Gå til innhold

Fjernet tråd om tragisk ulykke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg har oppdaget det riktig har dere fjernet tråd om den tragiske ulykken. må bare gi dere ros for rask reaksjon! Takk for at man slapp å se hvor den ville ende..

 

Anonymous poster hash: cc724...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg har oppdaget det riktig har dere fjernet tråd om den tragiske ulykken. må bare gi dere ros for rask reaksjon! Takk for at man slapp å se hvor den ville ende..

 

Anonymous poster hash: cc724...85c

Den angående dødsannonsen?

Den ligger ute enda

 

 

Anonymous poster hash: f9b84...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den angående dødsannonsen?

Den ligger ute enda

 

 

Anonymous poster hash: f9b84...e5b

 

 

Den er moderert. Men i den forbindelse har jeg et spørsmål: 

 

Det står i svaret fra moderator at tråden er moderert på grunn av regler om ryktespredning og spekulasjoner om åsakssammenheng. Men nå er det slik at familien er helt åpne om hva som har skjedd i dette tilfellet. Jeg kjenner dem, så dette vet jeg. Hva slags rykter og spekulering er det egentlig som skal fjernes fra en slik tråd? Er det virkelig så tabu fremdeles å si høyt at et menneske har tatt sitt eget liv i dyp sorg og fortvilelse? Er dette noe som skal dysses ned og omgås? Er det en skam? Familien synes ikke det. Jeg synes moderatorene bør tenke litt over hva denne typen moderering egentlig signaliserer. Når familien velger å skrive på sosiale medier, fritt å lese for alle, hva som har skjedd, hvem er da moderatorer her inne til å si at dette er noe man ikke kan snakke høyt om? Å fjerne stygge meldinger - selvsagt! Men å moderere bort det faktum at en mor ikke maktet å leve med tapet av barnet sitt, når familien er helt åpne om at det var det som skjedde? Dere bidrar til å opprettholde skammen som er forbundet med selvmord, selv om det sikkert ikke er deres mening. 

 

Anonymous poster hash: 35db5...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da var jeg litt rask. Jeg fant den ikke igjen og antok at den var fjernet.

 

Jeg mener absolutt ikke at selvmord skal dysses ned og være tabubelagt men selv om familien har vært åpne om det betyr ikke det at det er åpent for at folk skal sitte på et forum og mene det ene og det andre. Det er respektløst ovenfor mennesker som er i sitt livs krise. Noen temaer kan man holde utenfor slike forumer og en slit dyp personlig krise mener jeg er et slikt tema. Det er jo utrolig gjenkjennbart og ingen tvil om hvem mor det snakkes om. Jeg også kjenner de og det knyter seg i magen når jeg leser en sluk tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den er moderert. Men i den forbindelse har jeg et spørsmål:

 

Det står i svaret fra moderator at tråden er moderert på grunn av regler om ryktespredning og spekulasjoner om åsakssammenheng. Men nå er det slik at familien er helt åpne om hva som har skjedd i dette tilfellet. Jeg kjenner dem, så dette vet jeg. Hva slags rykter og spekulering er det egentlig som skal fjernes fra en slik tråd? Er det virkelig så tabu fremdeles å si høyt at et menneske har tatt sitt eget liv i dyp sorg og fortvilelse? Er dette noe som skal dysses ned og omgås? Er det en skam? Familien synes ikke det. Jeg synes moderatorene bør tenke litt over hva denne typen moderering egentlig signaliserer. Når familien velger å skrive på sosiale medier, fritt å lese for alle, hva som har skjedd, hvem er da moderatorer her inne til å si at dette er noe man ikke kan snakke høyt om? Å fjerne stygge meldinger - selvsagt! Men å moderere bort det faktum at en mor ikke maktet å leve med tapet av barnet sitt, når familien er helt åpne om at det var det som skjedde? Dere bidrar til å opprettholde skammen som er forbundet med selvmord, selv om det sikkert ikke er deres mening.

 

Anonymous poster hash: 35db5...b5f

Du vet? Alle kan si at de vet. Det betyr ikke at alt er sant. Rykter og skrøner..... Alle kan fare med det og at en anonym bruker fremsetter noe betyr slett ikke at det er sant

 

 

Anonymous poster hash: a84a3...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sommerfuggel

Hei!

