Gå til innhold

Termin MAI 2017❤


M79+♂08♥+♂12♥

Anbefalte innlegg

Da vandrer jeg endelig over fra 1.trimester:) Er 13+0 i dag, og veldig klar for 2.trimester. 

Starter en tråd for oss som har termin i mai, og håper en god gjeng blir med videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er her :) Blir en "kjedelig" periode fremover før UL og før man kjenner spark. Men magen vokser og og hører av og til med doppler for berolige meg litt med at - ja det er fortsatt liv der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul alt var supert!! Hadde spesielt fra Rikshospitalet som gjorde fosterdiagnostikken. Og han sa at alt er supert jeg er så lettet og glad. Hadde ikke sovet noenting hele natten og var sikker på at noe var galt. En ting er sikkert jeg kaster doppleren i søpla 😂

Endret av vimsa3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at alt så bra ut på ul vimsa3! Det er ingenting som er bedre enn å se det lille gullet veive med armene og få høre at alt ser fint ut :hjerte:

Lulle: Ja HELT enig med deg i at tiden fram mot man kjenner spark er kjedelig!!! Og så virker det som tiden fram mot det er uendelig...Og OUL ja.. Jeg skal 30.november, og er bare sååååå spent. Gleder meg og gruer meg litt og det virker som en evighet til 30. november :ler:

Akk ja. Kanskje denne helgen går raskt i det minste. Jeg og mannen reiser på helgetur og barna skal til svigers:) Blir mest sannsynlig våres siste tur alene på en gooood stund;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Eeeendelig kommer jeg også inn her, føler jeg har ventet så lenge nå😂

13 uker idag - føles helt fantastisk. Kan kjenne noen bevegelser nederst i magen, mest på kvelden. Gleder meg til å kjenne ett spark!

Vi skal på ultralyd på mandag, da er jeg 13+3! Jeg gruer meg og gleder meg på samme tid. Håper bare alt er i orden med lille knøttet🌟

Ellers har jeg begynt på Albyl E, blodfortynnende i håp om at det blir bedre sirkulasjon i livmor og morkaka🍀

Jeg har de to siste dagene slitt med migrne/veldig vondt i hodet. Det kommer på kvelden. Er det flere som opplever dette?

Skikkelig ubehagelig..

Ønsker dere alle masse lykke til - håper tiden går fort til deres ultralyd. Jeg holder dere oppdatert på mandag, kanskje vi får vite kjønn til og med?tvi tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at alt så bra ut på ul vimsa3! Det er ingenting som er bedre enn å se det lille gullet veive med armene og få høre at alt ser fint ut :hjerte:

Lulle: Ja HELT enig med deg i at tiden fram mot man kjenner spark er kjedelig!!! Og så virker det som tiden fram mot det er uendelig...Og OUL ja.. Jeg skal 30.november, og er bare sååååå spent. Gleder meg og gruer meg litt og det virker som en evighet til 30. november :ler:

Akk ja. Kanskje denne helgen går raskt i det minste. Jeg og mannen reiser på helgetur og barna skal til svigers:) Blir mest sannsynlig våres siste tur alene på en gooood stund;)

 

Nyyyt helgen💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til på UL på mandag, førskolelæreren :D 

Jeg tror jammen meg jeg kjente noe spark i dag!! :D Synes jeg kjente igjen følelsen fra sist svangerskap. Men synes jo det var litt tidlig å kjenne noe allerede nå 13+5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL på mandag, førskolelæreren :D

 

Jeg tror jammen meg jeg kjente noe spark i dag!! :D Synes jeg kjente igjen følelsen fra sist svangerskap. Men synes jo det var litt tidlig å kjenne noe allerede nå 13+5.

Takk Lulle 😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Da er vi hjemme etter en herlig helgetur til venner og familie litt nord i landet. Vi har hatt det supert!

Jeg skal faktisk på duotest i morgen. Da jeg var på tidlig ul henviste gynekologen meg i og med at jeg blir 38 like etter fødsel. Veldig kjekt med en ekstra ul og nifst/spennende å få ekstra fosterdiagnostikk. Så grugleder meg til i morgen. Ellers klarer jeg endelig å finne hjertelyd med doppler :hjerte: Deilig lyd, og hjerterytmen i dag viste 172 slag. 

Ellers har jeg ikke kjent spark eller bevegelse, men det har vært et par ganger den siste uken at jeg har lurt på om lille knøttet har hikket. Ikke sikker da jeg kun har hørt 1 hikk noen par forskjellige ganger. Muligens kan det jo ha vært et svakt lite spark:)

Jeg fikk time til OUL for flere uker siden, så kanskje du kan høre med fastlegen din Lulle?

 

Masse lykke til med ul i morgen førskolelæreren!!!! VI må holde oss oppdatert her inne;)

 

Queenbaby: Så bra du er på bedringens vei! Det er bare så herlig! Her er kvalmen nesten helt vekke. Kun litt småkvalm hvis jeg går for lenge uten mat nå.

 

Ha en fortsatt fin søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååj så spennende!

Jeg har kribling i magen i hele dag pågrunn av ultralyden!!!!! Håper bare alt er i fineste orden der "inne"🍀💚

Tror ikke jeg har kjent spark enda, det er nok bare tarmene som spiller meg ett puss?

