsdag. Jeg regner egentlig mens på torsdag og må da evt kjøre 2,5 time hver vei for en 10 minutters kontroll😬😡

 

Håper på forsinket mens slik at jeg kan ende opp med kontroll den dagen vi kommer tilbake evt....arrrgh

 

Hva man skal ta hensyn til....vurderer nesten å utsette en måned men da blir det vel med vår flaks kræsj med påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh høres stressende ut Sunfly. Har ikke hatt kort protokoll før så kan dessverre ikke være til hjelp.

 

Jeg tester og tester for eggløsning. Er nå på syklusdag 16 og har fortsatt ikke fått positiv test. Med regelmessige sykluser på normalt 26 dager synes jeg det er litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja kan jo være at denne syklusen er ekstra lang i fht det den pleier.. har lest at tiden fra el mens helst ikke bør være under 11 dager, pga det da vil være vanskelig for egget å få tid til å feste seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja kan jo være at denne syklusen er ekstra lang i fht det den pleier.. har lest at tiden fra el mens helst ikke bør være under 11 dager, pga det da vil være vanskelig for egget å få tid til å feste seg...

Ja...det er en av teoriene på hvorfor vi ikke lykkes naturlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei ikke tegn til positiv test ennå, testet i dag morges og nå i kveld. Har hatt fysiske tegn på eggløsning i helgen og i går, så mistenker jo at den enten har vært eller er rett rundt hjørnet. Har forsøkt å få kontakt med sykehuset men de svarer ikke på verken telefon eller mail så kjenner jeg begynner å bli litt stressa, ikke at det haster så veldig med å få det avklart, men har behov for å få en avklaring for min egen del....

Hva med deg Sunfly, hvordan går det med vinterferieplanene? Kunne du eventuelt snakket med klinikken og hørt om det er mulig å utsette kontrollen til dag 5 el 6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått mens ennå, men tror den kommer på torsdag som forventet.

 

Klarer ikke å få meg til å utsette det en måned så da reiser jeg evt hjem fra hytta en kveld, overnatter hjemme, satser på kontroll tidlig på morgenen og så tilbake på hytta. Mye kjøring men tenk om dette er gangen vi skal lykkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Hope81! Er det første forsøket ditt?

 

Ja første forsøk. Vi har ventet så lenge nå, så jeg gleder meg sånn til at vi bare er i gang. Endelig kom brevet i posten fra riksen (som blir Ullevål nå), Og jeg dro på apoteket i går og fikk ut resepten. Så nå ligger sprayen klar her til torsdag morgen:-) 

Blir nok uttak i uke 12:-) Er så spent på hvordan dette blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg kjempegodt Sunfly, hadde ikke klart å ta sjansen på å måtte utsette jeg heller! Da er det verdt noen timers kjøring og avbrudd fra ferie!

 

Så spennende Hope81, lykke til med spraystart! Jeg skal forhåpentligvis også ha innsett (av fryseegg) i uke 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk positiv eggløsningstest i dag morges, syklusdag 19. Og snakket med sykehuset, som mener jeg bør ha styrt syklus istedet for naturlig. Litt kjipt pga det hadde vært deilig å slippe Progynovaen, men deilig å få det avklart i det minste. Da blir det et forsøk på hjemmesnekret bebis i kveld, og hvis mensen kommer satser jeg på innsett i uke 11 eller 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper vi på en hjemmelaget ventespire, J'espere:-) Her sprayes det to ganger daglig! Begynner ikke på sprøyter før 17/3, måtte spraye litt lenger denne gangen for at det skulle passe med uttak i uke 13 som avtalt. Heldigvis lite plager av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tung dag....svigerinna mi kom i går og fortalte at de skulle ha en til....dette var selvsagt ikke planlagt og de orker nesten ikke de tre de har fra før en gang.

 

Hun visste ikke hun var gravid før nå i uke 11....ikke det at abort er noe de ville gjort....

 

Så har hun nesten en time hvor hun klager over hvor slitsomt dette blir og tungt med fire barn....

 

....samtidig vet hun at vi er midt i ivf prosess for n'te gang.....

 

Kjenner at det blir vanskelig å være på hytta sammen med de i flere dager nå.

