Gå til innhold

Er i uke 23 har ikke kjent liv på 3 dager


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Burde jeg bekymre meg? Det står på internett at man ikke skal registrere spark før uke 28.

 

Er litt bekymret... Men når jeg var i uke 19 så var det også noen pauser med spark..

 

Anonymous poster hash: c01fe...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig er alt ok, men jeg synes du skal ringe føden slik at de kan få sjekket det. Regner med at du har forsøkt søt og kald drikke, og dytte litt på magen.

 

Anonymous poster hash: 18a35...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg bekymret meg. Jeg kjenner babyen jevntlig hver eneste dag og det ville derfor vært veldig unormalt i forhold til mitt svangerskap. Generelle råd på internett hadde jeg ikke stolt 100% på. Jeg hadde ringt jordmor eller legen min og etterspurt kort sjekk av hjertelyd. Er forresten i uke 24.

 

Jeg synes du skal ta en telefon til jordmor/føden/legen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Vanskelig når alle sier så mye forskjellig. Men går jo ikke ant å redde babyen nå uansett. Vært stille så lenge å ikke mere enn 23 uker

 

Anonymous poster hash: c01fe...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det alltid er lurt å sjekke det ut hvis man ikke kjenner liv etter at man først har begynt å kjenne det regelmessig og daglig. Det kan jo være en årsak for at babyen er stille, noe du kan få hjelp med. Jeg ville absolutt ha ringt føden med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De forsøker å redde fra 23+0. Steroider gis ofte fra 22+5.

 

Anonymous poster hash: 18a35...3c4

Men hvorfor står det på nette at man ikke trenger å registrere sparkene før uke 28? Www.kjennliv.no

 

Begynte å sparke inatt igjen forresten. Babyen hadde sikkert skiftet stilling

+ at jeg har morkaka frampå😊

 

Anonymous poster hash: c01fe...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor står det på nette at man ikke trenger å registrere sparkene før uke 28? Www.kjennliv.no

 

Begynte å sparke inatt igjen forresten. Babyen hadde sikkert skiftet stilling

+ at jeg har morkaka frampå😊

 

Anonymous poster hash: c01fe...c15

Fra uke 28 forventes det at babyen har et mer gjenkjennelig bevegelsesmønster og søvn/våkenhetsmønster. Før det er det normalt med mer variasjoner og bevegelsene er svakere. Men de redder jo barn lenge før uke 28, så vi må ta kontakt når vi er bekymret.

 

 

Anonymous poster hash: 18a35...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra uke 28 forventes det at babyen har et mer gjenkjennelig bevegelsesmønster og søvn/våkenhetsmønster. Før det er det normalt med mer variasjoner og bevegelsene er svakere. Men de redder jo barn lenge før uke 28, så vi må ta kontakt når vi er bekymret.

 

 

Anonymous poster hash: 18a35...3c4

Så jeg har lovt allerede nå til å ringe føden viss jeg er bekymret? Trodde ikke man fikk komme inn på skjekk.

 

 

Anonymous poster hash: c01fe...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jeg begynte å kjenne bevegelser har jeg alltid kjent minst 1-2 spark/dytt per dag. Hadde ringt når det har gått 3 dager, selv om han kanskje bare har snudd seg med ryggen ut og sparker innover.



Anonymous poster hash: 179b4...bc1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg har lovt allerede nå til å ringe føden viss jeg er bekymret? Trodde ikke man fikk komme inn på skjekk.

 

 

Anonymous poster hash: c01fe...c15

Fra uke 22+5 vil de vurdere tiltak. Så du skal ringe føden når du er bekymret :)

Alt fra smerter til blødninger og mindre liv, da ringer du føden og forklarer hva det gjelder.

 

 

Anonymous poster hash: 18a35...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at vannavgang lenge før barnet er levedyktig også kan gå ganske bra hvis de klarer å ruge noen uker. Det vil dannes mer fostervann, spørsmålet er om det er nok til at lungene klarer å utvikle seg. Er jo en del andre problemer knyttet til dette, men det er altså sånn at sykehuset og spesialistene vurderer dette, vi kan ikke gjøre annet enn å ta kontakt når det skjer endringer i svangerskapet.

 

Anonymous poster hash: 18a35...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor står det på nette at man ikke trenger å registrere sparkene før uke 28? Www.kjennliv.no

 

Begynte å sparke inatt igjen forresten. Babyen hadde sikkert skiftet stilling

+ at jeg har morkaka frampå😊

 

Anonymous poster hash: c01fe...c15

Hurra for spark❤🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle dere herlige damer. Da har jeg lært noe nytt. Så vist det skjer en gang til så skal jeg høre på deres tips 😊😊❤

 

Anonymous poster hash: c01fe...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du kjenner spark igjen :) jordmoren min sa fra ca uke 28 er det mønster i sparkene, men har det først blitt etablert liv hver dag ville jeg ringt lege/ jm for sjekk av hjertelyden - føden hvis helg. Er vanlig med rolige dager og:) lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...