Gå til innhold

Dette grunn nok til planlagt keisersnitt?


Wella82

Anbefalte innlegg

Er blitt gravid. Har et barn fra før, som tross alle gode intensjoner ble født m hastesnitt.

Jeg har en liten skjevhet i bekkenet. Samtidig var barnet relativt stor. Jeg hadde veer i nesten tre døgn. Ikke fikk jeg sove og kastet opp alt av mat og drikke pga smerter. Var helt utslitt. Plutselig ble fostervannmisfarget og det var noe med hjertelyden. Barnet tydelig stresset inni der. De forsøkte å snu på det, men ingenting hjalp.

Ble som sagt hastesnitt. Jeg var så utslitt at jeg knapt var tilstede. Fikk ikke holde baby og måtte tilbringe mange timer på observasjon uten far eller barn. Slet med utmattelse lenge etterpå. Og tok lang tid før jeg greide å føle tilknytning til barnet.

 

Vil så gjerne ikke repetere denne ganske fæle opplevelsen. Et planlagt snitt vil nok være svært annerledes, om enn vondt i lang tid. Hva tenker dere, er dette noe å søke om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått beskjed om at en skjevhet i bekkenet kan gjøre vaginal fødsel vanskelig? Jeg har nemmelig det selv. En skjevhet på ca 1 cm.

 

Min forrige fødsel endte også med hastesnitt. Jeg vil absolutt ikke gå gjennom det samme igjen, og har vært til samtale på Embla med tanke på planlagt. Men jeg er usikker på om jeg orker et nytt keisersnitt, og da tenker jeg på selve inngrepet og smertene etterpå. Har fått satt opp dato til planlagt, men skulle så gjerne ha født vaginalt og vurderer om jeg skal gå for en prøvefødsel (er 23 uker på vei).

 

Jeg synes du bør snakke med noen som kan gi deg gode råd og veiledning mht om du bør ha et planlagt snitt. Skjønner veldig godt at du ikke ønsker å oppleve det samme en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har røntgenbilder som påviser bekkenskjevheten, men om det er nok til keisersnitt vet jeg ikke. Før forrige fødsel ytret jeg jo bekymringer rundt dette, men fikk beskjed om at bekkenet var såpass bevegelig uansett.

Jeg ønsker også naturlig fødsel, helt klart! Men jeg har en følelse av at det ikke vil gå. Og da er det bedre med planlagt enn hast. Hvis de overtaler meg til å prøve, må det være et tryggere opplegg rundt meg enn sist. Veldig spent på hva de sier. Og så er jeg redd for at om jeg drar på det, åpner opp for å prøve vanlig, så skjønner de ikke alvoret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...