Gå til innhold

Slettet tråd


Gjest Minnieropptatt

Anbefalte innlegg

Gjest Minnieropptatt

Tråden som Sommerfuggel skrev 4/4 er slettet. Hvorfor er ikke det opplyst om? Hvorfor svarer dere ikke på spørsmålene som lå under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener også at Ina bør komme på banen med ordentlig informasjon og også beklage alt rotet som er gjort nå.

 

Men det virker som om de satser på at hvis de ikke kommer med noen tilbakemeldinger før helgen så vil alt bråket være glemt slik at de kan fortsette å stikke hodet i sanden og bryte egne forumregler.

 

Til Ina og andre ansvarlige. Moderatorene her gjør en gratis jobb for dere. Dere lever av brukerne deres.

Ta brukerne og moderatorene deres på alvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansatt_Egmont

Hei! Hvis du refererer til infoinnlegget med listen over moderatorer så ble den opprinnelige tråden slettet fordi Sommerfuggel ikke lenger er admin, og som det ble påpekt av brukerne er det mer fornuftig at nåværende ansvarlig står som avsender på slik informasjon. Jeg opprettet derfor et nytt innlegg som vil oppdateres fortløpende. Tråden ble stengt for andre kommentarer fordi det er et rent infoinnlegg.

 

Det ble vel spurt om hvorfor sletteforespørslene ble slettet også, og grunnen til det er ganske enkelt at det ikke er noen grunn til å beholde dem når brukerne er slettet. Det gjelder alle som har ønsket seg slettet fra forumet.

 

For øvrig beklager jeg selvsagt usikkerheten som oppstår i kjølvannet av endringene. Vi gjør vårt beste for å finne gode løsninger for det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnieropptatt

Når begynte dere å slette forespørslene?

Hvorfor endres ikke tråden om innlegg som modereres eller tråden om man vil slette brukeren sin? Disse har stått med Kira som har opprettet tråden, i lang tid. Hun har ikke vært i teamet på lenge. I sistnevnte tråd er det og feilinformasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng! Skal gjøre samme endring der, altså slette og opprette ny tråd. Takk for tilbakemelding.

Jeg spør som Minnieropptatt, når begynte dere å slette forespørslene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnieropptatt

Godt poeng! Skal gjøre samme endring der, altså slette og opprette ny tråd. Takk for tilbakemelding.

Bare hyggelig men dette burde blitt gjort for lenge siden. Når du sletter det Sommerfuggel har skrevet såpass fort som du gjorde og ikke tenkt tanken før, sier det meg at noe skurrer.

 

Men, du svarte meg ikke på når dere begynte å slette forespørslene om sletting av brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansatt_Egmont

Det begynte vi med i går. Grunnen er at det ikke er så mye poeng at forespørslene fremdeles ligger i denne tråden når man først blitt slettet. På sikt vil også tråden kunne bli unøvendig lang når det ligger gamle forespørsler der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte vi med i går. Grunnen er at det ikke er så mye poeng at forespørslene fremdeles ligger i denne tråden når man først blitt slettet. På sikt vil også tråden kunne bli unøvendig lang når det ligger gamle forespørsler der :)

Så beleilig.

Hva med at du gir brukerne, altså inntektskilden deres, en ordentlig forklaring på hva det er som egentlig foregår her? Det er vel knapt mulig å håndtere en sak så uprofesjonelt som det vi har sett her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansatt_Egmont

Årsaker til endringer i teamet er interne forhold som jeg ikke kommer til å legge ut detaljer om på forum utover det jeg allerede har skrevet. Jeg beklager at du opplever det på denne måten. Vi gjør det vi kan for å gjøre situasjonen bedre for brukerne våre nå, og vil informere mer når det er klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaker til endringer i teamet er interne forhold som jeg ikke kommer til å legge ut detaljer om på forum utover det jeg allerede har skrevet. Jeg beklager at du opplever det på denne måten. Vi gjør det vi kan for å gjøre situasjonen bedre for brukerne våre nå, og vil informere mer når det er klart.

 

At dere ikke kan kommentere interne forhold, det er greit. Men det er likevel flere ting som dere burde svare ordentlig på og gjort på en annen måte.

 

- Hvorfor ble innlegget til Sommerfuggel ang. moderatorene endret uten at dere oppga hvem som hadde endret innlegget?

