Gå til innhold

Søskenforsøk gjengen


Stompen80

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det var noen interesse for en søskenforsøk gjeng her inne? Litt prat frem og tilbake om erfaringer, tanker og informasjon?

 

For min del var vi så utrolig heldige å få en skjønn gutt i fjor høst via IVF. Det har vært en utrolig fin tid, men alderen min banker på døren og det tok oss noen år å produsere småen. Jeg ønsker derfor ikke å utsette søsken og kjører rett på igjen, nesten ett år etter fødselen. Jeg sluttet å amme i begynnelsen av juli. Det kom egentlig ganske naturlig, en dag gikk det bare opp for meg at det hadde gått et par dager siden forrige ammerunde. Jeg hadde ikke fått tilbake mensen, og hadde blitt fortalt at jeg måtte ha to menstruasjoner før sykehuset kunne ta blodprøve. I tillegg måtte jeg ha sluttet å amme i 3-4 måneder før de kunne begynne en ny ivf runde.

 

Så nå har jeg gått og ventet på mensen, til den i morges dukket opp! Jeg har ikke vært så glad for å få mensen på flere år. Så nå tenker jeg at det blir en tlf til sykehuset i neste uke, etter ferien, for å høre litt mer konkret status videre. Håper ikke ventetiden er alt for lang.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er allerede igang med søskenforsøk. Jenta blir 15 mnd imorra. Første forsøk gikk ikke i juni så ny runde i september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Minsin1 :) Blir det fryseforsøk eller ferskforsøk?

 

Jeg ringte sykehuset i dag og de har sommerstengt til 8. august så får nok smøre meg med litt tålmodighet. Leste også på nettsidene at det er ca 6 måneders ventetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Minsin1 :) Blir det fryseforsøk eller ferskforsøk?

 

Jeg ringte sykehuset i dag og de har sommerstengt til 8. august så får nok smøre meg med litt tålmodighet. Leste også på nettsidene at det er ca 6 måneders ventetid...

Har dessverre aldri klart å få noe i frys, så 4. Ferskforsøk. Gikk på andre sist så satser på at partall e lykketall.. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at sykehusene prioriterer ikke søskenforsøk, men hos meg kommer alder i møte så vi kom ganske fort i gang. Ting tok tid før æ kunne starte da mannen min måtte medisineres først.. Men men igang nu og håpentligvis blir vi gravid i september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8 uker på vei med et fryseegg.

Fikk en jente i aug 15. Det blir ca 19 mnd mellom de om alt går godt :)

 

Anonymous poster hash: 05a98...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det blir oppstart på deg i september Minsin1. Hvor gammel er du siden alder spiller inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir oppstart på deg i september Minsin1. Hvor gammel er du siden alder spiller inn?

Blir 39 i november. D blir nok oppstart da. Ska bynne med sprayen om ei uke og sprøyter i slutten av august. Ul i starten av september. ☺
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal starte opp med forsøk i høst. Har en på 15 mnd fra før.

 

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi skal også starte opp søskenforsøk nå i høst. Har fått uttak i uke 39 ( slutten av September) og hører til Riksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal starte opp med forsøk i høst. Har en på 15 mnd fra før.

 

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Har også en på 15 mnd. Ho ble d for 3 daga siden ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et fryseforsøk i januar som var negativ og er nå i gang med ferskforsøk med uttak denne uken! Gutten vår blir 1 1/2 år i morgen. Hører til riksen, og krysser fingrene for å lykkes nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei, jeg slenger meg på her! Vi fikk en liten jente i desember i fjor, og har også planer om søskenforsøk denne høsten! Så nå har vi sluttet å amme og mensen dukket opp torsdag forrige uke! 😁 Vi har et strå med to egg på frys på Riksen, tok en telefon dit i dag for å høre når vi kunne starte opp..så nå har de reservert tid for innsett i uke 36, dvs første hele uken i september. Veldig spennende, var ikke forberedt på at det skulle gå så fort, og får nesten litt dårlig samvittighet for lille jenta mi som bare er litt over 7 mnd .. Men her er også alder en issue (blir 37 i høst) og vi vil bare kjøre på - vi kan jo ikke regne med at det går på første forsøk heller ...

Stompen80, deg kjenner jeg jo fra tidligere! Blir spennende om vi kan følge hverandre gjennom søsken forsøket også ☺️ og dere andre: hei! 😄 Minsin1: vi har vel det første forsøket nesten samtidig tror jeg! 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg slenger meg på her! Vi fikk en liten jente i desember i fjor, og har også planer om søskenforsøk denne høsten! Så nå har vi sluttet å amme og mensen dukket opp torsdag forrige uke! 😁 Vi har et strå med to egg på frys på Riksen, tok en telefon dit i dag for å høre når vi kunne starte opp..så nå har de reservert tid for innsett i uke 36, dvs første hele uken i september. Veldig spennende, var ikke forberedt på at det skulle gå så fort, og får nesten litt dårlig samvittighet for lille jenta mi som bare er litt over 7 mnd .. Men her er også alder en issue (blir 37 i høst) og vi vil bare kjøre på - vi kan jo ikke regne med at det går på første forsøk heller ...

