Gå til innhold

Forskjeller på ulike land men lik helse vell??


Limeserethe

Anbefalte innlegg

Ser på serien ops,jeg er gravid! å ei der måtte ta keisersnitt fordi hun hadde hatt det med nr 1 og da er det en sjans for at arret i livmora kan sprekke opp ved en ny naturlig fødsel. ??? Seriøst? Det fikk ikke jeg noe beskjed om. Hadde KS med nr1 og vaginal setefødsel med nr 2. Fikk beskjed om at de ikke forsøker å snu barn om mor har hatt KS tidligere pga fare for at det kan sprekke. Men fikk selv velge om jeg ville ha KS eller vanlig fødsel ved nr 2. Hvorfor er det så stor forskjell på land når anatomien er lik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke den serien fra USA? Der tar de jo keisersnitt over en lav sko, så vet ikke om jeg ville ha stolt på at de alltid har de beste medisinske grunnene til keisersnitt. Tror frykten for søksmål er såpass stor der borte at de tar keisersnitt om de er i tvil om hva som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også til å spørre om dette er i USA. Systemet der borte er helt sprøtt. Fødsler utføres liggende på rygg og styres av leger. Finnes ikke jordmødre på sykhusene der borte. Legene utfører keisersnitt slik at de kan gå hjem for dagen. Det er grense for hvor lenge man har lov til å ligge og føde, siden de vil ha deg ut av senga slik at de kan få inn neste pasient (= mer penger), så hvis legen  mener du har brukt for lang tid blir det keisersnitt eller de tar babyen med tang.

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt at det skal være så kapitalstyrt. Bra vi bor i Norge tror jeg. Her får vi iallefall individuell helsehjelp! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...