Når det gjelder dette punktet så må dere nesten komme med en forklaring og legge dere langflat. Ved å gjøre det på den måten viser dere at dere er villige til å gjøre endringer i innlegg uten at den som har skrevet det har kontroll eller noe man skal ha sagt om det. Og ikke nok med det, når dere får kritikk på det så sletter dere spor ved å hevde at det er dumt at utdatert informasjon ligger ute. Det blir en selvmotsigelse - dere hadde jo oppdatert den informasjonen allerede slik at den ikke lenger var utdatert, ergo hadde dere ikke grunn til å slette den.

 

Dere må forstå at når dere beleilig innfører slike nye rutiner som å slette "slett meg"- innlegg akkurat når en intern konflikt er blitt gjort synlig ved masseutmeldelse av moderatorene, da gjør dere saken langt verre ved å prøve å skjule det.

Tråden "slett meg" har vært grei slik den var fordi man der kunne se at brukere som har vært her en stund har slettet seg, man får litt bedre oversikt over hvem som er her og ikke (for de som bryr seg om det).

 

Igjen - vi brukere må kunne svare på hvorfor dere endret tråden til Sommerfuggel etter at hun hadde meldt seg ut og uten å varsle om at andre han endret det. Dere har gjort en alvorlig bommert med tanke på å vise brukerne dere lever av respekt når dere først går inn og endre innhold i et innlegg andre har skrevet - og så skjuler sporene etterpå med en begrunnelse som ikke blir troverdig siden dere allerede hadde korrigert det som stod der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansatt_Egmont

Du har helt rett i at jeg burde lagt inn at jeg hadde redigert innlegget. Det var rett og slett en forglemmelse, og det legger jeg meg gjerne langflat for. Beklager! Tråden var fremdeles utdatert fordi det kunne virke som om det var Sommerfuggel man skulle kontakte om det er noe man lurer på. Derfor var det, som flere brukere påpekte, mer hensiktsmessig at jeg sto som avsender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnieropptatt

Du har helt rett i at jeg burde lagt inn at jeg hadde redigert innlegget. Det var rett og slett en forglemmelse, og det legger jeg meg gjerne langflat for. Beklager! Tråden var fremdeles utdatert fordi det kunne virke som om det var Sommerfuggel man skulle kontakte om det er noe man lurer på. Derfor var det, som flere brukere påpekte, mer hensiktsmessig at jeg sto som avsender.

Men du gikk ikke inn på tråden der man kan be om å bli slettet for å endre noe der. Ditt fokus var å få bort alle spor etter Sommerfuggel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Men du gikk ikke inn på tråden der man kan be om å bli slettet for å endre noe der. Ditt fokus var å få bort alle spor etter Sommerfuggel.

Og etter en eventuell, tja, la oss kalle det "meningsbrytning"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at jeg burde lagt inn at jeg hadde redigert innlegget. Det var rett og slett en forglemmelse, og det legger jeg meg gjerne langflat for. Beklager! Tråden var fremdeles utdatert fordi det kunne virke som om det var Sommerfuggel man skulle kontakte om det er noe man lurer på. Derfor var det, som flere brukere påpekte, mer hensiktsmessig at jeg sto som avsender.

 

Forglemmelser kan skje, men dette er mer enn bare et grovt overtramp.

 

Det eneste fornuftige ville her ha vært å opprette en ny tråd.

 

Sommerfuggel stod på det tidspunktet som "Gjest - Sommerfuggel" og ville vært umulig å kontakte. Ergo ville alle forstå at hun ikke kunne kontaktes.

 

Jeg ønsker å vite hva forumreglene sier om det at adm. kan gå inn og endre andre brukeres innlegg.

Hva sier egentlig lovverket om å gjøre noe slikt?

Hvilken sikkerhet har moderatorene og oss vanlige brukere mot at dere ikke går inn og endrer andres innlegg uten å legge igjen spor?

Dere har også gjort det enda verre ved å slette hele den tråden.

 

Her må dere være svært tydelige, det er ikke bare å beklage, for dette er et alvorlig overtramp!

 

Hvilke regler skal dere i administrasjonen følge?

Om dere har hatt en praksis på at det er greit å gå inn å endre andre brukeres/moderatorers innlegg, hvordan forsvarer dere den praksisen?

Har dere lov til det lovmessig? Det tviler jeg på.

 

Hvordan vil dere sikre at dere i fremtiden ikke kan gå inn og endre andres innlegg?

Her må vel datakyndige på banen for å sperre den muligheten, vil jeg tro, så det er naturlig at de som har det ansvaret også uttaler seg om dette.

