Gå til innhold

Er det en ny policy det å låse tråder som dere ikke vil svare på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har vel aldri vært så hissig på låsing av tråder inne på ris&ros før? Dere tåler ikke ris, så da låser dere trådene. Er det nye retningslinjer dere har



Anonymous poster hash: a8c96...743
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sommerfuggel

Nei, det er ikke det, men akkurat den siste tråden jeg låste var et direkte spørsmål til meg som jeg svarte på to ganger, jeg har ingen intensjon om å diskutere side opp og side ned. Diskusjonen fortsatte på pm mellom hi og moderator.

 

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det, men akkurat den siste tråden jeg låste var et direkte spørsmål til meg som jeg svarte på to ganger, jeg har ingen intensjon om å diskutere side opp og side ned. Diskusjonen fortsatte på pm mellom hi og moderator.

 

Admin

Og den forrige tråden dere låste her inne på Ris og ros var IKKE slik.

Jeg FÅR IKKE SVAR på hvilken regel jeg brøt i tråden om Nisseparken. Jeg får rene goddag mann, økseskaft-svar, der man bare refererer generelt til regler (som jeg IKKE brøt.)

 

Dere stenger bare det dere selv finner ubehagelig....

 

Anonymous poster hash: d1df5...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når mannen i gata blir ansatt og plutselig gitt "makt". Trist å se fraværet av profesjonalitet og høflighet! Og når to tidligere moderatorer stiller kritiske spørsmål angående forumledelse og "rutiner", i offentlighet her inne sier det mye!

 

Anonymous poster hash: 4a3ee...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det, men akkurat den siste tråden jeg låste var et direkte spørsmål til meg som jeg svarte på to ganger, jeg har ingen intensjon om å diskutere side opp og side ned. Diskusjonen fortsatte på pm mellom hi og moderator.

 

Admin

Men nå ligger det 4 tråder på første siden som er blitt stengt i det siste. Blar man videre på sidene, så finnes det knapt stengte tråder. Så det må jo være noe nytt det her

 

Anonymous poster hash: a8c96...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er ubehagelig er det visst greit å ignorere.

At en sak blir diskutert på pm betyr ikke at tråden må låses. Det ER greit for andre brukere her å se hva som ligger til grunn for utestengelse. Er det slik at det er mer diktatur her enn det var før, da Elin var forumansvarlig? Var det mer brukervennlig og åpent? Kan ikke huske at en tråd på ris og ros ble stengt under henne.

 

Sukk, jeg savner Elin!

 

Anonymous poster hash: f9622...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er ubehagelig er det visst greit å ignorere.

At en sak blir diskutert på pm betyr ikke at tråden må låses. Det ER greit for andre brukere her å se hva som ligger til grunn for utestengelse. Er det slik at det er mer diktatur her enn det var før, da Elin var forumansvarlig? Var det mer brukervennlig og åpent? Kan ikke huske at en tråd på ris og ros ble stengt under henne.

 

Sukk, jeg savner Elin!

 

Anonymous poster hash: f9622...527

 

Tonen har også endret seg fra da Kira var admin. :(

 

Anonymous poster hash: 0efec...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tonen har også endret seg fra da Kira var admin. :(

 

Anonymous poster hash: 0efec...362

 

Veldig :(  Vi blir stadig oppfordret til å ha respekt for moderatorene, men respekt for brukere er visst ikke nødvendig lenger:(

 

Anonymous poster hash: a8c96...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansatt_Egmont

Ris og ros-rommet er til for å kunne få konstruktive tilbakemeldinger på moderering, gi svar på konkrete spørsmål (som egner seg i åpent rom), få beskjed om tekniske problemer og så videre. Vi forbeholder oss også muligheten til å stenge tråder når det trengs. Tilbakemeldinger på dette tar vi gjerne på PM.

 

Moderatorteamet legger ned en stor innsats for å blant annet gå gjennom rapporter og rydde for regelbrudd, og vi mener forumet generelt sett blir bedre av dette. Vi prioriterer ressursene våre slik vi anser at det er mest nyttig. Målet er å gjøre forumet så brukervennlig som mulig - med de ressursene vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ris og ros-rommet er til for å kunne få konstruktive tilbakemeldinger på moderering, gi svar på konkrete spørsmål (som egner seg i åpent rom), få beskjed om tekniske problemer og så videre. Vi forbeholder oss også muligheten til å stenge tråder når det trengs. Tilbakemeldinger på dette tar vi gjerne på PM.

 

Moderatorteamet legger ned en stor innsats for å blant annet gå gjennom rapporter og rydde for regelbrudd, og vi mener forumet generelt sett blir bedre av dette. Vi prioriterer ressursene våre slik vi anser at det er mest nyttig. Målet er å gjøre forumet så brukervennlig som mulig - med de ressursene vi har.

Jeg forstår ikke dette ønske om å ta alle diskusjoner på pm. Jeg ønsker ikke å oppgi hvem jeg er, heller ikke nick, selv om jeg ser ting jeg mener bør forbedres i måten forumet drives på. Det må da være mye greiere å ta diskusjonene åpent slik at alle kan se hva dere mener enn å ta det med en og en bruker. For meg som vanlig bruker virker det da som om dere ikke ønsker å offentliggjøre holdningene deres. Det hadde vært mye bedre om dere var litt modigere og turte å stå for det dere sier.

