Gå til innhold

40 år og gravid!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 40 år og nettopp funnet ut jeg er gravid. 

Ikke planlagt i det hele tatt, men like velkommen likevel :) Hvis spiren sitter da. Jeg har hatt småblødninger noen dager nå. Og det har jeg aldri gjort før i tidligere svangerskap. Men legen sa det var mange som har blødd i begynnelsen av svangerskapet og det var ikke uvanlig.  Så får bare vente å se. 

Jeg er nettopp fylt 40 år, bare det er vanskelig nok å ta innover seg  :legrine:

Føler meg ganske ung til sinns, og føler meg absolutt ikke som jeg er så gammel. Men likevel så føler jeg at jeg er blitt for gammel til å bli gravid.  Ser ikke på andre 40 åringer som gamle. Kjenner flere.   Mulig fordi jeg fikk mitt første barn for 17 år siden...

Jeg greier vel å vende til meg tanke om å være 40 år og gravid.. håper jeg  :eeeh:

Godt det finnes et forum for oss i moden alder  :tommelopp:

Velger å være anonym inntil videre. Kommer nok med nick etterhvert når jeg vet mere sikkert om spiren sitter. 

 



Anonymous poster hash: ffe37...203
Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! :)

Jeg er 41, så du er jo ung hehe...

Jeg er bare fem uker på vei (i morgen) så må innrømme at jeg er litt nervøs enda. Statistikken er jo ikke helt på vår side, men som regel går det jo veldig bra, heldigvis :)

Denne lille spiren er veldig planlagt, men må jo innrømme at det føltest litt overveldende den dagen jeg satt med positiv test i hånden :)

Jeg har to store fra før, så begynner jo litt på nytt, men tror dette blir kjempefint :) Jeg føler meg også ung, tror nesten jeg har mer energi nå en da jeg fikk førstemann, så dette kommer til å bli bra tror jeg :)

Er litt opp og ned her... veldig glad en dag, for så å få litt panikk neste "Hva HAR jeg gjort?" Men vi gleder oss.

Håper alt går bra og gleder meg til å fortelle barna om noen uker (etter uke 12), jammen er det vanskelig å holde maska her :)

Ønsker deg masse lykke til :)

Lenke til kommentar

Takk :) Gratulerer til deg også :) 

Jeg føler jeg må vente lengst mulig til jeg er mest mulig sikker før jeg forteller barna. Har en på 8 år som har maset sånn på å få et søsken. Jeg har alltid sagt at du vil nok bli minst. Så tør ikke glede han for tidlig hvis det skulle gå galt. 

Jeg blør jo, og vet jo ikke hvorfor jeg blør. Så her kan det vel gå begge veier. Jeg er vel en plass mellom 6-8 uker. 



Anonymous poster hash: ffe37...203
Lenke til kommentar

 

Takk :) Gratulerer til deg også :)

Jeg føler jeg må vente lengst mulig til jeg er mest mulig sikker før jeg forteller barna. Har en på 8 år som har maset sånn på å få et søsken. Jeg har alltid sagt at du vil nok bli minst. Så tør ikke glede han for tidlig hvis det skulle gå galt.

Jeg blør jo, og vet jo ikke hvorfor jeg blør. Så her kan det vel gå begge veier. Jeg er vel en plass mellom 6-8 uker.

 

Anonymous poster hash: ffe37...203

 

Det er mange som får blødninger uten at det trenger å være noe galt, jeg håper virkelig det for sin skyld! Jeg har hørt at de som får småblødninger ofte får disse rundt tiden de skulle hatt mensen, som uke fire, åtte osv...

Har du vært hos legen? Selv om alt sikkert er ok, er det jo godt å få sjekket opp hvorfor du blør.

Jeg krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar

Det er mange som får blødninger uten at det trenger å være noe galt, jeg håper virkelig det for sin skyld! Jeg har hørt at de som får småblødninger ofte får disse rundt tiden de skulle hatt mensen, som uke fire, åtte osv...

Har du vært hos legen? Selv om alt sikkert er ok, er det jo godt å få sjekket opp hvorfor du blør.

Jeg krysser fingrene for deg :)

 

Ja var med legen. Sa bare det er mange som blør, sjekket meg, sa jeg var godt gravid, kanskje litt mindre enn det mens terminen sier da. Men gjorde ikke noe mere enn det. Så det kan vel gå begge veier vil jeg tru. Men er bare småblødninger. mere sånn jeg er de siste dagen av mensen blødninger. Var veldig øm i brysta, gikk litt over. Men de er litt ømme enda. Så får nå se da. 

 

Anonymous poster hash: ffe37...203

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Hei, jeg er 40 år og nettopp funnet ut jeg er gravid. 

Ikke planlagt i det hele tatt, men like velkommen likevel :) Hvis spiren sitter da. Jeg har hatt småblødninger noen dager nå. Og det har jeg aldri gjort før i tidligere svangerskap. Men legen sa det var mange som har blødd i begynnelsen av svangerskapet og det var ikke uvanlig.  Så får bare vente å se. 

Jeg er nettopp fylt 40 år, bare det er vanskelig nok å ta innover seg  :legrine:

Føler meg ganske ung til sinns, og føler meg absolutt ikke som jeg er så gammel. Men likevel så føler jeg at jeg er blitt for gammel til å bli gravid.  Ser ikke på andre 40 åringer som gamle. Kjenner flere.   Mulig fordi jeg fikk mitt første barn for 17 år siden...

Jeg greier vel å vende til meg tanke om å være 40 år og gravid.. håper jeg  :eeeh:

Godt det finnes et forum for oss i moden alder  :tommelopp:

Velger å være anonym inntil videre. Kommer nok med nick etterhvert når jeg vet mere sikkert om spiren sitter. 

 

 

Anonymous poster hash: ffe37...203

 

 

Hvordan går det med deg? Kjente meg igjen i nesten hver eneste setning... Jeg er nå 25 uker gravid og hadde også sånne småblødninger i begynnelsen. Husker legen min også ikke var det spor bekymret når jeg fortalte henne om det. Og dette nurket ble. Mitt nurk var så langt unna planlagt som mulig, men når den først var der så ville jeg heller nurket skulle være der. Livet gir oss noen overraskelser noen ganger og dette er en kjærlig en <3 .

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg mistet dessverre. Når jeg først ble gravid, så ønsket jeg så inderlig det skulle gå bra. Men det gikk ikke den veien.

 

Anonymous poster hash: ffe37...203

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...