Gå til innhold

Å kle på barna om kvelden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja kle på dem det de skal ha på seg i barnehagen dagen etter altså. For å spare tid på morran. Er det virkelig vanlig? Leser en diskusjon om det på facebook og de aller fleste mener visst at det er en super ide...

 

Anonymous poster hash: 46341...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg ikke er vanlig...

Men vet om et foreldrepar med trillinger som la ungene i klærne de hadde gått i hele dagen, så skiftet de på morgenen...

 

Anonymous poster hash: f9afa...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Du tuller? Stakkers barn 😢

 

Anonymous poster hash: 28864...955

Hvorfor stakkars?

 

Jeg gjør det ikke selv, men det er da ikke stakkars av den grunn. Mine sover i pysj. Det er nok små arnstøy, ikke dreS og sanket ubehagelig.

 

Anonymous poster hash: 8812a...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Hæ? Du tuller? Stakkers barn 😢

 

Anonymous poster hash: 28864...955

Hvorfor er det stakkars?

Får du trillinger kniper du vel inn hvor du kan. Nøyaktig hvilke tekstiler de har på spiller vel liten rolle, så lenge de fungerer slik de er tenkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ukomfortabelt ut, sjelden at dag-klær er like myke og komfortable som nattøy.

 

I tillegg - ÆSJ! Så uhygienisk å la ungene ligge i senga med klær de har hatt på i barnehagen! Her i huset går alle klærne av med en gang vi kommer inn døra fra barnehagen. Så er det på med hjemme-klær, og vask av hender. Kunne ikke falle meg inn å la barna ligge i rent sengetøy med ute-basilusker.



Anonymous poster hash: 0e270...c75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Høres ukomfortabelt ut, sjelden at dag-klær er like myke og komfortable som nattøy.

 

I tillegg - ÆSJ! Så uhygienisk å la ungene ligge i senga med klær de har hatt på i barnehagen! Her i huset går alle klærne av med en gang vi kommer inn døra fra barnehagen. Så er det på med hjemme-klær, og vask av hender. Kunne ikke falle meg inn å la barna ligge i rent sengetøy med ute-basilusker.

 

Anonymous poster hash: 0e270...c75

Det kan jo hende at de klærne de har på om natta ikke er de samme som de hadde på i bhg... At de skifter til det de skal ha på seg før de legger seg.

 

 

 

Anonymous poster hash: 17b65...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren hennes la seg med klærne på fordi de skulle opp i 5 tiden og hadde en travel morgen i møte. Dette var et engangstilfellet. Slapp av, dame! Synes det var supert de fant en løsning som gjorde morgendagen mindre stressende til de. 👍

 

Diskusjonen ligger på gruppa "uperfekt og stol" - så hun er jo bevist på at dette ikke er gen gunstig greid å gjøre hver dag. Men en løsning som passet de I NATT/MORGEN TIDLIG!

 

Enkelte har virkelig ikke selvironi og humor. Må være utrolig slitsomt å leve 100 % a4 og ikke tenke litt utenfor boksen.

 

Hilsen en mamma som serverte gtandiosa til middag i dag, fordi jeg giddet ikke å lage skikkelig middag.

 

Anonymous poster hash: eb0af...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover alle tre barn i undertøy. Mellomste sover av og til med t skjorte.

 

Vi tar det store stellet på kvelden med vask nedentil og kroppen. De får også ny truse.

 

Så når de står opp vasker vi ansikt. Pusser tenner og grer håret. Og tar på de rene klær vi har lagt fram kvelden før.

 

Kunne ikke falt meg inn å lagt de med skitne klær.

 

Anonymous poster hash: c4431...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høres ukomfortabelt ut, sjelden at dag-klær er like myke og komfortable som nattøy.

 

I tillegg - ÆSJ! Så uhygienisk å la ungene ligge i senga med klær de har hatt på i barnehagen! Her i huset går alle klærne av med en gang vi kommer inn døra fra barnehagen. Så er det på med hjemme-klær, og vask av hender. Kunne ikke falle meg inn å la barna ligge i rent sengetøy med ute-basilusker.

 

Anonymous poster hash: 0e270...c75

Hjelp! Noen er mer paranoide enn andre. Ikke rart folk trenger store vaskemaskiner.

 

Anonymous poster hash: 96308...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren hennes la seg med klærne på fordi de skulle opp i 5 tiden og hadde en travel morgen i møte. Dette var et engangstilfellet. Slapp av, dame! Synes det var supert de fant en løsning som gjorde morgendagen mindre stressende til de. 👍

 

Diskusjonen ligger på gruppa "uperfekt og stol" - så hun er jo bevist på at dette ikke er gen gunstig greid å gjøre hver dag. Men en løsning som passet de I NATT/MORGEN TIDLIG!

 

Enkelte har virkelig ikke selvironi og humor. Må være utrolig slitsomt å leve 100 % a4 og ikke tenke litt utenfor boksen.