Problemet her er at dette er ting som blir skrevet på f.eks facebook. Vi går etter nyheter og andre "googlebare" ting. Så lenge det da ikke står noe om dette i media så må vi fjerne det som rykter/spekulasjoner.. Selv om mange vet..

 

Vi har valgt å holde tråden åpen, men vi følger nøye med og vil stenge den om det blir nødvendig.

 

Sommerfuggel

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet? Alle kan si at de vet. Det betyr ikke at alt er sant. Rykter og skrøner..... Alle kan fare med det og at en anonym bruker fremsetter noe betyr slett ikke at det er sant

 

 

Anonymous poster hash: a84a3...6c1

 

 

Ja, jeg vet. Det er selvsagt riktig av deg å være skeptisk til en slik påstand, men dersom man kjenner de involvertes navn kan man lett finne frem til sosiale medier der familien selv deler dette. Det bør man tro på, selv om man tviler på en anonym på et nettforum. 

 

Anonymous poster hash: 35db5...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Problemet her er at dette er ting som blir skrevet på f.eks facebook. Vi går etter nyheter og andre "googlebare" ting. Så lenge det da ikke står noe om dette i media så må vi fjerne det som rykter/spekulasjoner.. Selv om mange vet..

 

Vi har valgt å holde tråden åpen, men vi følger nøye med og vil stenge den om det blir nødvendig.

 

Sommerfuggel

Admin

 

Nå er det faktisk fullt mulig å google seg frem til sosiale medier der familien selv velger å gå ut med dette. Det er ikke lukket, alle kan lese. Media skriver ikke om selvmord, det er ikke nyheter, og det er forsåvidt greit. Men jeg synes det blir en misforstått form for respekt for både de døde og etterlatte å skulle sensurere bort ordet "selvmord", som om det er noe skammelig. 

 

Anonymous poster hash: 35db5...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, jeg vet. Det er selvsagt riktig av deg å være skeptisk til en slik påstand, men dersom man kjenner de involvertes navn kan man lett finne frem til sosiale medier der familien selv deler dette. Det bør man tro på, selv om man tviler på en anonym på et nettforum.

 

Anonymous poster hash: 35db5...b5f

Men det er jo ikke offentlig hva denne familien heter. Det har ikke stått i media hvem de er så da er det jo ikke allmenn kjent.. At folk som kjenner noen som kjenner dem har lest noe på Facebook gir ingen rett til å "avsløre" ting på et forum!

Jeg håper hele tråden blir fjernet! Det er en typisk tråd som DIB damer ikke klarer å oppføre seg i og som blir helt usmakelig!

 

Anonymous poster hash: cc724...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå er det faktisk fullt mulig å google seg frem til sosiale medier der familien selv velger å gå ut med dette. Det er ikke lukket, alle kan lese. Media skriver ikke om selvmord, det er ikke nyheter, og det er forsåvidt greit. Men jeg synes det blir en misforstått form for respekt for både de døde og etterlatte å skulle sensurere bort ordet "selvmord", som om det er noe skammelig.

 

Anonymous poster hash: 35db5...b5f

Du skal være god til å Google deg frem til den familiens sosiale medier hvis du ikke har felles venner. Kun ut ifra den artikkelen om bilulykken.

 

Anonymous poster hash: cc724...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være god til å Google deg frem til den familiens sosiale medier hvis du ikke har felles venner. Kun ut ifra den artikkelen om bilulykken.

 

Anonymous poster hash: cc724...85c

Nei, man trenger ikke mye google kunnskap for å finne ut hvem det er.

 

Anonymous poster hash: f54e2...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel

Nå er det faktisk fullt mulig å google seg frem til sosiale medier der familien selv velger å gå ut med dette. Det er ikke lukket, alle kan lese. Media skriver ikke om selvmord, det er ikke nyheter, og det er forsåvidt greit. Men jeg synes det blir en misforstått form for respekt for både de døde og etterlatte å skulle sensurere bort ordet "selvmord", som om det er noe skammelig.

 

Anonymous poster hash: 35db5...b5f

Jeg forstår hvordan du tenker, denne saken påvirker meg også, men for å kunne bekrefte gjennom facebook så må man faktisk vite navnet hennes.

"Alle" vet at en kvinne døde, men det står ikke i media "hvorfor" (i mangel på et bedre ord) Kari Nordmann døde. Og så lenge dette ikke står skrevet i media så har vi ikke noe valg enn å slette 😕

 

Sommerfuggel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...