Gå til innhold

Når forteller dere om graviditeten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 4+3, og har nettopp funnet ut at jeg er gravid med nummer tre.

Men når forteller dere om graviditeten til nærmeste familie, og ikke minst til barna?

 

Jeg tror jeg vil vente så lenge som mulig med å fortelle barna, da det ellers blir en fryktelig lang ventetid. Men tror det blir vanskelig å skjule for den nærmeste familien....

 

Hva tenke dere?

 

Anonymous poster hash: 36e28...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mammantil2prinser

Fant ut i dag at jeg er gravid (4+3) men ettersom vi mistet februar 2015 skal jeg sitte på denne graviditeten så lenge det lar seg gjøre.

Håpe at alt går bra og komme over de første 12 ukene i hvert fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 38, så vil vente til duotesten er over og vi vet at alt er ok før vi forteller noen om graviditeten.

Jeg er i uke 13 nå, skal på ul og få svar i morgen, så om alt er bra forteller jeg det først til barna i morgen :)

Kjenner jeg grugleder meg, vet jo ikke helt hvordan de tar det :)

 

Anonymous poster hash: f8f22...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis testene blir sterkere og det viser seg at jeg faktisk er gravid så kjennes det ut som jeg aldri vil fortelle det noen gang! Haha! Hvor lenge er det mulig å holde der skjult liksom???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fortalt det til en nær venninne. Blir vel til at jeg forteller det til nærmeste familie snart. Har begynt å merke bekkenløsning så blir nok litt vanskelig å skjule det når jeg auer meg hele tiden 😜 Er 5+3. Vil prøve å vente til etter uke 8 en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det med en gang. Gjorde det på de to første også. Går det galt sier jeg det også. Kun til nærmeste familie og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 4 uker på vei og hvis alt går bra så tenker vi å si det til nærmeste familie på julaften :D da er vi nesten 4 mnd på vei..

 

Får se hvordan det hele utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 4 uker på vei og hvis alt går bra så tenker vi å si det til nærmeste familie på julaften :D da er vi nesten 4 mnd på vei..

 

Får se hvordan det hele utvikler seg.

Tenker også å si det på julaften. Da er jeg akkurat 18 uker forhåpentligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også å si det på julaften. Da er jeg akkurat 18 uker forhåpentligvis :)

Enda morsommere hadde det vært å kunne si det til mamma på hennes 60 års dag. Hun har ingen barnebarn fra før, men spørs om jeg klarer.å skjule det til midten av januar gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda morsommere hadde det vært å kunne si det til mamma på hennes 60 års dag. Hun har ingen barnebarn fra før, men spørs om jeg klarer.å skjule det til midten av januar gitt :P

Hhee det kan bli en tung hemmelighet å bære så lenge ;)

Har lyst å fortelle det allerede.. :P men må holde meg siden jeg har mistet så mange ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravid med nr 3 og er 14 uker på vei. Har fortalt det til 2 venninner. Tenker å si det til barna å nærmeste familie om ca 2 uker, altså i uke 16.

 

Anonymous poster hash: 96550...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte om det i uke 8 og 9. Er så utrolig dårlig på hemmeligheter at jeg bare orket ikke holde det hemmelig. Pluss formen var veldig dårlig å da ville det være vanskelig å skjule det uansett. Jeg vet jo ikke hvordan det er å miste, kan tenke meg det må være fælt. Men jeg tenkte når jeg fortalte det at dersom jeg mister, vil folk gjerne forstå hva vi sliter med. Nå er jeg i uke 16 imorgen, kjenner liv, hørt hjerte og alt står bra til :)
Ulempen med å fortelle det til 4 åringen så tidlig er at han blir litt lei av å snakke om det, siden det er jo så lenge til (så jeg lar han styre når han vil snakke om det og ikke.) Men syns jo det er veldig koselig når han skryter over det, og skal vise magen min og forklare alle. Så jeg er faktisk veldig glad for at han er en del av det gjennom hele svangerskapet :)

Du må føle litt på det selv tenker jeg. Det er alltid en risiko for å miste, så da må man tenke på hvordan man vil ha det da, vil man fortelle dette også eller vil man helst at alt skal være hemmelig. Når du føler for å fortelle det, så gjør du det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da samboer fikk panikk og ble sint her i går da vi fant ut at jeg skulle ha,så fortalte jeg det til min mor.. var nødt til å ha noen til å glede seg sammen med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da samboer fikk panikk og ble sint her i går da vi fant ut at jeg skulle ha,så fortalte jeg det til min mor.. var nødt til å ha noen til å glede seg sammen med meg.

Hvorfor ble han sint? Hadde dere ikke planlagt det?

 

 

Anonymous poster hash: 58a25...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt. Men han har vinglet veldig og brått ombestemt seg.

Det kom vell som et sjokk, men det går sikkert fint når han får barnet i armene :)

 

 

Anonymous poster hash: 58a25...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til mine foreldre og søsken i helgen som var. Var da 11 uker. Fikk storebror på drøye to år til å fortelle det:  "æ ska bi dojebjoj æ".  Haha :P   Skal fortelle det til svigers når de kommer på besøk om drøye to uker, hvis vi ikke forteller det på facetime før det (de bor 50 mil unna). Ellers tar vi den øvrige annonseringen etter hvert som vi møter folk vi vil fortelle det til :)



Anonymous poster hash: bf661...793
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er nå i uke 11+1 og jeg tenkte jeg skulle fortelle det i jula. Blir en lang måned å vente

 

Anonymous poster hash: ab325...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper vi sier det til barna og besteforeldre på julaften.. Tenkte å pakke inn gave til barna med t-skjorter hvor det står: "jeg skal bli storesøster/storebror"

Da er jeg 11+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel egentlig ikke helt bestemt oss for om når vi skal fortelle det,spennende å holde på denne lille hemmeligheten for oss selv <3 Runder 6+0 i morgen så det er enda tidlig, men går det rett vei så spørs det hvor lenge jeg klarer å holde magen skjult,det sies jo at man får tidligere mage med nr 2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...