 

Anonymous poster hash: 5aadc...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

/is og ros-rommet er til for å kunne få konstruktive tilbakemeldinger på moderering, gi svar på konkrete spørsmål (som egner seg i åpent rom), få beskjed om tekniske problemer og så videre. Vi forbeholder oss også muligheten til å stenge tråder når det trengs. Tilbakemeldinger på dette tar vi gjerne på PM.

 

Moderatorteamet legger ned en stor innsats for å blant annet gå gjennom rapporter og rydde for regelbrudd, og vi mener forumet generelt sett blir bedre av dette. Vi prioriterer ressursene våre slik vi anser at det er mest nyttig. Målet er å gjøre forumet så brukervennlig som mulig - med de ressursene vi har.

Jeg tror at ved å være så... hva skal jeg si... vrange, skaper dere en enorm distanse til brukerne. Dere stenger tråder når dere ikke vil/orker/vet hva dere skal argumentere med. Dere vet at vi er kritiske til mye av jobben dere gjør. Kanskje ikke så mye til modereringen selv om det muligens går over stokker og stein noen ganger.

Nei, det er denne holdningen ihvertfall jeg har opplevd, til brukerne. Ignoreringen, kneblingen, det sier jeg, jeg bestemmer, slapp av folkens, låsing av tråder, muligheten til å få oppklarende svar som ikke kommer.

Altså, ser du ikke det?

Forumet er ikke brukervennlig så lenge moderatorteamet ikke gir gode nok svar.

Og hvorfor må tilbakemeldinger tas på pm? Vil dere ikke ha det i dagslys? Som en annen påpeker vil ikke alle oppgi nicket sitt.

 

Anonymous poster hash: f9622...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ris og ros-rommet er til for å kunne få konstruktive tilbakemeldinger på moderering, gi svar på konkrete spørsmål (som egner seg i åpent rom), få beskjed om tekniske problemer og så videre. Vi forbeholder oss også muligheten til å stenge tråder når det trengs. Tilbakemeldinger på dette tar vi gjerne på PM.

 

Moderatorteamet legger ned en stor innsats for å blant annet gå gjennom rapporter og rydde for regelbrudd, og vi mener forumet generelt sett blir bedre av dette. Vi prioriterer ressursene våre slik vi anser at det er mest nyttig. Målet er å gjøre forumet så brukervennlig som mulig - med de ressursene vi har.

Da får dere døpe dette forumet om til ros forum, hvis dere ikke kan svare ordentlig på ris spørsmål. Dere har plutselig fått en voldsom trang til å ignorere vanskelig spørsmål, det er ikke spesielt brukervennlig. Og det er ingen tvil om at tonen fra forumansvarlig og moderatorene har endret seg kraftig i negativ retning.

 

Anonymous poster hash: a8c96...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel

 

Da får dere døpe dette forumet om til ros forum, hvis dere ikke kan svare ordentlig på ris spørsmål. Dere har plutselig fått en voldsom trang til å ignorere vanskelig spørsmål, det er ikke spesielt brukervennlig. Og det er ingen tvil om at tonen fra forumansvarlig og moderatorene har endret seg kraftig i negativ retning.

 

Anonymous poster hash: a8c96...743

Men både Ina og jeg har jo svart.

Spørsmålet var om det var en ny policy å låse trådene, og jeg svarte nei og forklarte hvorfor.

Jeg blir litt usikker på hva slags svar dere egentlig ønsker? :(

 

Sommerfuggel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men både Ina og jeg har jo svart.

Spørsmålet var om det var en ny policy å låse trådene, og jeg svarte nei og forklarte hvorfor.

Jeg blir litt usikker på hva slags svar dere egentlig ønsker? :(

 

Sommerfuggel

Det var blitt stilt en rekke spm i denne tråden som dere ikke svarer på. Eller må det opprettes en egen tråd for hvert spm?

 

Anonymous poster hash: f9622...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var blitt stilt en rekke spm i denne tråden som dere ikke svarer på. Eller må det opprettes en egen tråd for hvert spm?

 

Anonymous poster hash: f9622...527

Nei, den blir stengt, og så beskylder de deg for troll:spam for så og si du er ufin. De har null å komme med

 

 

Anonymous poster hash: 3ec35...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansatt_Egmont

Skal prøve å gi svar på de konkrete spørsmålene jeg ser her.

 

Det har vel aldri vært så hissig på låsing av tråder inne på ris&ros før?

 

Grunnen til at vi ser oss nødt til å stenge tråder innimellom er at vi ikke har kapasitet til å svare mer enn det vi allerede har gjort. Det er godt mulig det var annerledes før. Da hadde vi også mer ressurser.

 

Jeg FÅR IKKE SVAR på hvilken regel jeg brøt i tråden om Nisseparken.

