Gå til innhold

St.olavs prøvere


Minsin1

Anbefalte innlegg

Til dere som går til st.Olavs.

Alle sykehus har forskjellige rutiner så greit å samle oss som bruker st.Olavs. Så kom med tips, spørsmål eller bare støtte hverandre i prøve perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med her! Bor fem min unna riksen, men valgte st.olav etter anbefaling. Har vært veldig fornøyd :-) Hadde termin i går, så snart kommer det en liten mini-Olav (skal ikke hete det assa ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med her! Bor fem min unna riksen, men valgte st.olav etter anbefaling. Har vært veldig fornøyd :-) Hadde termin i går, så snart kommer det en liten mini-Olav (skal ikke hete det assa ;-))

Brukte også fritt sykehusvalg og valgte st.Olavs. Vi har en liten datter på 15 mnd fra forrige runde og tilbake på søskenforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Telemark og er på St.Olavs. Porsgrunn ville ikke ta imot meg pga alderen min, men St.Olavs tok imot meg pga at jeg har så gode prøvesvar. Har hatt et fersk og et fryse forsøk på St.Olavs tidligere. Syns de var veldig greie. :)  Holder nå på med spraying. Sprøytestart 10 August og kontroll på St.Olavs 19 August. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Telemark og er på St.Olavs. Porsgrunn ville ikke ta imot meg pga alderen min, men St.Olavs tok imot meg pga at jeg har så gode prøvesvar. Har hatt et fersk og et fryse forsøk på St.Olavs tidligere. Syns de var veldig greie. :) Holder nå på med spraying. Sprøytestart 10 August og kontroll på St.Olavs 19 August. :)

Da e d ikke lenge til ☺ Ska selv bynne med nesespray neste uke ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har kommet litt lengre enn prøving, er straks halvveis på vei med en liten gutt. Han fikk vi hjelp til å lage på St. Olav, og vil bare si at vi kunne ikke vært mer fornøyd! De er så flinke og hyggelige alle sammen, og man føler seg veldig ivaretatt. Så, ville bare ønske dere lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet litt lengre enn prøving, er straks halvveis på vei med en liten gutt. Han fikk vi hjelp til å lage på St. Olav, og vil bare si at vi kunne ikke vært mer fornøyd! De er så flinke og hyggelige alle sammen, og man føler seg veldig ivaretatt. Så, ville bare ønske dere lykke til:)

Vi trenger heiagjeng og ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger heiagjeng og ☺

 

Hvordan ligger du ann nå? :) Her nærmer det seg UL. Like skummelt hver gang den UL'n om det er noen voksende egg å se. Planlagt uttak/innsett blir da event til uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter😊

 

Vi skal inn til første samtale 8. september. Samboern min jobber borte den uka, og dersom han skal bli med betyr det at han må jobbe hele dagen dagen før vi skal dit, kjøre 60 mil om natten for å rekke timen og så nye 60 mil tilbake til jobb etter timen. Fikk beskjed om at det ikke var strengt nødvendig at han ble med til denne samtalen, men ønskelig.

 

Lurer derfor på hva de går gjennom i forsamtalen, og om dere som har hatt det tenker at samboern bør bli med? Syns jo det blir veldig mye for han for å være med på en halvtime-times prat... Han blir jo i tillegg trukket i lønn da det i utgangspunktet ikke er et krav at han skal være med.

 

Takk for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger du ann nå? :) Her nærmer det seg UL. Like skummelt hver gang den UL'n om det er noen voksende egg å se. Planlagt uttak/innsett blir da event til uken.

Har gått på spray i snart 2 uker og om en uke bynner æ med sprøyter. D e ikke ofte man gleder sæ til å sprøyte sæ selv men nu gjør æ d for d betyr fremgang ☺ Eneste "bekymring" e at tr ikke har starta. Bruker ikke å være sein men så klart hender d.. Ska vente par daga til så ta en test ☺ Akkurat når man har bestilt ferdig hotell og kjøpt inn alt av medisin og gleder sæ til turen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter😊

 

Vi skal inn til første samtale 8. september. Samboern min jobber borte den uka, og dersom han skal bli med betyr det at han må jobbe hele dagen dagen før vi skal dit, kjøre 60 mil om natten for å rekke timen og så nye 60 mil tilbake til jobb etter timen. Fikk beskjed om at det ikke var strengt nødvendig at han ble med til denne samtalen, men ønskelig.

 

Lurer derfor på hva de går gjennom i forsamtalen, og om dere som har hatt det tenker at samboern bør bli med? Syns jo det blir veldig mye for han for å være med på en halvtime-times prat... Han blir jo i tillegg trukket i lønn da det i utgangspunktet ikke er et krav at han skal være med.

 

Takk for svar😊

Mannen min har vært med hele tiden men d e ikke mye dem har spurt han. Greit å ha en til med så husker man mere av samtalen og kanskje han har noen spørsmål som ikke du har tenkt. Men stort sett så e fokus mot dæ så på den måten må han jo ikke være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk😊 Får vurdere litt til, men heller mer og mer mot at jeg kan ta akkurat den samtalen alene. Han har jo lyst til å være med i utgangspunktet, men blir som sagt fryktelig mye hit og dit for en kort samtale. Syns jo det er ille at han må døgne for å få vært med, i tillegg til 120 mil i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på 1,5 som er blitt laget på St Olavs fra før. Veldig fornøyd med han, det lages utrolig vakre barn i Trondheim ;-)

På søskenforsøket ble vi gravide på 2. forsøk, men mistet. Så så snart mensen kommer igjen (hvis den kommer av seg selv) er vi i gang igjen. Vi har supre erfaringer med St Olavs og ønsker alle her masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter😊

 

Vi skal inn til første samtale 8. september. Samboern min jobber borte den uka, og dersom han skal bli med betyr det at han må jobbe hele dagen dagen før vi skal dit, kjøre 60 mil om natten for å rekke timen og så nye 60 mil tilbake til jobb etter timen. Fikk beskjed om at det ikke var strengt nødvendig at han ble med til denne samtalen, men ønskelig.

