Gå til innhold

Gravid/prøving etter ma


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg opplevde for 2,5 uker siden en ma, og fikk samme dag cytotec. Jeg har vært på innvendig ul - ikke spor av rester.

 

Det enste jeg vil nå er å bli gravid igjen så fort som mulig. Er det noen andre der ute som har vært eller er i min situasjon? Når fikk dere eggløsning, og har dere eventuelt blitt gravide igjen?

 

klemme klemme

 

Anonymous poster hash: b0525...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg er akkurat i samme situasjon, bare at jeg både vil bli gravid igjen, samtidig som jeg ikke helt vet om jeg tør.. Jeg er redd for å oppleve det samme på ny.

 

Det er 3 uker siden jeg tok første cytotec tablett, men jeg måtte på en del kurer før det ville ut. Så er snart 2,5 uke siden kroppen ordnet opp. Tester fremdeles positivt på gtester, så det tar nok litt tid med å få tilbake EL her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet 25 april, Kroppen ordna opp sjølv, mensen kom igjen 31 mai. 

 

Eri full prøving igjen og vil bli Gravid NO.



Anonymous poster hash: 54913...011
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt var dere på vei når dere mistet? Jeg fikk konstantert i uke 9 at det ikke var liv. Kom som et sjokk siden jeg ikke verken hadde hatt blødning eller smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det bekrefta på HCG måling. På ul viste det 5 + 2 



Anonymous poster hash: 54913...011
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 6 uker på vei. Blødde i ca en uke etter tablettene, og det er nå 1 1/2 uke siden jeg sluttet å blø. Etter hva jeg har skjønt får man eggløsning selv om man har hcg i kroppen. For meg synes det også som at mange blir raskt gravide igjen, så vi får håpe dette gjelder oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi får satse på det, og at jeg ikke får helt hetta hvis jeg blir det.. Skulle ringe legen med en gang jeg hadde positiv test, så skulle jeg få bedre oppfølgning iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen 6 uker etter ma oppdaget uke 10. Foster uke 7. Kirurgisk abort. Blødde en dag etterpå.

 

Nå hadde jeg sa uke 7. Blødde en uke. Mens 5 uker etter sa. Så er nå på første hele pp etter sa.

 

Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen 6 uker etter ma oppdaget uke 10. Foster uke 7. Kirurgisk abort. Blødde en dag etterpå.

Nå hadde jeg sa uke 7. Blødde en uke. Mens 5 uker etter sa. Så er nå på første hele pp etter sa.

Lykke til ❤️

Takk for svar :) Hvor lang tid brukte du på å bli gravid igjen etter MA? Masse lykke til til deg også ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde MA, med cytotec, ble oppdaget i uke 9, fosteret var ikke mer enn uke 6. Dette skjedde i juni. Gravid igjen i august, dødfødsel i februar. Er på pp 3 nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde MA, med cytotec, ble oppdaget i uke 9, fosteret var ikke mer enn uke 6. Dette skjedde i juni. Gravid igjen i august, dødfødsel i februar. Er på pp 3 nå..

Nei, huff så fælt!! Får du ekstra oppfølgning når du blir gravid igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde MA, med cytotec, ble oppdaget i uke 9, fosteret var ikke mer enn uke 6. Dette skjedde i juni. Gravid igjen i august, dødfødsel i februar. Er på pp 3 nå..

Huff!!!!! Håper du blir like raskt gravid igjen denne gangen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, huff så fælt!! Får du ekstra oppfølgning når du blir gravid igjen?

Fikk veldig god oppfølging forrige gang, med tanke på MA, fikk uttallige ultralyder (kom utav tellingen), hvis eg sko bli gravid igjen blir eg kanskje pakket inn i puter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff!!!!! Håper du blir like raskt gravid igjen denne gangen <3

Det håper eg og.. Skulle jo blitt gravid allerede, etter statistikken.. Men kroppen har nok ikke vært klar enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk veldig god oppfølging forrige gang, med tanke på MA, fikk uttallige ultralyder (kom utav tellingen), hvis eg sko bli gravid igjen blir eg kanskje pakket inn i puter..

Puter er bra!!! Litt bobleplast også. Håper vi alle får en 2017-baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk oppdaget MA i februar, en kur, men etter 4 uker hadde jeg fortsatt positive tester. Ble oppdaget litt rester, og ny kur... så ny kur 5-6 uker etter første, og mensen ca 6 uker tror jeg etter det igjen. Så mye bortkasta tid følte jeg....