 

Siden det er gjort et slikt grovt overtramp så er det ikke nok å bare beklage, men dere må komme opp med tydelige regler og sperre muligheten for at adm. kan endre andres innlegg!

 

Dere lever av brukerne og dere er avhengig av å ha vår tillit, og i øyeblikket har dere i hvert fall ikke min tillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansatt_Egmont

At moderatorteamet har muligheten til å redigere innlegg står tydelig i regelverket vårt.

 

Vi forbeholder oss retten til å endre/slette innlegg ved regelbrudd eller innhold Barn i magen/Din baby ikke vil assosieres med. Dette er for å sikre god drift av forumet. Utover dette endrer ikke teamet i brukernes innlegg.

 

I en klistret infotråd fra administrator om hvem som er i teamet er det naturlig å endre innholdet etterhvert som dette forandrer seg. Men som nevnt er det også relevant at informasjonen kommer fra riktig person. Derfor slettet jeg tråden og erstattet den med en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ligger vel i sakens natur at moderator kan slette og moderere i innlegg? Hva tenker du ellers, Roselily, at en moderators oppgave er? F.eks har det blitt tydeliggjort mange ganger at bilder er slettet i innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At moderatorteamet har muligheten til å redigere innlegg står tydelig i regelverket vårt.

 

Vi forbeholder oss retten til å endre/slette innlegg ved regelbrudd eller innhold Barn i magen/Din baby ikke vil assosieres med. Dette er for å sikre god drift av forumet. Utover dette endrer ikke teamet i brukernes innlegg.

 

I en klistret infotråd fra administrator om hvem som er i teamet er det naturlig å endre innholdet etterhvert som dette forandrer seg. Men som nevnt er det også relevant at informasjonen kommer fra riktig person. Derfor slettet jeg tråden og erstattet den med en ny.

 

Ja, det er greit, det står at innlegg kan endres. Men det er tidligere runder på forumet også gjort tydelig at moderering eller endring skal gjøres tydelig slik at det går frem både at det er moderert og hvem som har gjort det.

Dette ser jeg dere ikke har spesifisert i forumreglene.

Vil dere beholde denne regelen slik den står - eller vil dere spesifisere at endringer ikke kan gjøres uten at det blir synlig?

 

Ser man da på samme forumregler står det også at man ikke har lov til å utgi seg for å være to forskjellige brukere, og i dette tilfellet utga du deg for å være Sommerfuggel uten å gjøre oppmerksom på at du hadde redigert hennes innlegg.

 

Videre står det helt tydelig i forumreglene:

"Innleggene dine vil ikke bli slettet om du velger å slette brukeren din. Det vil bli stående som *Gjest_tidligere brukernavn*"

Likevel velger dere altså å slette innlegg også uten å legge dette inn under tråder som er slettet eller gjemt for moderering.

 

Det jeg vil frem til er at dere må bli tydeligere på hva som er lov og ikke lov.

 

Moderatorene har, såvidt jeg har fått med meg, vært veldig ryddig når det kommer til dette. De har markert når f.eks. bilder har vært slettet i et svar, om innlegg er slettet, tråder som er slettet eller moderert.

 

Men at adm. velger å endre tidligere brukeres innlegg uten å merke at det er gjort en endring, så sletter tråden uten et spor, samtidig sletter hele innholdet i "Slett meg"-tråden når man må anta at dere har problemer internt, da blir det lite tillit igjen.

 

Dere kan ordne opp i dette, men da må dere spesifisere forumreglene langt bedre enn de er i dag. For det som har skjedd nå pluss måten den forumregelen står, så kan moderatorene og adm. i prinsipp endre tråder som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ligger vel i sakens natur at moderator kan slette og moderere i innlegg? Hva tenker du ellers, Roselily, at en moderators oppgave er? F.eks har det blitt tydeliggjort mange ganger at bilder er slettet i innlegg. 

 

Den store forskjellen ligger jo nettopp i det - at det gjøres på en tydelig og ryddig måte, hvem som har gjort det, hva som er gjort og hvorfor. Det kan ikke være slik at de har mulighet til å endre andres innlegg uten å markere dette på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store forskjellen ligger jo nettopp i det - at det gjøres på en tydelig og ryddig måte, hvem som har gjort det, hva som er gjort og hvorfor. Det kan ikke være slik at de har mulighet til å endre andres innlegg uten å markere dette på noen måte.

Det er jeg enig i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...