Gå til innhold

Dilemma


Petra-prøvedokke

Anbefalte innlegg

Hei trenger sårt råd fra dere. Skal i gang med nytt forsøk enten i februar eller mars. Er usikker om jeg skal stå på p piller for å styre det eller la det gå til i en naturlig syklus. Har lange sykluser og venter nå mens så vanskelig vite når den evt kommer i mars. Sist fikk jeg høre at livmorslimhinnen var for tykk, hvis det er pillene sin feil er jeg litt redd for å stå på dem igjen. Har det roligere jobbmessig i slutten av mars tenker det er en bra faktor.

 

Kunne tenkt meg hatt en grundig gjennomgang av hormonene i kroppen også, har testet etter el men enten var jeg akkurat for sen eller så har jeg ikke hatt...

 

Andre som har hatt nytte av hormontesting eller gått på p piller som har råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei trenger sårt råd fra dere. Skal i gang med nytt forsøk enten i februar eller mars. Er usikker om jeg skal stå på p piller for å styre det eller la det gå til i en naturlig syklus. Har lange sykluser og venter nå mens så vanskelig vite når den evt kommer i mars. Sist fikk jeg høre at livmorslimhinnen var for tykk, hvis det er pillene sin feil er jeg litt redd for å stå på dem igjen. Har det roligere jobbmessig i slutten av mars tenker det er en bra faktor.

 

Kunne tenkt meg hatt en grundig gjennomgang av hormonene i kroppen også, har testet etter el men enten var jeg akkurat for sen eller så har jeg ikke hatt...

 

Andre som har hatt nytte av hormontesting eller gått på p piller som har råd?

Hei hei, regner med at kanskje beslutning er tatt allerede? Hva endte du på? Har dessverre ikke gjennomført hormontesting så har ingen råd å gi vedrørende det. Men er veldig nysgjerrig på hvor tykk slimhinne du hadde for at den skulle være for tykk?

 

ser forresten vi begge er i mars gruppa, krysser fingrene for oss begge at vi lykkes denne runden! 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nja nå er jeg hvertfall igang med p-piller for å styre mens til midten av mars slik at den ikke ble for sen med tanke på påske. Satser på innsett uken før påske nå da har jeg påsken til å slappe av og ikke tenke jobb.

 

Slimhinnen trur jeg var på ca 8-9 mm da jeg var på kontroll før jeg skulle starte forsøket. Det er vel det den skal være når innsettdagen kommer..hvertfall har det vert slik hos meg. Så gyn ville avbryte da, trolig hadde ikke kroppen jobbet seg skikkelig gjennom alt siden jeg hadde kjemisk i august. Føler kroppen er bedre nå og klar for å ta imot nye egg😉

 

Dersom det ikke går nå vil jeg kreve ny gjennomgang av tester av kropp og hormoner. Føler at jeg har unormale verdier av østrogen og progresteron blant annet.

 

Ja ser vi er i samme gruppe nå håper det går godt for oss begge, mars er en fin måned😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt veldig tykk slimhinne under ferskforsøk (forrige gang tror jeg den var 16 mm) og lurer på om det kanskje er det som har gjort at jeg aldri har lykkes på fersk. Har hatt to fryseforsøk hvor slimhinnen har vært rundt 9 mm ved innsett og har blitt gravid begge ganger. Men ingen leger har kommentert at slimhinnen har vært FOR tykk under ferskforsøkene. Skal høre med dem hva de tenker rundt det neste gang jeg er der. Nå har jeg uansett ti egg i fryseren så håper på at hvertfall ett av disse fører til et barn, så blir det ikke aktuelt med ferskforsøk med det første.

 

Håper du slipper å kreve ny gjennomgang av hormonnivåene dine og at vi sitter der med hver vår desemberbaby på denne tiden neste år! 🍼🍼❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...