Ble ikke gravid første pp når hcg hadde sunket, selv om jeg hørte at "alle" gjorde det. Men, ble gravid på pp 2!

Vi fikk anbefalt å ta ul rundt da fosteret døde (8,5 uke). Er da på ferie, men min fastlege har ul så får ul 8+0 og skal da avtale å komme etter ferie rundt uke 10 også. Og så regner jeg med at vi drar på privat ul uke 12 til en som er ultralyd-lege og kan ta alle målinger o.l. ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i din situasjon og skjønner veldig godt følelsen og ønsket om å bli gravid igjen.

 

Jeg opplevde i første svangerskap en dødfødsel i uke 37. Fikk igjen mensen etter 12 uker og ble gravid på pp 3 etter dette. Fikk en nydelig datter omtrent 1 år etter at vårt første barn døde.

 

I mitt 3 svangerskap opplevde jeg MA som ble oppdaget i uke 10. Måtte ha utskrapning. Fikk igjen mensen etter 4 uker, men det tok 8 pp før jeg ble gravid igjen. Ventetiden føltes utrolig lang. Har termin nå om to uker, men tør ikke tro på at det går bra før babyen er trygt ute av magen.

 

Lykke til! Håper du får igjen mensen snart og at det klaffer fort for dere igjen!💜

 

Anonymous poster hash: cebb7...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk oppdaget MA i februar, en kur, men etter 4 uker hadde jeg fortsatt positive tester. Ble oppdaget litt rester, og ny kur... så ny kur 5-6 uker etter første, og mensen ca 6 uker tror jeg etter det igjen. Så mye bortkasta tid følte jeg....

Ble ikke gravid første pp når hcg hadde sunket, selv om jeg hørte at "alle" gjorde det. Men, ble gravid på pp 2!

Vi fikk anbefalt å ta ul rundt da fosteret døde (8,5 uke). Er da på ferie, men min fastlege har ul så får ul 8+0 og skal da avtale å komme etter ferie rundt uke 10 også. Og så regner jeg med at vi drar på privat ul uke 12 til en som er ultralyd-lege og kan ta alle målinger o.l. ordentlig.

 

Tusen takk for svar. Hold meg oppdatert om hvordan det går :)

Endret av Minner Mus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer?

Venter på EL her. EL-testene viser bare halvsterk strek - hver eneste dag. Er snart 4 uker siden MAen, så kroppen er nok ikke i rute enda. Men men, stresser ikke særlig med det, selv om eg helst skulle vært gravid i går ;)

 

Hvordan går det med deg? Spennende å være gravid igjen :) Jeg kommer til å være helt nervevrak (mistet tre ganger på rad..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått igjen mensen i dag, nøyaktig 4 uker etter cytotec-kur, så nå er det nedtelling til eggløsning!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått igjen mensen i dag, nøyaktig 4 uker etter cytotec-kur, så nå er det nedtelling til eggløsning!!!

Så heldig som er i rute igjen :) Her har ikke engang EL kommet etter 4 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med tampong og sa/mA? Blødningen har vært helt ekstrem liten, bare litt ved dobesøk, og nå ikke det engang. Litt rødt oppi bare, men redd for å trene uten? 😳😳 Vil ha i en tampong den timen jeg trener, og utav når jeg kommer hjem! Men vil jo ikke risikere og ødelegge forholdene for ny graviditet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med tampong og sa/mA? Blødningen har vært helt ekstrem liten, bare litt ved dobesøk, og nå ikke det engang. Litt rødt oppi bare, men redd for å trene uten? Vil ha i en tampong den timen jeg trener, og utav når jeg kommer hjem! Men vil jo ikke risikere og ødelegge forholdene for ny graviditet??

 

Jeg fikk beskjed på sykehuset at tampong ikke skulle brukes mtp infeksjonsfare,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med tampong og sa/mA? Blødningen har vært helt ekstrem liten, bare litt ved dobesøk, og nå ikke det engang. Litt rødt oppi bare, men redd for å trene uten? Vil ha i en tampong den timen jeg trener, og utav når jeg kommer hjem! Men vil jo ikke risikere og ødelegge forholdene for ny graviditet??

Jeg ville ikke ha brukt tampong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...