 

I Tråden om Nisseparken er det forklart at tråden er avsporinger, sitater og hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase er fjernet. Utover det er det opp til brukerne å huske hva de har skrevet i tråder som er ryddet. Vi kan vurdere å samle dette for å kunne gi svar, men det krever mye merarbeid og er ikke noe vi prioriterer nå.

 

Er det slik at det er mer diktatur her enn det var før, da Elin var forumansvarlig?

 

Nei.

 

Altså, ser du ikke det?

 

Som sagt: forklaringen på endringene dere merker her er at vi er færre folk med mindre tid. Ris og Ros er til for å få  tilbakemeldinger på det tekniske, innspill på moderering og konstruktiv kritikk.

 

Forumet er ikke brukervennlig så lenge moderatorteamet ikke gir gode nok svar.

 

Vi gir så gode svar vi kan og har kapasitet til.

 

Og hvorfor må tilbakemeldinger tas på pm? Vil dere ikke ha det i dagslys?

 

Vi ønsker å svare på konkrete spørsmål så langt vi kan. Det kan være mer relevant å ta på PM i enkelte sammenhenger.

 

Eller må det opprettes en egen tråd for hvert spm?

 

Nei. Det er fornuftig å samle spørsmål som har med det samme å gjøre i de trådene som er aktuelle.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så svaret deres er altså å tvinge alle til å skrive med nick..... wow.



Anonymous poster hash: a8c96...743
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så svaret deres er altså å tvinge alle til å skrive med nick..... wow.

 

Anonymous poster hash: a8c96...743

Men det er jo sånn det er på forum? Dette forumet eies av Egmont, ergo er det egmont som bestemmer hva slags regler det skal være her. Akkurat som alle andre steder i samfunnet! Liker man det ikke så står man fritt til å være et annet sted. Både InaRS og sommerfuggel har jo svart på alt som er. Man kan ikke forvente at de som faktisk jobber her frivillig skal bruke masse tid på å svare inngående på absolutt alle spørsmål som blir stilt.

 

Det har jo vært spørsmål her tidligere om noen kunne tenke seg jobben, kan du ikke sende en søknad da? Så kan nettopp DU og alle andre som klager være med på å gjøre det til et så mye bedre sted enn dere tilsynelatende synes det er nå.

 

Anonymous poster hash: 54cf7...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så svaret deres er altså å tvinge alle til å skrive med nick..... wow.

 

Anonymous poster hash: a8c96...743

 

Hvilken forskjell gjør det egentlig for deg å skrive til moderatorer og admin og forumansvarlig med nick, på ris&ros, når de er de eneste som uansett kan se nicket ditt? Du tvinges jo ikke til å skrive andre innlegg med nick?`Du kan fortsatt være ei anonym rasistku på Anonymforum eller brette ut underlivsvortene dine uten å avsløre nicket ditt.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å gi svar på de konkrete spørsmålene jeg ser her.

 

Det har vel aldri vært så hissig på låsing av tråder inne på ris&ros før?

 

Grunnen til at vi ser oss nødt til å stenge tråder innimellom er at vi ikke har kapasitet til å svare mer enn det vi allerede har gjort. Det er godt mulig det var annerledes før. Da hadde vi også mer ressurser.

 

Jeg FÅR IKKE SVAR på hvilken regel jeg brøt i tråden om Nisseparken.

 

I Tråden om Nisseparken er det forklart at tråden er avsporinger, sitater og hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase er fjernet. Utover det er det opp til brukerne å huske hva de har skrevet i tråder som er ryddet. Vi kan vurdere å samle dette for å kunne gi svar, men det krever mye merarbeid og er ikke noe vi prioriterer nå.

 

Er det slik at det er mer diktatur her enn det var før, da Elin var forumansvarlig?

 

Nei.

 

Altså, ser du ikke det?

 

Som sagt: forklaringen på endringene dere merker her er at vi er færre folk med mindre tid. Ris og Ros er til for å få tilbakemeldinger på det tekniske, innspill på moderering og konstruktiv kritikk.

 

Forumet er ikke brukervennlig så lenge moderatorteamet ikke gir gode nok svar.

 

Vi gir så gode svar vi kan og har kapasitet til.

 

Og hvorfor må tilbakemeldinger tas på pm? Vil dere ikke ha det i dagslys?

 

Vi ønsker å svare på konkrete spørsmål så langt vi kan. Det kan være mer relevant å ta på PM i enkelte sammenhenger.

 

Eller må det opprettes en egen tråd for hvert spm?

 

Nei. Det er fornuftig å samle spørsmål som har med det samme å gjøre i de trådene som er aktuelle.

 

:)

Altså

 

Anonymous poster hash: d1df5...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, JEG husker hva jeg skrev!

Og det brøt IKKE reglene, så jeg har krav på å vite hva som gjorde at man valgte å overse de FAKTISKE reglene og heller moderere litt på skjønn (i øst og vest) uten noen tanke bak.

 

Anonymous poster hash: d1df5...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nemlig ikke at modereringen fulgte forumreglene, som Sommerfuggel påstår i tråden om dette. Skal noe slettes, må en regel brytes først!

 

Anonymous poster hash: d1df5...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...