Gå til innhold

MÅ man ha sex i et forhold???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En venninne ble skikkelig sjokkert da jeg fortalte at vi har "sluttet" å ha sex. Er det virkelig ikke mulig å forestille seg et liv der sex kommer i andre rekke? Sier jo ikke at vi aldri kommer til å ha sex igjen. Men det er over et halvt siden forrige gang nå, og vi føler ikke noe press om at vi må ha fordi det er så lenge siden sist. For gjett hva? Det går faktisk kjempefint uten! Opplever det ikke som et problem, rett og slett fordi jeg ikke går rundt og tenker på sex. Har det bedre sammen med mannen også, opplever st vi kan slappe av sammen mer enn før. Før var det bare mye mas med det, mannen ville når jeg ikke ville. Vi hadde sex selv om jeg egentlig ikke hadde lyst, for at jeg skulle være "grei" med han. Det var ikke bra for noen av oss. Er det virkelig så umulig å se for seg at noen kan få det bedre med mindre sex?

 

Anonymous poster hash: 1806a...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er helt umulig for meg å tenke meg til.  

Men der igjen - for deg er det umulig å tenke at man kan nyte sex flere ganger om dagen. 


Whatever floats your boat. 



Anonymous poster hash: 9c9dc...aec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge begge vil ha det sånn er det ikke noe problem.

 

Men når man har ulikt behov oppstår problemet.

 

Anonymous poster hash: 8f4b0...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det utenkelig, jeg ville savnet nærheten ved det. Det er jo det som skiller partneren min fra andre venner jeg er glad i, at jeg også har den intimiteten med han.



Anonymous poster hash: 7ee28...efa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil jo være svært individuelt, så det finnes ingen fasitsvar på det.

 

Et platonisk forhold er noe jeg har med venner, ikke det jeg ønsker å ha med mannen jeg deler livet mitt med, så for meg ville det blitt veldig feil. Om mannen hadde blitt syk og ikke var i stand til å ha sex så ville det vært noe annet, men jeg hadde ikke taklet det om han bare ikke ville ha sex mer.

 

Det som er viktig om det skal holde i lengden er at begge har det like greit med å ikke ha sex. Jeg tror at på sikt vil det mest trolig skape problemer og sette forholdet i fare om man ikke har sex - spesielt når den ene har normal sexlyst fremdeles og den andre ikke vil ha sex.

 

Fungerer det for dere så betyr det vel lite hva andre mener om deres valg.

 

Om jeg forstår deg rett så har mannen din normal sexlyst og det er du som ikke ønsker sex. Hadde jeg vært deg så ville jeg da ha forsøkt å jobbe med forholdet og egen sexlyst for å få tilbake sexlysten. Kanskje sexolog kan være noe for dere?

For om mannen din har normal sexlyst så vil han trolig før eller senere bli så frustrert av å leve sexløst at det kan ødelegge forholdet deres. Så hadde jeg vært deg ville jeg vært mer på for å jobbe med egen sexlyst og forholdet generelt.

 

 



Anonymous poster hash: 5686a...4ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste du skriver er at han ville ha sex når du ikke ville og at dere hadde sex selv om du ikke ville.

 

Hva syns han om dette?

 

Jeg syns det er utenkelig å fortsette ett forhold når den ene ikke vil ha sex.

 

Anonymous poster hash: af762...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er oppskrytt. Det er noe vi her i huset befatter oss med et par ganger i året. Og joda, vi er godt gift.

 

Anonymous poster hash: 7b226...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne ble skikkelig sjokkert da jeg fortalte at vi har "sluttet" å ha sex. Er det virkelig ikke mulig å forestille seg et liv der sex kommer i andre rekke? Sier jo ikke at vi aldri kommer til å ha sex igjen. Men det er over et halvt siden forrige gang nå, og vi føler ikke noe press om at vi må ha fordi det er så lenge siden sist. For gjett hva? Det går faktisk kjempefint uten! Opplever det ikke som et problem, rett og slett fordi jeg ikke går rundt og tenker på sex. Har det bedre sammen med mannen også, opplever st vi kan slappe av sammen mer enn før. Før var det bare mye mas med det, mannen ville når jeg ikke ville. Vi hadde sex selv om jeg egentlig ikke hadde lyst, for at jeg skulle være "grei" med han. Det var ikke bra for noen av oss. Er det virkelig så umulig å se for seg at noen kan få det bedre med mindre sex?

 

Anonymous poster hash: 1806a...fb6

Hi, han får nok sex andre steder..tro meg;-)

 

Anonymous poster hash: 09e8c...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er kjedelig. Vil ikke ha sex med noen egentlig.. men skal jeg først ha det er mannen selvsagt.

 

Anonymous poster hash: ee015...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, han får nok sex andre steder..tro meg;-)

 

Anonymous poster hash: 09e8c...5cd

Sånne som deg er så tåpelige. Hva i all verden får deg til å tro at du vet noe som helst om deres forhold?

