Gå til innhold

2 uker fødselspermisjon for far?


Ronaa

Anbefalte innlegg

Jeg husker for noen år siden da min venninne fikk barn fikk mannen hennes 2 uker fødseles permisjon fra den dagen barnet ble født og to uker frem. Vi holder nå på søke om foreldrepenger og permisjon men finner ingen plasser om disse to ukene. Vi har jo tenkt at jeg skal ta ut hele permisjonen, men trodde da far fikk fødselspermisjon i to uker? Må dette søkes om i såfall? For ønsker jo at han kan være hjemme litt den første tiden å når man ikke vet når fødselen starter er det litt vanskelig å søke om dette. Noen som har noen gode svar til oss? kan jo godt være jeg husker feil, men trodde at mannen til venninna mi hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det søkes ikke gjennom nav, men avtales med arbeidsgiver. Har krav på to uker, men ikke nødvendigvis med lønn. Kommer an på tariffavtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må han ta med arbeidsgiver. Min samboer fikk 2 uker med lønn, en venninnes samboer fikk velge mellom 1 uke med lønn eller 2 uker uten lønn... De misforstod så det ble 2 uker uten lønning. Viktig at han avklarer det med sjefen før fødselen. Så ringer han bare inn første virkedag ved fødselen og sier han blir borte i avtalt tid.



Anonymous poster hash: 85c21...5f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...