Gå til innhold

Når forteller man det?


Togepi

Anbefalte innlegg

Når forteller man om graviditeten til de vordende besteforeldrene? 

Hørt "den magiske grensa" er 12 uker, og at mange forteller omverden om det da... men føler liksom min mamma og pappa bør vite det før det.

Og hvordan fortalte du/dere det? :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fortalte det nesten med en gang til våre foreldre. Vi ble gravide etter assistert befruktning, og foreldrene våre visste om at vi skulle ha forsøket. Men vi fant også ut at om det skulle gå galt ville de uansett få vite om det, så da kunne vi like gjerne si det tidlig☺ vi fortalte det også tidlig til de nærmeste vennene våre. Igjen, både fordi de visste om en lang prøveprosess og at vi skulle ha forsøk rundt den tiden, men også fordi de ville være en naturlig støtte dersom ting skulle gå galt😊 Skjønner de som venter til 12 uker også, men tror aldri jeg hadde klart å vente så lenge med å si noe til de nærmeste.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant ut at vi var gravide i midten av desember og fortalte det til de nærmeste familiemedlemmene allerede i jula. Det er så godt at de vet det også hvis det ikke skulle gå bra.

Besteforeldre, tanter, onkler og venner får nok ikke vite det før tidligst i uke 12-13. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ca 8 uker på vei forige gang. Første gang var jeg veldig ung, og fortalte det til mamma med en gang jeg hadde tatt test, kanskje 5-6 uker. Da var jeg alene, og veldig usikker hva jeg skulle gjøre med det.

Denne gangen har vi ikke fortalt noe enda, 7 uker, men jeg tror mamma har sine mistanker siden hun visste hvorfor vi skulle på ul, men ikke har spurt hva resultatet ble.



Anonymous poster hash: 354f8...9fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på forholdet deres osv :)

 

Med 1.mann sa vi det da jeg var 11 uker (vi var begge enige om å ikke få det ut i verden før etter uke 12 egentlig), mamma mista sin mor den dagen og det var i tillegg morsdag, så da følte vi det var litt spesielt om hun fikk vite at hun skulle bli bestemor for første gang den dagen :) Samboers familie fikk vite det kort tid etterpå.

 

Med 2.mann sa vi det til samboers mor rett etter vi fant det ut selv, samme dag som hun mistet sin far for da ville han "kjøre samme stilen" som vi gjorde med min mor :) Vi sa det vel til mine foreldre da jeg var ca. uke 10. De hadde allerede begynt å fatte mistanke så var ikke vits å holde det så mye lenger :P 



Anonymous poster hash: 4cf45...ced
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til mine foreldre rett etter at samboer fikk vite det første gang. Mista og var glad de visste. Fortalte tidlig neste gang også, men samboer ville ikke at hans foreldre skulle få vite noe før uke 12, så da ble det sånn. Og etter reaksjonen på at vi var gravide kom skjønner jeg det. Denne gangen blir det sikkert likt. Mine foreldre vet, de visste også at vi prøvde. Jeg har veldig tett forhold til min familie og vi deler alt, mens min samboer har et litt mer trøblete forhold til sine. Så gjør som man føler for, tenker jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gangen fortalte vi det raskt, mistet i uke 13,da viste "alle" det. Men med nestemann gikk vi ikke ut med det før uke 13-14.

Nå er vi 3+4 ennå, jeg verker etter å fortelle de nærmeste, men klok av skade må jeg holde det inni meg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...