 

Livet er så JÆVLIG urettferdig😣

 

Dagens utblåsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars deg Sunfly, så jævlig. Kan tenke meg akkurat hvor kjipt det der er. Har vært i flere lignende situasjoner selv både forrige gang da vi prøvde å få datteren vår, og nå denne runden. Når svigerinnen din vet at dere er i en ivf prosess er det ganske uomtenksomt å klage så lenge til dere, hun kunne valgt seg en annen klagemur. Håper du kan få anledning til å skjerme deg litt fra dem/henne.. Uansett masse gode tanker herfra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føle med deg Sunfly, det er dårlig gjort at hun svigerinnen din klager så mye til deg. Prøv finn tid til deg selv og evt din mann så dere slupper ver rundt dem hele dagen. Det er så surt når de ikke tenker seg om hvertfall når de vet det.

 

Vi har ikke fortalt noen om våre forsøk nettopp pga slippe mye mas og rare kommentarer.

 

Ønske deg en fin dag håper du klarer finne litt ro til deg selv😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg ut herfra. Bestemte meg for å drøye en syklus. Blir rett og slett for masete å kjøre nesten 3 timer hver vei for kontroll ned fra hytta.

 

Hadde i tillegg veldig mye koageler under menstruasjon denne gangen. Ikke normalt for meg så tenker at sjansen for å lykkes er bedre med litt mindre stress og at jeg får fulgt opp med akupunktur ved siden av som jeg hadde bestemt meg for.

 

Regner med oppstart i slutten av mars og uttak og innsett I april...

 

Lykke til alle sammen.

 

Følger med på dere😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg inn her igjen etter negativ test i januar 😔 starter med eggløsningstester i morgen tidlig og håper på inseminasjon starten av uken 😊 er det noen av dere som har noen erfaring med akupunktur? Jeg lurte på det neste gang om det ikke skulle klaffe nå 🖒 tror det er for sent å starte nå nemlig? 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Melder meg forsiktig inn her, vet ikke hvordan dere regner forsøk, men skal starte på nesepray på mandag, med planlagt uttak i uke 14 (som da egentlig blir i april). 

 

Hører til Riksen, men har ikke fått noe informasjon om hva slags medisin jeg skal bruke etter nesespray? :o Og heller ikke fått info om at Riksen pusser opp? Hva skjer? Men ser jo nå at kontrolltimen min den 22.03 er satt opp på Ullevål. 

 

Ellers så er jeg forsøksjomfru, og gruer meg ganske bra til uttaket! Hørt det gjør grusomt vondt! 

 

 

(Min historie her: 

http://withloveandscience.blogg.no/)

Endret av prøvedokka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Melder meg forsiktig inn her, vet ikke hvordan dere regner forsøk, men skal starte på nesepray på mandag, med planlagt uttak i uke 14 (som da egentlig blir i april).

 

Hører til Riksen, men har ikke fått noe informasjon om hva slags medisin jeg skal bruke etter nesespray? :o Og heller ikke fått info om at Riksen pusser opp? Hva skjer? Men ser jo nå at kontrolltimen min den 22.03 er satt opp på Ullevål.

 

Ellers så er jeg forsøksjomfru, og gruer meg ganske bra til uttaket! Hørt det gjør grusomt vondt!

 

 

(Min historie her:

http://withloveandscience.blogg.no/)

Lykke til!

 

Noen sier uttaket gjør vondt. Jeg merket ingenting. Så ikke ta alle sorger på forskudd, det kan godt hende du er like heldig som meg. Jeg tror det er en god blanding av smertestillende og smerteterskel "der nede". Ikke alle som er like følsomme der. Jeg griner hvis jeg blir stikki av en veps, men merket ingenting under uttaket ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

 

Noen sier uttaket gjør vondt. Jeg merket ingenting. Så ikke ta alle sorger på forskudd, det kan godt hende du er like heldig som meg. Jeg tror det er en god blanding av smertestillende og smerteterskel "der nede". Ikke alle som er like følsomme der. Jeg griner hvis jeg blir stikki av en veps, men merket ingenting under uttaket ;-)

 

Tusen takk! Vi får håpe jeg er lke heldig som deg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...