Gå til innhold

Barnefar ønsker abort!


Ubeslutsom

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nylig fått bekreftet at jeg er gravid, og har allerede fortalt det til barnefar. Vi er ikke sammen, og har ikke vært sammen tidligere, men er fortsatt gode venner. Jeg er 22 og han 21. Barnefaren er veldig klar på at han ønsker en abort, mens jeg derimot ikke klarer å bestemme meg! Jeg har vært hos legen, og til før-kontroll for abort, men klarte ikke gjennomføre det. Han ringer daglig å spør om jeg har kontaktet legen, og når barnet skal fjernes, men jeg klarer ikke svare han. Jeg er nå 9+1 uker på vei, og valget blir kun vanskeligere for hver dag som går. Jeg går mye frem og tilbake, ettersom at jeg ikke ønsker å ødelegge vennskapet vårt eller tvinge han til å bli far. Hva nå?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

man blir jo litt mellom barken og veden. men syns på sett og vis man er to om å age unger. brukte dere prevensjon? hvis ikke er dere rimelige dumme. for da vet dere jo hva som kan skje.

 

tenker at nå sitter du med makten, og syns jo i grunn litt syns i mannen, di får jo aldri ta det siste valget, hadde det vært mannen som villle ha barnet og ikke jenta, så hadde jo ikke han fått viljen sin da heller. så vil egentlig oppfordre gutta til å ikke ha seg med jenter når dem ikke er i forhold. det er ikke noe vinn/vinn situasjon for dem.

 

dere er unge, og mulighten for å få barn med en senere er jo tilstedet, jeg ville tatt abort. 

jeg ville vært i ett fast forhold, der man kan dele på ansvaret osv, selv om man aldri vet med sikkerhet dette. men jeg hadde ikke villet tvunget en anen person til dette ansvaret og utgiften.



Anonymous poster hash: 0f461...19c
Lenke til kommentar

om du vil beholde barnet så burde du fullføre svangerskapet. Man skal ikke føle seg presset til en abort, begge avgjørelsene er nok noe du kommer til og ha med deg resten av livet

 

Anonymous poster hash: 37224...186

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...