Gå til innhold

Hva synes dere om dette navnet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg traff en nydelig liten gutt som het Astor for noen uker siden, og etter det har jeg blitt helt forelsket i navnet og vurderer det til pjokken i magen.

 

Men er det FOR spesielt egentlig? Vi har tidligere vurdert Henrik eller Olav, men de er jo fryktelig kjedelige når jeg innser at det er så mange som heter det. Jeg vil liksom ikke at folk skal rynke på nesa når jeg presenterer barnet mitt, men jeg ønsker egentlig heller ikke at barnet mitt skal risikere å hete det samme som to andre i klassen.

 

Anonymous poster hash: 08ccf...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes Astor er et meget kult navn! Gå for det!



Anonymous poster hash: edcf7...c53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke helt min smak, men tror ikke jeg synes det er for spesielt:)

 

Anonymous poster hash: 1235b...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Kanskje vi går for det - mannen er litt på gli😄

 

Anonymous poster hash: 08ccf...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det! Lett å uttale og skrive, og da gjør det ikke noe om det er litt spesielt, synes jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Veldig kult navn! Elsker navn som ikke alle andre har! 😊

 

Anonymous poster hash: 65841...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Å så gøy med så mange positive tilbakemeldinger! Jeg føler meg mer og mer sikker på at dette blir navnet.

 

Nå tenker jeg bare på hva de som allerede har en sønn som heter Astor tenker dersom vi også kaller vår gutt det. Vi er ikke nære eller noe, bare noen perifere bekjente. Men de kommer definitivt til å få høre om det dersom vi kaller vår sønn det samme siden navnet er såpass sjeldent.

 

Hva ville dere tenkt? Ville dere blitt skuffa dersom dere hadde et sjeldent navn på barnet deres, og så fikk høre at andre rundt dere "herma"?

 

Anonymous poster hash: 08ccf...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her: vi valgte også et (relativt unikt) navn som perifere bekjente hadde brukt. Da vi fortalte dem at vi hadde valgt det navnet, så ble de veldig glade og syntes det var stas at det kom flere med det navnet. Så gå for det! Jeg ville ikke valgt det hvis det var nære venner eller slekt.

 

Astor er ekstremt kult. Vi har to jenter nå, men om vi eventuelt får et tredje barn, så kommer Astor på listen (om det blir gutt).



Anonymous poster hash: edcf7...c53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et sjeldent navn på jenta mi ( under 10) Hadde blitt kjempeskuffa hvis noen eg kjente/ visste om brukte det! 🙈 Sjekker faktisk statistikken hvert år og håper navnet står stille på antall..

 

Anonymous poster hash: 7a40a...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man velger et navn kun fordi man vil det skal være sjeldent/unikt, så synes man kanskje det er litt dumt at noen velger det. Men ingen eier navn, så det er ikke noe å tenke på, i alle fall når det ikke er nær familie eller nære venner.

 

Jeg velger navn jeg synes er aller finest. Hvis navnet er ekstremt sjeldent er jeg glad for at noen bruker det, vil ikke at det skal være for sært navn. Uansett er det hyggelig at andre liker navnet vi har valgt så godt. Nå endte vi opp med et veldig mye brukt navn, så jeg vil jo helst at det ikke skal være altfor mange med navnet. Men likevel er det jo koselig å se andre like det.

 

Hvis etternavnet er helt likt og navnet er sjeldent kan det være litt dumt, da.

 

Anonymous poster hash: 1235b...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...