Stompen80, deg kjenner jeg jo fra tidligere! Blir spennende om vi kan følge hverandre gjennom søsken forsøket også ☺️ og dere andre: hei! 😄 Minsin1: vi har vel det første forsøket nesten samtidig tror jeg! 👍🏻

Ja d e vi ☺ Regner med at innsett blir i uke 36 her og. Så artig ☺ Hos mæ e d andre Ferskforsøk.. Endret av Minsin1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med i gjengen på jakten etter søsken! Vi har startet jakten i våres, men fikk dessverre negativ test både på første fersk og første frys.. Så satser på partallslykke som en annen her skrev! Oppstart i september. Fikk mini 1,5 år på andre fersk i første runde. Alderen stresser meg litt (38 år i år), så håper det klaffer snart.. Vi vil gjerne ha en liten søster eller bror til gullet vårt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hører du til da Minsin1? Prøvde dere lenge på den første?

Vi går til st.Olavs. Jenta ble født på andre Ferskforsøk, så satser på at d samme stemmer den her gangen og. Ho var til og med september forsøk som æ også har den her gangen.. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med i gjengen på jakten etter søsken! Vi har startet jakten i våres, men fikk dessverre negativ test både på første fersk og første frys.. Så satser på partallslykke som en annen her skrev! Oppstart i september. Fikk mini 1,5 år på andre fersk i første runde. Alderen stresser meg litt (38 år i år), så håper det klaffer snart.. Vi vil gjerne ha en liten søster eller bror til gullet vårt :)

Da har vi mye likt.. ☺ Æ blir 39 i år.. Så vi satser på at september e suksess måneden for søskenforsøk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at mange er i gang fra september av, og at vi er i tilsvarende alder. 😊

Jeg er veldig spent på hva sykehuset har å si i neste uke. Ser for meg at jeg må vente 6 måneder, og hvis det stemmer er jeg ikke igang før neste år... 😢 Da jeg ringte tidligere i år var ventetiden på søskenforsøk kun 4 måneder, og hvis det ennå gjelder er det uansett ikke før desember... Får håpe på det beste 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg slenger meg på her! Vi fikk en liten jente i desember i fjor, og har også planer om søskenforsøk denne høsten! Så nå har vi sluttet å amme og mensen dukket opp torsdag forrige uke! Vi har et strå med to egg på frys på Riksen, tok en telefon dit i dag for å høre når vi kunne starte opp..så nå har de reservert tid for innsett i uke 36, dvs første hele uken i september. Veldig spennende, var ikke forberedt på at det skulle gå så fort, og får nesten litt dårlig samvittighet for lille jenta mi som bare er litt over 7 mnd .. Men her er også alder en issue (blir 37 i høst) og vi vil bare kjøre på - vi kan jo ikke regne med at det går på første forsøk heller ...

Stompen80, deg kjenner jeg jo fra tidligere! Blir spennende om vi kan følge hverandre gjennom søsken forsøket også ☺ og dere andre: hei! Minsin1: vi har vel det første forsøket nesten samtidig tror jeg!

Kjekt å ha deg med her J'espere! Tenk om det blir full treff på allerede fra september av! Dette blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg helt knust.. Ingen av eggene ble befruktet. Det har aldri skjedd før og vi har alltid fått egg på frys også. Skal ha samtale med lege på riksen på mandag og håper jeg slipper å vente lenge på nytt forsøk!

Endret av mammadrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei Mammadrøm! Håper det var et engangstilfelle, og at du er raskt tilbake med nytt forsøk og fine egg!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her jeg også! Fikk en herlig gutt i juni 2015 på fjerde innsett (første egguttak) etter ivf. Tidligere vært gravid etter stimulering med Pergotime, men hatt tre SA`er. Har to egg igjen etter første uttak, fryst i samme strå. Satser på innsett i uke 38. Synes fortsatt det er "litt tidlig", men alderen begynner å tale mot meg også, har passert 37 år med god margin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ha deg med her J'espere! Tenk om det blir full treff på allerede fra september av! Dette blir spennende :)

 

Ja det blir spennende for oss begge to Stompen80! Hvordan går det med deg og lillegutt da? Har du begynt å jobbe igjen og har han begynt i barnehage? Jeg har fortsatt permisjon, skal være hjemme ut november..litt rart hvis jeg er gravid allerede før jeg er tilbake men, sånn er det. Regner jo uansett med at vi må bruke noen forsøk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...