Gå til innhold

Vurderer å skille meg, men føler ikke jeg har god nok grunn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i 17 år, siden vi var 19. Gift i 7 år. 2 barn. 

 

Vi har i mange år kommunisert dårlig, vært sure mot hverandre, viser lite kjærlighet, irriterer oss over den andre. Har det ikke gøy sammen. Liker hverandre rett og slett ikke så godt lenger.

 

Men vi har "alt" som par og jeg er vel rett og slett redd for om det blir noe bedre å være alene. Men det er tungt å se andre par som betrakter hverandre som sin nærmeste. 

 

Noen som har hatt det sånn? Hva valgte dere?



Anonymous poster hash: c7d10...799
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En må i alle fall sette opp en del kriterier over de grunnleggende elementene i et forhold. Respekt, kommunikasjon, empati, kjærlighet, trygghet, ærlighet.....og vurdere de. Oftest er det jo sånn at noe fungerer bra, mens noe ikke. Det kan da virke trist og tungt. Har dere forsøkt parterapi?

 

Anonymous poster hash: 4fae1...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må i alle fall sette opp en del kriterier over de grunnleggende elementene i et forhold. Respekt, kommunikasjon, empati, kjærlighet, trygghet, ærlighet.....og vurdere de. Oftest er det jo sånn at noe fungerer bra, mens noe ikke. Det kan da virke trist og tungt. Har dere forsøkt parterapi?

 

Anonymous poster hash: 4fae1...9dc

 

Nei, vi har ikke det. Vi fungerer i hverdagen fordi vi begge jobber mye og er mye borte. På en måte lever vi som skilt, men med de fordelene det medfører å være gift (økonomisk og med tanke på barna). 

 

Vi har prøvd å dra på ferie bare vi to, men vi har det ikke hygelig sammen. Begge er gode på kommunikasjon, men ikke med hverandre. Jeg føler meg tung og kraftløs sammen med han. Vi ler ikke sammen og har ingen fellesskapsfølelse. Vi har sex en gang i uken. Fungerer greit, men ganske så mekanisk.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: c7d10...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er akkurat det som skjer når man ikke jobber med forholdet. Som man reder ligger man.

 

Anonymous poster hash: 27861...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilsmisse!!

Hvorfor leve i et dårlig forhold når man kan ha det mye bedre alene?



Anonymous poster hash: bc65a...21c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere har barn sammen så mener jeg at dere skylder barna deres å i hvert fall forsøke parterapi. Dere burde selvfølgelig ha gjort det for lenge siden, men bedre å gjøre det nå enn å bare skilles.

 

Det var en grunn til at dere valgte hverandre, det var en grunn til at dere trivdes sammen. Dere har tydeligvis en viss fysisk tiltrekning til hverandre fremdeles. Da synes jeg dere i det minste bør forsøke parterapi for å bli bedre på å kommunisere med hverandre og kanskje lære å se hverandre igjen, for det virker det ikke som noen av dere gjør i øyeblikket.

 

Gi det i hvert fall et halvt år hvor dere aktivt forsøker. Fungerer det ikke så kan dere med grei samvittighet skilles. Men så lenge dere ikke har forsøkt så synes jeg ikke dere skal skilles nå.

 

Snakk med ham og bli enige om parterapi og ring og bestill time til familievernkontoret eller annen parterapi i morgen, da er dere i gang.



Anonymous poster hash: c3d18...d69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt konservativ av meg kanskje, men jeg mener at hvis dere fungerer tålelig greit sammen, så burde dere ikke skille dere før barna er større. Og så ville jeg prøvd terapi eller kurs eller familievernkontor først.

 

Anonymous poster hash: fbd92...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere klarer å ha sex en gang i uken,så kan ikke forholdet være så dødt! Da klarer dere kanskje å finne gnisten igjen?! Prøv for all del parterapi først. Det er noe med å snu tankegangen til dere begge. Folk gir opp så lett nå i dag,også er ikke gresset grønnere på den andre siden. Man kvitter seg med problem,for å så få nye på sikt! Det er veldig komplisert med skilsmisse når barn er involvert. Så hvis du virkelig tenker deg om,så tror jeg du innerst inne vet at det er bedre å kjempe enn å gi opp! Lykke til!

 

Anonymous poster hash: bc4c9...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å ha sex hver dag..hehe kanskje ikke det du ønsker, men vi blir begge gladere, mer hensynsfulle mot hverandre, føler oss nærere osv når sexlivet er på topp.

 

Husk du kan bare endre deg selv ikke andre, hva med å begynne med deg selv først? Gjør ting for ham som er romantisk, overrask, prøv!

 

Anonymous poster hash: ebdfc...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skilsmisse!!

Hvorfor leve i et dårlig forhold når man kan ha det mye bedre alene?

 

Anonymous poster hash: bc65a...21c

Hvorfor ikke prøve enda litt hardere enn å gi opp ?

 

Anonymous poster hash: 55f6f...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er akkurat det som skjer når man ikke jobber med forholdet. Som man reder ligger man.

 

Anonymous poster hash: 27861...50e

Dere må ta grep!

Søk hjelp hos f eks Modum Bads famileavdeling. Fastlegen kan henvise. Dere kan få et myyyyye bedre liv sammen!

 

Anonymous poster hash: 4e321...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke gitt opp uten å ha prøvd noen aktive grep. 

Hvilke forventninger har dere til hverandre. Er de like/forskjellige. Er dere villige til litt mer gi og ta? 

 

Mann 40



Anonymous poster hash: 8a8d1...995
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skilte meg etter 10 år som par, det var meget fornuftig. Etter år og minimal kontakt og isfront, ligger vi sammen igjen. Det er rart, men ganske fint. Men vi kunne ikke vært uten den skilsmissen.

 

Anonymous poster hash: f7034...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ville ikke gitt opp uten å ha prøvd noen aktive grep.

Hvilke forventninger har dere til hverandre. Er de like/forskjellige. Er dere villige til litt mer gi og ta?

 

Mann 40

 

Anonymous poster hash: 8a8d1...995

Vi har begge såret hverandre mange ganger og har lite nærhet mellom oss. Ingen av oss sier vi er glad i den andre og jeg føler aldri noen varme for han. Men vi vurderer nok begge den andre som "et godt parti"

 

Hi

 

Anonymous poster hash: c7d10...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde være fiksbart. Jeg og mannen hadde det nok litt i samme gata. Det er ikke så ille at man hater hverandre men man har rett og slett glemt å pleie forholdet og ta vare på samholdet. To timer på familievernkontoret var det vi trengte. Vi fikk påpekt våre ulikheter og lærte hva den andre trenger for å være litt gladere i hverdagen. Litt glede, ble til mer glede osv. All positiv forandring starter med deg selv! Jeg og mannen har er mye bedre forhold i dag, tre år senere. Men dere må gjøre noe fort....før dere kjører dere mer fast og til slutt ikke ser noe poeng i å jobbe for et bedre forhold!

 

Anonymous poster hash: 7c950...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er akkurat det som skjer når man ikke jobber med forholdet. Som man reder ligger man.

 

Anonymous poster hash: 27861...50e

Ja ha... man kan ikke endre seg i hver sin retning og ikke lengre passe sammen?

 

Anonymous poster hash: d01c1...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det på samme måte.

 

Jeg blir pga barna, men hele meg skriker etter å føle igjen..

 

Anonymous poster hash: d01c1...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...