 

Hilsen en mamma som serverte gtandiosa til middag i dag, fordi jeg giddet ikke å lage skikkelig middag.

 

Anonymous poster hash: eb0af...225

 

Å reagere på dette synes jeg ikke har noe med mangel på hverken selvironi eller humor å gjøre altså. Det er jo bare ekkelt. Og det tar da vitterlig ikke mer enn fem min å få på en unge klær. Har man det travelt hjelper man dem å få de på. Dette må være latskap på helt nye høyder.

 

Den gruppa er virkelig merkelig. Jo latere man er jo bedre mor er man visst.

 

 

 

Anonymous poster hash: 46341...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er passe grisete å legge ungen i samme klær den har gått i hele dagen. I allefall med mine unger som blir møkkete etter en dags leking ute. Men ser ingen problem i å legge dem i nye klær de skal bruke dagen etterpå, om det er joggebukse og tynn genser liksom. Gjør det ikke selv da :)

 

Anonymous poster hash: 6ee55...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp! Noen er mer paranoide enn andre. Ikke rart folk trenger store vaskemaskiner.

 

Anonymous poster hash: 96308...ec2

Hvordan kan du sammenligne normal hygiene med å være paranoid?? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det enoe gang vi måtte opp rundt 04 for å rekke et fly. Skiftet til rent tøy ved leggetid, joggebukse og body.

Men kun som et engangstilfelle.

 

Anonymous poster hash: b5e5d...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri ha lagt barna i samme klær som de har brukt hele dagen - da hadde senga blitt rimelig full av søle, gress og skit. I senga legger man seg ren.

 

Har derimot lagt barna i reisetøy når vi skal ut å fly - og opp på ugunstige tidspunkt som 04.00.

 

Anonymous poster hash: 3f53b...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg også gjort når vi skulle til syden. La de i joggedress og bar de rett ut i bilen på natten. Veldig praktisk og helt greit for en sjelden gang :)

 

Og jo, du er vel litt paranoid for basselusker hvis du må skifte klær med en gang de kommer hjem fra barnehagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det unntaksvis. F.eks da vi skulle ut å reise og rekke et fly tidlig om morgenen. Det tar nemlig mer enn 5 minutter å kle på fire trøtte unger.

De årene jeg har hatt baby og småbarn i hus har jeg til og med hatt som vane å ikke ta morgenstellet av baby før etter levering av småbarna i barnehage. Baby rett i vogna, kun i pysj.

 

Sånn ellers i hverdagen sover ungene i truse/pysj/naken. Synes selv det er veldig ubehagelig å sove med klær på. Legger heller frem alt av klær kvelden før og står opp litt tidligere. Er like trøtt på morgenen uansett.

 

Men jeg skifter ikke klær på barna etter de har vært i barnehagen/skole eller andre plasser uten at de er synlig skitten. Kan til og med gå i samme klær flere dager på rad (unntak truser og sokker) hvis det ser ok ut. 

Jeg har fått et nytt liv etter jeg begynte å gå over småflekker på klærne med den beryktede kluten. Jepp! Klærne får av og til klutvask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg også gjort når vi skulle til syden. La de i joggedress og bar de rett ut i bilen på natten. Veldig praktisk og helt greit for en sjelden gang :)

 

Og jo, du er vel litt paranoid for basselusker hvis du må skifte klær med en gang de kommer hjem fra barnehagen...

Enig i det siste. Ungene ruller jo rundt i barnehagebasselusker fra morgen til ettermiddag. Skulle de få timene hjemme gjør noen forskjell..? Trenger jo ikke la de krabbe på kjøkkenbenken heller liksom..

 

 

Anonymous poster hash: f6f61...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut i mine ører. Min er 2 og det hender en del at han tisser gjennom bleia i løpet av natten (gjerne om han har fått noe å drikke rett før han skal sove), hadde jo tatt enda mer tid å finne nye klær og skifte. Nei, her går pyjamasen av, vasker både ansikt og pilten og på med nytt  :briller:



Anonymous poster hash: dd2ef...36b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender at jeg kler på tvillingene body og strømpebukse på kvelden i stedenfor Nattdrakt for å spare litt tid. Trodde det var ganske vanlig jeg?

 

Anonymous poster hash: f7f79...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du sammenligne normal hygiene med å være paranoid?? 😂

Det er ikke normal hygiene å skifte med en gang man kommer hjem fra barnehagen, det er hysterisk. Av og til kan det selvsagt være behov for skift, men dette er ikke normen.

 

Anonymous poster hash: c0012...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender at jeg kler på tvillingene body og strømpebukse på kvelden i stedenfor Nattdrakt for å spare litt tid. Trodde det var ganske vanlig jeg?Anonymous poster hash: f7f79...780

Skifter du ikke bleie om morgenen?

 

Anonymous poster hash: fcb1c...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...