Gå til innhold

Navnevalg


MaiBaby13

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi vet ikke kjønnet, men har diskutert gutte- og jentenavn siden vi startet med søskenforsøket. Vi er enige om begge navnene. Jentenavnet har vi to alternativer for som jeg tror vi venter med å bestemme sikkert til vi vet kjønnet. Blir nok uansett ikke no problem å bli enige.

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann var vi ikk enige før han ble født!

Nå med nummer to har vi blitt enige i uke 14! Mannens forslag som jeg falt veldig for💙 deilig å ha det på plass.

Vi brukte mye energi på førstemann mtp navn😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første hadde vi det klart etter ultralyd og var enige :) nå er jeg litt mer usikker, men han ønsker å gjenoppkalle - er litt usikker på det navnet.. Kanskje som et mellomnavn. Liker lette korte jentenavn med a endelse. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Maibaby! A-endelse er nyyydelig! Men, vi har gått inn for å unngå dette hvis det blir jente nr.2. Nesten alle i barnehagegruppa til jenta vår har navn som slutter på a. Og trenden ser jo ut til å fortsette. Vi har to navn som slutter på i og y denne gangen. Oppkalling på en måte etter min mor som slutter på i. Mellomnavn for begge slutter derimot på a 😜

Endret av LadyInRed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) vi har så mange a navn i familien, derfor jeg liker det- men enig med deg, vil ikke ha et navn "alle" har. Men dette gamle navnet er fra oldemor generasjonen og blir kanskje litt tungt for min smak enda det er en fin tanke <3 har heldigvis litt tid å tenke enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mammantil2prinser

Jentenavnet er skrevet i Stein...har vert det i rundt 6år...

Men venter nok enda en gutt og har rett og slett ikke peiling..kommer til å bli vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det bare jenter :) veldig koselig. Men fine guttenavn syns jeg er Bendik, Benjamin, Edvin, Emrik, Emil, Jonas, Sofus f. eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke hva vi venter, og vil ikke vite heller. Vi vet hva barnet skal hete om det blir gutt. Det har vært planlagt for lenge siden, og vi begge elsker navnet 💙 Vi har derimot ett større problem om det blir jente da vi har to fra før og har brukt opp favorittnavnene 😂💖 Så blir spennende å se hva som kommer ut i mai/juni 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Har du vært på ordinær ultralyd? Jeg har 3 gutter, så kom en jente og nå gutt igjen :)

Ordinær ul den 29.des :-) så ikke altfor lenge til nå...men måtte jula gå seeeeint :-) Hehe...

Storebror og lillebror har 4 bokstaver i navnet sitt. Det skal bittelillebror/søster også ha. Men skikkelig vanskelig, har liksom brukt favoritt navna på guttakrutt fra før. Så denne i magen blir vell navnløs til han kommer ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så gøy Mariamani at du venter nr 5. Helt likt som meg, med 3 gutter og ei jente og venter nå april gutt. Hva blir navnet dere har funnet?? Sliter med guttenavn denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi 2 guttenavn vi tenker på. Det ligger MYE bedre an enn sist gang. Da så det ut til å være umulig, så veldig positivt overrasket over at det foreløpig ser lettere ut denne gangen enn forrige gang:)

 

Jeg føler at et av de navnene vi har nå passer best dersom gutten blir litt lys, og det andre passer best dersom han blir litt mørk;) Så får vi se:) (Jeg er litt mørk og mannen lys, så de to vi har fra før er en av hver:) )
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo forresten høre hva dere mener;) Et av navnene dere like best/ikke liker? Liker begge/ingen av de?

Det er absolutt lov å være ærlig!!!!

 

 

Albert: (dersom gutten blir lys. Dette blir oppkalling etter oldefaren)

Patrik: (dersom gutten blir litt mørk)

 

Uansett hva vi velger skal gutten ha dobbeltnavn, og et av navnene vi velger skal være oppkalling. Slik er det også med begge storbrødrene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albert er veldig fint :)

Patrik er dessverre litt lavstatus her.

Albert er også det mest klassiske og tidløse. Ville valgt Albert, uansett om han blir lys eller mørk. Ikke alle beholder den fargen de er født med, heller. Har også hatt en mørk og en lys, men for hvert år nærmer de seg hverandres farge.

Lykke til med navnevalg :)

Vi har ikke begynt å snakke om navn ennå 😝 Har fire måneder på oss, hehe 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) er det lange navn? Jeg har vurdert det men syns det er vanskelig å få til uten at det blir for langt og tungt. Men veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er enig i Albert:) Jeg har sagt navnene til en venninne også, og hun syntes også Albert:) Det er det som er mest sannsynlig også, for da er oppkallingsnavnet i boks. Pluss at jeg liker navnet veeeeldig godt. Mannen er ikke helt bestemt, men han liker at barnet blir oppkalt etter morfaren. Velger vi Albert, blir det mest sannsynlig Albert Olai. Passer veldig godt til storebrødrene! Vi har kun et etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albert Olai var veldig fint - navnene passer fint til hverandre :) her blir det andre jenten, og det blir nok og oppkalling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...