Dere hører fra meg imorgen etter ultralyden. Hilsen en nervøs mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååj så spennende!

Jeg har kribling i magen i hele dag pågrunn av ultralyden!!!!! Håper bare alt er i fineste orden der "inne"

Tror ikke jeg har kjent spark enda, det er nok bare tarmene som spiller meg ett puss?

Dere hører fra meg imorgen etter ultralyden. Hilsen en nervøs mamma

 

Lykke til! Det går nok fint :) Jeg og grubler mye ift. ultralyd etter å ha brukt kvalmestillende, men jeg har jo brukt alt med måte og som beskjed om, men litt grubling er vel vanlig som gravid! Jeg kommer snart etter i 2. trimester... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Da er jeg verdens lykkeligste mamma som fikk se en frisk liten gutt inni magen min, 9 cm lang og 13+4 uker på vei💙

Alle mål og funn var normale.

ønsker dere alle lykke til og gled dere til denne dagen💙☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

GRATULERER MED LITEN GUTT I MAGEN førskolelæreren:) SÅÅÅÅ herlig å få vite først og fremst at alt ser bra ut, og i tillegg kjønn:) HERLIG!!!!!!!

 

Da er jeg og ferdig med ul, og alt hun kunne se så bra ut. Jeg fikk ikke vite kjønn, men pulsen lå på 171. Begge guttene mine lå konsekvent på 144, så nå får jeg se om kjerringrådet passer i mitt tilfelle, eller ikke;) Spenningen varer i hvert fall til OUL. Jeg ble satt tilbake 2 dager, så nå er terminen 8.mai i stede for 6.mai. Hun utsatt derfor også OUL 1 uke. Helt greit for min del. Da får jeg OUL nå de ser mest;)

Så da er jeg 13+3  dag og veldig glad for å se en sprellende liten skjønning i magen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ultralyd i dag (13+1) og er så spent og nervøs at eg nesten ikkje veit kor eg skal gjere av meg. Håpar sånn på at alt er bra♥️ Var på ul i veke 9 og, då såg vi eit herlig bankende hjerte. Men eg har så lite symptom at eg rett og slett blir bekymra for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det gikk så bra  :hjerte: Vi fikk sjå en frisk fin liten luring som jordmor meinte måtte vere ein gutt  :hjerter: Måla som blei gjort tilsvarte 13+4. Han bevega masse på seg underveis, og vi fikk masse søte små videoar og bilder. Begynner å bli virkelig no! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

 

Jeg lurte på om det er noen her inne som tidligere har hatt keisersnitt..? 

Jeg er i uke 12+1 nå, har ei datter på snart tre år som ble født i uke 25, og forløst med keisersnitt. Er så spent på dette svangerskapet, og spent på hvordan det er å føde vaginalt etter keisersnitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, Olllie 👏🏼 Gratulerer med (mest sannsynlig) en gutt 💙

 

Noen flere som sliter med hodepine? Jeg sliter med dette flere dager i uken. Kommer som oftest snikende på ettermiddag 😣 Jeg er ikke så fan av å ta Paracet heller. Vet det ikke skader lille i magen, men har liksom ikke lyst å knaskre flere dager i uka liksom. Hva gjør man da ? Er så slitsomt på jobb med dette problemet. Å sykemelde seg er ikke alternativ da jeg jobber i et vikariat som jeg ønsker å bli fast ansatt i. Noen med tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Her har det vært to kjipe dager. Jeg oppdaget i går morges at jeg er begynt å blø igjen... Gikk rett og testet Doppler, og fant heldigvis hjertelyd. Reiste til legen. Hun fant ikke hjertelyd, men livmoråpning så lukket ut og ingen pågående blødning. Tok celleprøve. I dag blør jeg fortsatt litt, men har funnet hjertelyd med Doppler i går kveld og i dag morges. Nå er det bare å vente og håpe. Skulle reise på legevakten dersom det øker på eller dersom jeg får smerter...

Takk og lov for at jeg impulsivt kjøpte den doppleren. Den gjør at jeg klarer å komme meg gjennom dagene. Denne lille spiren er så sterkt ønsket... Hadde prøvd i over 3 år, og begynt å prøve å forberede meg mentalt på at det ikke ble flere. Så gleden var STOOOOR da jeg fikk positiv g-test!!!! Og nå har jeg sett et sprellende nydelig gull 2 ganger på ul... Det MÅÅÅÅ bare gå bra!!!!

Skal til første jordmortime på tirsdag!!! Håper hun har ul eller i hvert fall finner hjertelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse masse lykke til!

Det må være veldig frustrerende, men jeg tror det kommer til å gå så bra. Nå er du såpass langt på vei ar de vil gjøre alt de kan på sykehuset.

Sender deg en klem❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk førskolelæreren:)
Ja jeg håper inderlig dette skal gå bra. I går ettermiddag stanset blødningen etter et og et halvt døgn, og heldigvis har jeg hørt hjertelyd hver gang jeg har prøvd og senest i dag. Så krysser alt jeg har for at det er en helt uskyldig grunn for disse blødningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...