Gå til innhold

Trenger endovennner.....


Ønskemamma+pappa

Anbefalte innlegg

Trenger noen å prate med, noen som virkelig vet hva det vil si å være plaget av endo..

Jeg selv går på smertestillende daglig for å overleve hverdagen og ofte dobbelt ved el og mens :/

 

Vil dere starte en tråd med meg? :ball:  :troest:  :kose:  :klem:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg, for en stund siden var det kraftige smertestillende i 6 måneder, så sluttet di å funke, nå er jeg på oxynorm under blødning, sykemeldt ved hver blødning, prøver jo å bli gravid, og akkurat nå er det bare oxynorm som demper smertene, så legen vil ikke at jeg skal gå på den fast, men har stort sett smerter fra el starter til jeg er ferdig å blø... så er det vel en uke smertefri før neste el igjen.

Er henvist for laparoskopi, så venter på brev fra sykehuset om dato, regner med det ikke blir før over sommeren da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg var også endometriose og trenger sårt noen å snakke med da jeg enda er i en fase hvor jeg blir kjent ed sykdommen i min kropp. Jeg tok ut hormonspiralen etter ett år (4 uker siden) og hadde min første syklus nå som endte i tidlig blødning med enorme smerter (på stadig med rier). Der var da jeg oppdaget hvor bra hormonspiralen var for meg. Jeg har en syklus på 21 dager (tror jeg) så jeg kjenner jeg er ganske redd for hvordan hverdagen min kommer til å se ut framover. Spesielt siden jeg er relativt ny i jobben min og måtte være hjemme i to dager på grunn av mensen. Kjenner at det er lite gunstig.

 

Jeg hadde det litt som deg Kami89 hvor jeg var plaget med sykdommen fra start til slutt, men det gikk ikke hovedsakelig i smerter. Det var noe småsmerter her og der også forferdelig trøtt (sovna på sofaen 3 ganger på under en uke), superoppblåst og hoven og øm i magen. Håper så inderlig at jeg blir gravid fort, fordi jeg vet ikke hvordan jeg takler dette over lenger tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei!

Jeg har også endo. Jeg har det nok ikke i like stor grad som dere høres det ut som, da jeg som regel klarer meg uten smertestillende utenom mensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...