GĂ„ til innhold

Hvem er far? 😔


Mor060617

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter i en litt kinkig situasjon og hadde satt pris pÄ litt rÄd. SkjÞnner at noen kan dÞmme meg, men hadde vÊrt fint om vi forholdt oss til spÞrsmÄlet jeg kommer med og Ä komme med svar/rÄd.

 

Jeg hadde fÞrste dag i siste menstruasjon 28.08.16. I tidsrommet frem til 28.09.16 har jeg hatt 2 seksualpartnere. Han ene hadde jeg sex med gjentatte ganger i tidsrommet 27.08-17.09 (med unntak av 4 dager mens,som nevnt ovenfor). Den 18/09 hadde jeg sex med han andre, sÄ det var et ganske kort tidsrom mellom disse to (noen ganger gÄr ting litt over stokk og sten). Det gikk en ukes tid sÄ tok jeg 2 graviditetstester 4 dager fÞr forventet menstruasjon. 2 sÄnne strips fra billige tester og en clearblue med ukeindikator. Alle positive og clearblue sa jeg var 1-2 uker pÄ vei. Lastet ogsÄ ned en gravid-app som mente at ut i fra deres beregninger skjedde befruktningen den 11.09. Hva skal jeg tro om hvem som er faren? Jeg beholder barnet uannsett, men det er greit Ä vite hvem jeg burde involvere. Jeg har kjÞpt ende en clearblue test og tenkte Ä ta den i morgen for Ä se hvor mange uker den mener jeg er pÄ vei, da vil jeg kanskje fÄ ekskludert bort han siste?

Hva tenker dere? Takk pÄ forhÄnd!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Haha, ja det er jeg jo ganske innenforstĂ„tt med. At det er den ene eller den andre, men problemet er hvem! 😂

Tok forresten en test til i dag, som jeg hadde hĂ„pet det skulle stĂ„ 3-4 uker pĂ„, for da hadde jeg visst det. Men den stod det desverre 2-3 uker pĂ„ sĂ„ da er jeg like langt 😖

Lenke til kommentar

DNA-test er eneste mÄten Ä vite 100% sikkert. Sorry. Jeg er sikker pÄ at den som vinner testen fÞler seg veldig utvalgt og heldig.



Anonymous poster hash: 0039b...10e
Lenke til kommentar

Du klarer ikke slÄ deg til ro med disse testene, da de ikke er nÞyaktige, du vet ike nÄr du hadde egglÞsning og dessuten kan et befruktet egg bruke noen dager pÄ Ä feste seg.

Skrap sammen penger, og ta den dna-testen fÞr fÞdsel (les trÄden min under her). Kjempeenkel (sÄfremt en av mennene blir med deg til Sverige for Ä ta blodprÞvene) og en stor byrde av skuldrene.

Jeg trodde jeg visste hvem faren til barnet mitt var, men tvilen Ăždela svangerskapet mitt. Skulle Ăžnske jeg hadde tatt testen tidligere (hadde beholdt uansett). SÅ synd at Norge er helt tilbakestĂ„ende pĂ„ denne fronten. Men veldig enkelt i Sverige altsĂ„.

 

Lykke til, og klem til deg. Det er en vanskelig og usikker situasjon Ă„ vĂŠre i, og unĂždvendig skambelagt. Men vit at vi er mange som har vĂŠrt i denne situasjonen, og det finnes gode lĂžsninger tidlig i svangerskapet.

 

Anonymous poster hash: c0bcc...f91

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ville ha testet en av de.. og det kan hende de selv Þnsker Ä ta en farskapstest for Ä vÊre pÄ den sikre siden.

 

Men.. hvis man skal regne litt pÄ det, sÄ er vel sannsynligheten stÞrst for at det er han fÞrste.. Om du hadde mens den 28.08.. og man tenker at egglÞsning kommer ca 14 dager etter det.. vil det bli ca den 11.09.. det betyr teoretisk sett at nÄr du hadde sex den 18, sÄ skal egget allerede ha vÊrt befruktet, eller sÄ har egget allerede dÞdt (og du har fÄtt mensen).

 

Kvinnens egg lever maks ca 2 dager i livmoren (dvs at egget burde ha blitt befruktet innen den 13.09 for Ä ikke dÞ.  Basert pÄ dette vil jeg nesten anta at det er fÞrstemann som er vinneren. Et egg lever ikke en uke etter egglÞsning i livmoren, noe som betyr at oddsen for at det er nr 2 er sÊrdeles liten.

Lenke til kommentar

Annonse

Hvor lang syklus pleier du Ä ha? Det er jo vanskelig Ä si nÄr en sannsynlig egglÞsning kan ha vÊrt uten Ä vite dette. Har du en "typisk" 28 dagers syklus m EL rundt dag 14 er det vel mest sannsynlig fÞrstemann, men har du lengre sykluser kan det like sÄ godt vÊre nummer to.

 

Anonymous poster hash: 8436c...3c8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...