 

Lurer derfor på hva de går gjennom i forsamtalen, og om dere som har hatt det tenker at samboern bør bli med? Syns jo det blir veldig mye for han for å være med på en halvtime-times prat... Han blir jo i tillegg trukket i lønn da det i utgangspunktet ikke er et krav at han skal være med.

 

Takk for svar😊

Hei 😊

Vi bor i Oslo, men valgte allikevel st Olav pga vi har hørt mye bra om det. Det gjør også at transporten til sykehus er litt lenger, enn om vi valgte riksen (gangavstand, kan nesten se det fra balkongen). Det har gjort at jeg har reist endel turer alene. Både flybillett og fri fra jobb koster endel, så derfor har mannen stort sett blitt med på uttaksdager (pga sædprøve), og en gang i mellom på det andre. Jeg hadde oppstartssamtale pr tlf, og fikk medisiner i posten. Så reiste jeg opp på ul når jeg hadde gått på de.

 

Iogmed at jeg fint kunne ha samtalen pr tlf (uten mannen tilstede) så skulle man tro at det ikke var høyst nødvendig at han ble med deg heller.

 

Det hyggeligste er jo å ha de med, men ting skal fungere praktisk også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare positive ting å si Om våres ivf behandlig ved st olavs.vi ble gravid etter 3 runde av ivf.2 år etter vår nydelige datter var født kom vår sønn til verden..personalet som jobber der var topp,synes vi.Uten Dem hadde vi vært barnløse.kan ikke takke Dem nok.Lykke til til dere som går gjennom behandling nå.

 

Anonymous poster hash: 0e3a9...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Vi bor i Oslo, men valgte allikevel st Olav pga vi har hørt mye bra om det. Det gjør også at transporten til sykehus er litt lenger, enn om vi valgte riksen (gangavstand, kan nesten se det fra balkongen). Det har gjort at jeg har reist endel turer alene. Både flybillett og fri fra jobb koster endel, så derfor har mannen stort sett blitt med på uttaksdager (pga sædprøve), og en gang i mellom på det andre. Jeg hadde oppstartssamtale pr tlf, og fikk medisiner i posten. Så reiste jeg opp på ul når jeg hadde gått på de.

 

Iogmed at jeg fint kunne ha samtalen pr tlf (uten mannen tilstede) så skulle man tro at det ikke var høyst nødvendig at han ble med deg heller.

 

Det hyggeligste er jo å ha de med, men ting skal fungere praktisk også 😊

Takk for svar😊

 

Så man kan få samtalen per tlf? Da tror jeg at jeg skal ringe å høre om jeg kan få det😊 Nevnte på det da jeg prata med de før sommern, men da virka det ikke som det var en mulighet.. De ville ha meg dit. Vet ikke om det kan ha noe med at det er "litt ekstra" med meg, (pga kronisk sykdom), men skader hvertfall ikke å høre. Hadde i grunn vært helt greit, blir uansett mange turer og mye fri fra jobb uansett😊

 

Hva taes opp i forsamtalen? Er det kun informasjon om stimulering og forløp, eller er det mye spørsmål om/til oss også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar😊

 

Så man kan få samtalen per tlf? Da tror jeg at jeg skal ringe å høre om jeg kan få det😊 Nevnte på det da jeg prata med de før sommern, men da virka det ikke som det var en mulighet.. De ville ha meg dit. Vet ikke om det kan ha noe med at det er "litt ekstra" med meg, (pga kronisk sykdom), men skader hvertfall ikke å høre. Hadde i grunn vært helt greit, blir uansett mange turer og mye fri fra jobb uansett😊

 

Hva taes opp i forsamtalen? Er det kun informasjon om stimulering og forløp, eller er det mye spørsmål om/til oss også?

Jeg vet ikke hvorfor vi fikk det på tlf, sikkert pga avstand vil jeg tro. Hun som ringte fortalte litt om forløpet og hvordan vi skulle gjøre det. Jeg fikk komme med det jeg hadde av spm. Så avtalte vi at hun skulle sende medisiner ned til meg, og at jeg skulle starte når jeg fikk mens. Jeg skulle ringe opp når jeg startet, så de fikk registrert eksakt dato. Da fikk jeg også dato for ul.

 

Dette er to år siden, så prosedyrene kan jo ha endret seg noe, men skulle tro man kunne klare det på tlf nå også.

 

Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor vi fikk det på tlf, sikkert pga avstand vil jeg tro. Hun som ringte fortalte litt om forløpet og hvordan vi skulle gjøre det. Jeg fikk komme med det jeg hadde av spm. Så avtalte vi at hun skulle sende medisiner ned til meg, og at jeg skulle starte når jeg fikk mens. Jeg skulle ringe opp når jeg startet, så de fikk registrert eksakt dato. Da fikk jeg også dato for ul.

 

Dette er to år siden, så prosedyrene kan jo ha endret seg noe, men skulle tro man kunne klare det på tlf nå også.

 

Lykke til 😊

Jeg har spurt om vi kan få det per tlf, så blir spennende å se. Hu måtte undersøke med legen før jeg fikk svar😊

 

Takk for det😊

Og gratulerer så masse med en liten en😉😍

Endret av Solan85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...