Gå til innhold

Gravid for andre gang etter abort, mannen ønsker ikke barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i en ganske forvirrende tid nå...

Saken er den at jeg og samboeren har vært sammen i to år, og har det godt sammen. Vi er et annerledes par med en aldersforskjell på 26 år, og det er fantastisk å ha ham i livet mitt.

Det eneste som ikke går overens oss imellom er akkurat dette med barn. Han har alltid vært åpen om at han ikke vil ha barn noensinne. Det har han klart å unngå (til den grad at vi trodde han/jeg var steril), frem til i januar i år. Da ble jeg gravid med vårt begges første barn, men etter mye krangel, ombestemmelse fra min side og gråting, tok jeg abort 11+6...

Jeg angret så fælt. Men jeg kom meg videre, og startet på skole, driver med musikken igjen og alt er bra. Og plutselig misser mensen fire dager, og det lyser gravid fra testen. Jeg tok tre digitale og to vanlige... Jeg er ikke i tvil: barnet blir. Nå er det andre gang, og vi begge var uansvarlige med beskyttelsen nå, jeg fordi jeg måtte vente med p-piller etter komplikasjoner etter aborten. Det er ingen mulighet for meg denne gang.

 

Saken er, han vet det ikke ennå. Jeg har visst det i 12 dager og vært til første legetime alene. Hva skal jeg si?

 

Anonymous poster hash: d3d13...15f

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei! Dette høres veldig vanskelig ut. Men én ting er sikkert. Du må si det til han. Men da må du også vite at pga ditt valg å beholde at han drar fra deg og barnet... Eller kanskje han overrasker deg å ønsker å bli med på dette likevell... dere må snakke sammen. Og så får du finne ut hva som er viktigst for deg. Han eller barnet. Er selv barn av alenemor som var alenemor på eget initiativ. Det er ikke enkelt men det går.

 

Anonymous poster hash: 4e6c6...25f

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...