 

Anonymous poster hash: 47395...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke sex.

Sluttet for flere år siden.

Ingen av oss vurderer å bryte ut.



Anonymous poster hash: 872a8...c20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne som deg er så tåpelige. Hva i all verden får deg til å tro at du vet noe som helst om deres forhold?Anonymous poster hash: 47395...fe2

På en annen side, hvorfor ikke? Om hi og mannens kjærlighet og beslutning om å leve sammen er sterk, hvorfor kan en ikke åpne opp for at mannen kan ha sex med andre, siden hi ikke vil selv?

 

Jeg liker ikke Star Wars, men mannen digger det. Nekter jeg han å se filmene? Nei, han gjør det med andre så slipper jeg

 

Anonymous poster hash: 9ac22...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt utenkelig! Jeg hadde vertfall blitt veldig rastløs og frustrert og ikke særlig hyggelig å bo sammen med. Men vi er alle forskjellige. Håper bare at mannen din er like fornøyd som du er, ellers er jeg redd dere vil få problemer.

 

Anonymous poster hash: ed5cb...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sex..

Og det fordi han ikke vil.. ingen form for kos eller nærhet.

Jeg vet jeg kommer til å bryte ut, men ikke når. Det sliter sånn på psyken min å ha det sånn.

 

Anonymous poster hash: 42104...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har masse sex, vært gift i 13år. Det er deilig, og nærheten er fantastisk. Er en stor del av forholdet vårt og kunne aldri forestilt meg å ikke hatt sex med han..men hey, funker det for dere så kos dere. Hadde blitt ulykkelig uten den nærheten.

 

Anonymous poster hash: 1e28e...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis det er kun du som ikke vil lover jeg deg at han kommer til å finne noen, om han ikke allerede har...er jo noe ganske viktig du nå nekter han..

 

Anonymous poster hash: 1e28e...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er viktig for deg og/eller din mann betyr jo ikke at det er det for alle. Ser også at noen anbefaler parterapi, sexolog osv, og det var akkurat sånn denne venninnen holdt på også, som om vi har et stort problem som må løses. Men vi har jo ikke det. Det er ikke noe jeg går dundt og tenker på, og jeg savner det heller ikke. Mannen min er også ok med det. Han brukte å "mase" om sex før, men det har han ikke gjort på lenge nå. Jeg tror man kan venne seg til å leve og ha det bra uten.

 

Anonymous poster hash: 1806a...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en overgangsfase der man blir enige om at "dette legger vi helt på is for å legge konfliktene bak oss" - det kan funke.

 

Men å tro at dette løser problemene på livstid er jo naivt. Selve grunnen til at dere engang hadde de konfliktene er jo at minst en av dere har en seksualdrift. Og fortsatt har det, må man tro. Men en vakker dag kan dere kanskje gjenoppta sexlivet på en måte begge er fornøyd med.

 

Anonymous poster hash: 781a7...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er viktig for deg og/eller din mann betyr jo ikke at det er det for alle. Ser også at noen anbefaler parterapi, sexolog osv, og det var akkurat sånn denne venninnen holdt på også, som om vi har et stort problem som må løses. Men vi har jo ikke det. Det er ikke noe jeg går dundt og tenker på, og jeg savner det heller ikke. Mannen min er også ok med det. Han brukte å "mase" om sex før, men det har han ikke gjort på lenge nå. Jeg tror man kan venne seg til å leve og ha det bra uten.

 

Anonymous poster hash: 1806a...fb6

Det at han har sluttet å mase, betyr jo ikke st han synes det er greit?! Han kan jo bare ha innsett at masing ikke hjelper. Hvis du VET at dette er en løsning dere begge trives med, må dere vel ha et såpass bra forhold at dere har snakket en del om problemstillingen?

 

Anonymous poster hash: 12d56...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han har sluttet å mase, betyr jo ikke st han synes det er greit?! Han kan jo bare ha innsett at masing ikke hjelper. Hvis du VET at dette er en løsning dere begge trives med, må dere vel ha et såpass bra forhold at dere har snakket en del om problemstillingen?

 

Anonymous poster hash: 12d56...966

Eller han skaffer seg det en annen plass.

 

Anonymous poster hash: 0ac39...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bunn og grunn koker jo svaret på overskriften din ned til at nei, man trenger ikke sex "i" et forhold, det kan man få andre steder, men det skal mye til at ingen av dere trenger sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bunn og grunn koker jo svaret på overskriften din ned til at nei, man trenger ikke sex "i" et forhold, det kan man få andre steder, men det skal mye til at ingen av dere trenger sex.

Og med et gikk det opp for oss alle hvorfor sur trut er så sur hel tiden...

 

Anonymous poster hash: be8a8...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...