Gå til innhold

Tilia


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig søtt navn.. Passer best på en liten jente. Vi har den skjønneste lille nabojenta på 6 år som heter Tilia, så har bare gode assosiasjoner. Men føler ikke det passer på en ungdom/voksen.

 

Anonymous poster hash: 2b354...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig søtt navn.. Passer best på en liten jente. Vi har den skjønneste lille nabojenta på 6 år som heter Tilia, så har bare gode assosiasjoner. Men føler ikke det passer på en ungdom/voksen.

 

Anonymous poster hash: 2b354...570

Åh, det er det dummeste argumentet jeg hører.. De fleste små i dag har myke, lette, nokså korte navn med en del vokaler og gjerne a-endelse. Emma, Leah, Linnea, Ella, Mia, Thea osv. Dette vil derfor være de "vanlige" ungdom/voksen-navnene når den tid kommer. Jeg vokste opp når alle het Kristine, Marte, Tina, Lene osv., mens jeg heter noe i samme gate som Berta. Ingen heter det, spesielt ikke på min alder, samtidig som det heller ikke er et navn som plukkes opp nå.. Har aldri vært fornøyd med navnet, ingen synes det er pent og jeg ønsket alltid å ha navn i samme stil som fe andre. Som voksen er jeg mer fornøyd (selvtillit øker kanskje med alder?) og synes det er greit, er jo liksom meg. Kan være kjekt å hete noe litt uvanlig, men vet at ingen på min alder synes det er vakkert.. Penere enn Berta (bare min smak, her), men ikke et navn jeg går rundt og er stolt av. Så velg heller navn i tiden enn "voksennavn"!

 

Har selvfølgelig møtt mange Ragnhild, Marit, Gunhild, Ingunn osv. etter å ha studert, og ikke tenkt så mye over disse navnene, selv om det ikke er navn jeg er så begeistret over. Og disse er litt mer brukt rundt omkring. Møter aldri noen med mitt navn.

 

Barn flest ønsker å hete noe "normalt" eller i alle fall noe som andre synes er pent: da kan man være stolt dersom det er sjeldent. Håper du ikke bryr deg om de meningsløse "voksennavn"-meningene, HI.

 

Synes ellers Tilia er helt greit, men liker bedre Otilia og Otilie (kanskje helst Othilia og Othilie). Dersom dere liker Tilia må dere selvsagt velge dette:)

 

Vil legge til at det aldri er noen garanti for at barnet liker navnet sitt. Vet om de med vanlige navn som hater at så mange heter det samme, mens andre med sitt supervanlige navn er kjempefornøyd. Og barn med sjeldne navn kan være stolte som haner eller veldig flaue. Til syvende og sist må man velge noe man liker og kanskje prøve å hjelpe barnet til å være stolt av seg selv og navnet sitt. :)

 

Anonymous poster hash: c6cb2...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilia er et kallenavn for Otilia. Derfor kommer assosiasjonen at det er et navn for småjenter. Jeg ville absolutt valgt Otilia fremfor nussevarianten Tilia.



Anonymous poster hash: 7797a...128
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tilia er et kallenavn for Otilia. Derfor kommer assosiasjonen at det er et navn for småjenter. Jeg ville absolutt valgt Otilia fremfor nussevarianten Tilia.

 

Anonymous poster hash: 7797a...128

Men mange navn som er kortformer av andre navn, da (Tine, Stine, Line, kanskje også Hanne, Nora osv.).

 

Men jeg liker også bedre Otilia, synes det er enda penere.

 

 

Anonymous poster hash: c6cb2...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...