Gå til innhold

Hvordan fungerer anonymkodene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Inne i en annen tråd på anonymforumet (den som barnesikring i 2. og 3. etasje) oppstod det en diskusjon om hvorvidt man får ny anonymkode innenfor samme tråd dersom man skriver fra en annen dings enn den man opprinnelig skrev fra, men med samme bruker.

 

Jeg beholder min anonymkode innenfor samme tråd når jeg skriver fra en annen dings enn den jeg opprinnelig skrev fra. Skriver f.eks. først et innlegg fra mobil, og senere et annet innlegg fra iPad. Samme anonymkode begge ganger.

 

Andre sier de får ny anonymkode, selv om de er logget inn som samme bruker.

 

Jeg lurer derfor på hvordan dette funker?



Anonymous poster hash: cdeef...3cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sommerfuggel

Hei!

Det er faktisk et veldig godt spørsmål ;)

 

I teorien skal man få samme kode så lenge du er koblet på samme ip/nett. Så iPad, pc og mobil skal gi samme ab-kode. Du skal også få samme kode så lenge du skriver fra samme "ting" selv om du er ute av huset.

 

Men jeg har opplevd å få en annen kode selv om jeg er hjemme og skriver fra samme mobil, så noen ganger virker det som det blir noe kluss :(

Men jeg kan godt ta det videre med teknisk og be om en bedre forklaring enn jeg kan gi deg ;)

 

Sommerfuggel, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er faktisk et veldig godt spørsmål ;)

 

I teorien skal man få samme kode så lenge du er koblet på samme ip/nett. Så iPad, pc og mobil skal gi samme ab-kode. Du skal også få samme kode så lenge du skriver fra samme "ting" selv om du er ute av huset.

 

Men jeg har opplevd å få en annen kode selv om jeg er hjemme og skriver fra samme mobil, så noen ganger virker det som det blir noe kluss :(

Men jeg kan godt ta det videre med teknisk og be om en bedre forklaring enn jeg kan gi deg ;)

 

Sommerfuggel, admin

Jeg har og opplevd å få forskjellig kode, selv om jeg alltid skriver fra samme pc hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg opprettet en tråd om dette for en god stund tilbake for å teste akkurat dette. Der prøvde jeg å bruke nettet hjemme og på jobb, samt PC, mobil og iPad. Koden var og ble den samme. Selv et par mnd senere fikk jeg samme kode.

 

Men, andre ganger har jeg opplevd å få forskjellig kode fra den ene til den andre dagen i samme tråd. Så utifra slik jeg kan se det så er det helt tilfeldig, men stort sett beholder du samme kode i samme tråd...

 

Anonymous poster hash: 9a2dd...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...